- Категорія
- Транспорт
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Українське Дунайське пароплавство поставило більшість флоту у відстій: у чому причина
Через падіння попиту на перевезення Дунаєм ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство" поставило більшість флоту у відстій.
Про це повідомила пресслужба компанії.
"На жаль, наразі роботи для морського флоту "УДП" не багато. Ставки на мінімумах. Якщо в Ізмаїлі ще є вантажі, повертатись в Україну практично не має з чим", - зауважують в компанії.
Саме тому, як і деякі з приватних перевізників, УДП поставило флот у відстій.
"Інші намагаються працювати, хоча витрати на експлуатацію об’єктивно не покривають собівартості перевезень", - констатують в УДП.
Водночас пароплавство повідомило про повернення до Ізмаїлу ще одного морського судна після проведеного ремонту. Це вже друге судно, у відновлення якого УДП інвестувало кошти.
Наразі відремонтовані "Вилково" та "Ізмаїл" перебувають у робочому стані та мають високу ринкову вартість, що підтверджуються висновками міжнародних експертів.
"Морський флот тривалий час перебував в чартері у болгарській компанії. За умовами договору орендар був зобов’язаний повернути судна у стані не гіршому, ніж на момент заключення договору. Але як виявила експертиза, технічне обслуговування флоту проводилось лише на папері. Технічний ресурс більшості обладнання вичерпаний. Тож подальша експлуатація без капітального ремонту була неможливою", - розповіли в УДП.
Чи варто було інвестувати у відновлення морського флоту?
УДП починало програму модернізації флоту ще минулого року, коли урядом України ставилась задача забезпечити можливість збільшення експорту через порти Дунаю. Кабмін залишив пароплавству більшу частину прибутку за 2023 рік під зобов’язання відновити флот.
"Але навіть з огляду на поточну складну ситуацію інвестиція у флот є виправданою. Не ремонтувати судна означало їх назавжди втратити. Прикладом є декілька аналогічних "моряків" у відстої. Колись це також був морський флот, який вчасно не відновили", - переконані в УДП.
Там додали, що намагались змусити колишнього орендаря покрити витрати на ремонт. Але у болгарській компанії немає активів, на які можна було б накласти арешт. Крім того, за умовами договору спори вирішуються за британським правом.
"За болгарською компанією стоять конкретні люди в Україні. Саме з нашими вимогами до колишнього орендаря пов’язані факти поширення у ЗМІ та соцмережах фейкової інформації щодо обставин ремонту морського флоту. Громадська організація, яка зазвичай обслуговувала рейдерів, вкидає фейки про нібито передачу морського флоту "мальтійській компанії", хоча з моменту повернення суден їх оперуванням займалось виключно "УДП"", - підкреслили в компанії.
Все зарадити того, щоб створити штучний привід для вилучення документів з метою завадити "УДП" стягнути завдану підприємству шкоду.
Нагадаємо, Українське Дунайське пароплавство (УДП), найбільша державна судноплавна компанія країни, скорочує робочий день до шести годин на день та починає оптимізацію штату співробітників через кризу перевезень.