НБУ курс:

USD

41,93

-0,00

EUR

43,58

-0,00

Готівковий курс:

USD

42,25

42,15

EUR

44,27

44,00

У Миколаєві запустили перший маршрут тролейбуса на автономному ході: він прямує до колишнього міста-супутника

тролейбус, миколаїв
Фото: скриншот відео YouTube/SuspilneMykolaiv

З 4 жовтня в Миколаєві запустили перший тролейбусний маршрут, який використовує машини на автономному ході. Як повідомляють у мерії, новий маршрут працюватиме під №10 і сполучатиме залізничний вокзал Миколаїв-Пасажирський із Корабельним районом.

Він проходитиме через проспект Миру, вулицю Космонавтів, проспект Богоявленський, проспект Корабелів до кінцевої зупинки по вулиці Айвазовського та у зворотному напрямку.

Таким чином, маршрут майже повністю, окрім однієї зупинки, пролягатиме вулицями без контактної мережі. Його довжина складатиме 13 кілометрів в одному напрямку. Заряджатися тролейбуси зможуть, зокрема, на південній кінцевій, де встановлено зарядну станцію.

При цьому біля вокзалу тролейбуси не простоюватимуть, а, як пояснив "Суспільне Миколаїв" один з водіїв, після рейсу до Корабельного району переходитимуть на маршрут №2, аби заряджатися в русі.

Вартість проїзду, як і в іншому електротранспорті міста, на новому маршруті складає 8 гривень, якщо купувати квиток у водія або в спеціалізованих кіосках, і 7 гривень при оплаті онлайн за допомогою QR-коду.

Квиток діє одну годину, тобто протягом цього часу можна пересісти на інший тролейбус чи трамвай та продовжити рух. Для пенсіонерів, школярів та інших пільгових категорій проїзд безкоштовний за наявності відповідного документа.

Звідки в Миколаєві тролейбуси на автономному ході

Зазначимо, що в квітні цього року Миколаїв почав отримувати перші тролейбуси зі збільшеним автономним ходом (до 20 км) за угодою з Європейським банком реконструкції та розвитку за співфінансування уряду Данії (останній надав грант у 5 мільйонів євро).

Вироблені вони українською фірмою ПТС, яка має поставити місту загалом 31 тролейбус протягом 13 місяців. За словами мера Олександра Сєнкевича, зараз ведуться перемовини про поставку ще дев'яти машин додатково.

Найбільшу частину тролейбусів місто планувало пустити в Корабельний район, але до цього водії комунального підприємства "Миколаївелектротранс" мали пройти відповідне навчання від виробника.

В липні, коли Україна стикнулася з масовими відключеннями електрики і, зокрема, Миколаїв не міг забезпечити роботу всіх підстанцій одночасно, нові тролейбуси в числі шести одиниць вже використовувалися на маршруті №2 (Вокзал Миколаїв-Пасажирський - Намив).

Міська влада планувала запустити рух до Корабельного району, коли отримає перші 10 тролейбусів з автономним ходом, однак вирішила зробити це раніше. Наразі на маршруті курсуватиме лише шість машин.

Зі збільшенням кількості тролейбусів з автономним ходом після проходження їх обкатки на маршрутах з контактною мережею їх будуть запускати на маршрут №10, і інтервал руху на ньому, відповідно, зменшуватимуться.

Особливість Корабельного району

Зазначимо, що до цього електротранспорт був тільки в інших трьох адміністративних районах Миколаєва. Свого часу планувалося збудувати й повноцінну тролейбусну лінію у віддалений Корабельний район, однак наразі місто обмежилося описаним вище рішенням.

Сам район, історично відомий як село Богоявленськ, з 1938 року називався Жовтневе, зокрема з 1944 року був районним центром, а з 1961 року мав статус міста. Об'єднали його з Миколаєвом у 1973 році, однак забудова району досі фізично відокремлена від забудови основної частини облцентру.

Більш того, аж до адмінреформи 2020 року в Миколаєві зберігалася унікальна для України ситуація, коли Корабельний район міста продовжував бути адмінцентром Жовтневого (з 2016 року - Вітовського) району області, натомість існував і Миколаївський район області, органи влади якого знаходилися в основній частині міста.