Людмила Севрюк, директорка "Брокард-Україна", про принципи, які дозволяють її компанїї залишатися лідером парфумерного ринку

Людмила Севрюк, директорка "Брокард-Україна", про принципи, які дозволяють її компанїї залишатися лідером парфумерного ринку

“Брокард-Україна” — піонер парфумерної галузі. Компанія активно експериментує та впроваджує інновації. Вона не лише змогла відстояти своє місце на ринку під час найнепростіших криз в Україні, а й продовжує нарощувати свою ринкову частку. 

Чи змінився за роки вашої роботи ритейл-бізнес в Україні?

Коли ми починали чверть століття тому, ритейлу в сучасному форматі ще не було: у великих містах працювали універмаги, невеликі спеціалізовані магазини та кіоски.

Можна упевнено сказати, що за 25 років ритейл в Україні в його сучасному вигляді народився, виріс та стабілізувався. Його розвиток нерозривно пов’язаний із розбудовою комерційної нерухомості. Професійним ТЦ, в яких представлені національні та міжнародні мережеві магазини, ще не виповнилося і 20 років. Одним із перших сучасних торговельних центрів був київський "Глобус", який відкрився 2002 року. У ньому працює магазин BROCARD — наш перший парфумерно-косметичний магазин відкритого типу площею майже 500 кв. м із вільним доступом до товарів та тестерів.

Зараз роздріб переживає переломний момент: він трансформується, стає омніканальним. Клієнтський досвід формується в офлайні та онлайні. Ці канали конкурують і водночас доповнюють один одного.

Зараз роздріб переживає переломний момент: він трансформується, стає омніканальним

20 років тому ринок парфумерії та косметики був зовсім "чорним", зараз ситуація покращилася?

Ситуація покращилася, але говорити про прозорість ринку поки що зарано. Так, у нас побудовані сучасні ТРЦ та магазини, клієнти звикли до гарного шопінгу. Але далеко не весь роздріб веде прозору торгівлю, коли товар офіційно завозять через митницю зі сплатою всіх податків та зборів, а покупцеві видають фіскальний чек.

Безумовно, є дуже багато компаній, котрі, як і ми, працюють у правовому полі, але, на жаль, ринок досі залишається "сірим", особливо в онлайні. Щоб змусити ринок працювати за правилами, 20 років виявилося недостатньо.

Ваша компанія багато уваги приділяє бренду роботодавця. Яка ваша політика у цьому напрямі?

Ми ніколи спеціально не ставили собі завдання показати компанію хорошим роботодавцем. Просто ми дуже уважно підбираємо колег у команду та чесно й відкрито з ними взаємодіємо. Так і формується бренд роботодавця. Люди у нас працюють довго. Сьогодні у компанії 1791 співробітник, 32 людини працюють понад 20 років, а майже 500 — більш ніж 10 років. Це унікальний випадок для нашого ринку. Хтось обрав для себе професію консультанта і не зраджує їй, а вдосконалюється як експерт. Інші зробили кар’єру: стали адміністраторами, керівниками магазинів, керівниками відділів та департаментів у центральному офісі. За роки роботи у компанії багато хто отримав і першу, і другу освіту. У нас понад 80% працівників з вищою освітою.

Я вважаю, що бренд роботодавця формують правила, а представляють та розвивають його люди. Політика нашої компанії проста: завжди виконувати свої зобов’язання, дотримуючись вимог законодавства та здорового глузду. У нас офіційне оформлення, біла зарплата, оплачувані лікарняний та відпустка та інше. Наші колеги спокійно йдуть у декретну відпустку, іноді двічі-тричі, а потім повертаються до улюбленої роботи. Ми охоче допомагаємо співробітникам розвиватися та рости професійно, здобувати першу, другу чи додаткову освіту.

Бренд роботодавця формують правила, а представляють та розвивають його люди


Як впливає корпоративна культура на різні показники? Наскільки важливо, щоб у компанії працювала команда однодумців?

Команда однодумців — це ідеальний варіант та мрія керівника. На жаль, у житті так буває не завжди. Головне, щоб люди поділяли основні цінності. Ми працюємо у сфері обслуговування, і для нас найважливіше, щоб співробітники магазинів були клієнтоорієнтованими та любили людей. Якщо людині не вистачає знань щодо специфічного продукту, але вона доброзичлива, відкрита до спілкування і зацікавлена знайти найкраще рішення для клієнта, то у неї обов’язково все вийде. А якщо ця культура є у більшості, то компанія буде привабливою.

Ми працюємо у сфері обслуговування, і для нас найважливіше, щоб співробітники магазинів були клієнтоорієнтованими та любили людей

Розвиток персоналу — який сенс мають ці слова у вашій компанії та наскільки кваліфікований персонал важливий для конкурентного ринку?

Наш пріоритет — це особистий розвиток. Професійний розвиток персоналу, безумовно, дуже важливий, оскільки у нашому асортименті понад 300 брендів із цікавою історією та безліч продуктів спеціальної дії. У BROCARD створено власний навчальний центр. У ньому працюють справжні експерти, які організовують яскраві емоційні тренінги та онлайн-навчання на дистанційній платформі. Вони розробили багато навчальних програм і тренінгів, кількість та різноманітність яких під час переходу в онлайн лише зросла.

Клієнтам важливо, щоб консультант мав не тільки спеціальні знання, але й був цікавим співрозмовником. Тому ми всіляко підтримуємо розвиток та навчання людей не лише у межах спеціальності. Можна навчатися та розвиватися, а ми із задоволенням компенсуємо частину вартості навчання або створимо сприятливі умови для поєднання роботи та навчання.

Чи готові ви працевлаштувати людей, які мають інакшу думку?

Так, звичайно. Якщо людина має власну думку, яка не збігається з думкою колег чи керівництва, і готова її озвучити, це чудово. Коли колеги по-різному дивляться на ті самі речі, це допомагає розширити світогляд компанії, уникнути або зменшити кількість помилок і побачити нові можливості. Ідеальний варіант.