- Категорія
- Бізнес
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
"Шок та інтерес": український бізнес назвав емоції, з якими у нього асоціюється 2020 рік
Більшість опитаних кореспондентами Delo.ua українських бізнесменів на запитання, якою емоцією можна охарактеризувати їхній 2020 рік, відповіли, що це шок, здивування та інтерес.
Динамічний і в той же час турбулентний 2020 приніс масу емоцій. Особливо з настанням кризи ці емоції були різними та непередбачуваними — від подиву до шоку.
Бізнес-портал Delo.ua у рамках серії матеріалів про підсумки 2020 року попросив представників українського бізнесу згадати минулий 2020 рік у контексті емоцій, які він приніс.
Інтерес
"Інтерес. Інтерес займає законне місце у списку людських емоцій. У ньому є елемент новизни, яка матиме позитивні чи негативні наслідки. Так що інтерес провокує дослідницьку діяльність, і результатом цієї емоції виступають нові знання та наповненість енергією. Саме все максимально підходить для 2020 року - багато нового, багато невідомого та несподіваного на всіх рівнях: особистому, корпоративному, галузевому, державному та глобальному", - зазначив генеральний директор ДТЕК ВДЕ Маріс Куніцкіс.
"Щире здивування і великий інтерес. Я думаю, що саме ці емоції були першими двигунами змін у бізнесі та трансформації всіх процесів у Glovo", - зазначив, у свою чергу, генеральний менеджер Glovo в Україні Дмитро Расновський.
Здивування та тривога
"Здивування. Від маси несподіваних подій, які буквально обрушувалися на нас. Цього року підходить метафора (порівняння) "чорного слона в кімнаті". Тому що "слон у кімнаті" - це ідіома, що означає очевидну проблему, яку ніхто не хоче вирішувати. чорний він тому, що несподіваний, як "чорний лебідь" Ще одна домінуюча емоція - це тривога, як реакція на невизначеність і неможливість прогнозувати власне майбутнє. У результаті під кінець року цей процес постійних несподіванок і вау-реакцій трансформувався в режим нової нормальності, став сприйматися як норма", - каже віце-президент компанії "ІТ-Інтегратор" Надія Омельченко.
Порівняв 2020 рік із емоцією здивування та генеральний директор холдингової компанії UFuture Микола Тимощук.
"Моя головна емоція 2020-го року - це нескінченне здивування всьому, що відбувається. Багатьом все несподіване і дивне часто вселяє страх, тому що це ламає їхню звичну реальність. Для мене ж це найдивовижніший час, який допомагає рости і переходити на нові грані свого розвитку. — як професійного, так і особистісного. Більшість моїх страхів так і не справдилися цього року, а багато очікувань, навпаки, здійснилися. Головне, чому мене навчив цей рік — це комфортно жити у світі з постійною невизначеністю і змінами, що непереборно прискорюються", – розповів Микола Тимощук.
Розгубленість та безпорадність
"Розгубленість і безпорадність. Ні в кого не було досвіду дій у подібній ситуації: від президента до пересічного громадянина", - коментує комерційний директор компанії "Сінево" Микола Скавронський.
Прийняття
"Прийняття. Тільки це дозволяє триматися і розвиватися. У перший день березневого локдауну ми перейшли в режим "стартапу" з максимальною готовністю до трансформацій, визначили стратегічні напрямки на рівні тактики, постаралися оцінювати ситуацію не на рівні емоцій, а на рівні фактів і виходячи" з них приймати всі рішення", - говорить Діма Борисов, власник "Сім'ї ресторанів Діми Борисова".
Подяка
"Дякую. Нещодавно мені трапилася дуже хороша цитата: "Я думав, що 2020 буде роком, коли я отримаю все, чого бажав. Але зараз я розумію, що 2020 рік навчив мене цінувати те, що я маю". Я приєднався до української команди за кілька місяців до карантину і навіть не міг уявити, що на нас чекає. Оглядаючись назад, я щиро вдячний усім, хто разом зі мною пройшов через усі події 2020 року", - зазначив генеральний директор "Філіп Морріс Україна" Костас Сальварас.
Сум
"Сум. Тому що світ виявився дуже тендітним і невідомий раніше вірус зміг завдати величезної шкоди економіці, поставити багатьох на межу виживання і закрити кордони", - поділився про засновник торгово-виробничої групи компаній "Текстиль-Контакт" Олександр Соколовський.
Шок і плутанина
"Я б сказав, що це плутанина. Приймалися різні нелогічні рішення, була паніка, хаос, розчарування", - говорить з власник мережі кінотеатрів "Планета Кіно" Дмитро Деркач.
"Я назвав би цей рік спочатку - шок, потім включення функції гнучкості, адаптивності, а потім, коли розумієш, що на дні, починаєш відштовхуватися і виникає такий мотивуючий настрій - переможемо, проб'ємо всі ці проблеми. Умовно кажучи, після шоку почали адаптуватися і наполегливо йти вперед. Мабуть, така рішучість, з'явилася енергія подолати кризу", - зазначив співвласник та голова наглядової ради холдингу емоцій! FEST Андрій Худо.
Витримка та адаптивність
"Для мене це витримка та адаптивність. Як би не було складно (у тому числі морально, коли помирають люди), ти маєш приймати рішення та діяти так, щоб і у тебе, як у людини та у компанії, було "завтра". А Для цього потрібно щодня зберігати свіжий погляд на події та адаптуватися замість того, щоб панікувати: "Все пропало і зрада" допомагає набагато менше, ніж "ми будемо діяти ось так", - мотивує генеральний директор АТ "Укрпошта" Ігор Смілянський.
Шок і плутанина
"Я б сказав, що це плутанина. Приймалися різні нелогічні рішення, була паніка, хаос, розчарування", - говорить з власник мережі кінотеатрів "Планета кіно" Дмитро Деркач.
"Я назвав би цей рік спочатку - шок, потім включення функції гнучкості, адаптивності, а потім, коли розумієш, що на дні, починаєш відштовхуватися і виникає такий мотивуючий настрій - переможемо, проб'ємо всі ці проблеми. Умовно кажучи, після шоку почали адаптуватися і наполегливо йти вперед. Мабуть, така рішучість, з'явилася енергія подолати кризу", - зазначив співвласник та голова наглядової ради холдингу емоцій! FEST Андрій Худо.
Витримка та адаптивність
"Для мене це витримка і адаптивність. Як би не було складно (зокрема морально, коли вмирають люди), ти маєш приймати рішення та діяти так, щоб і у тебе, як у людини та у компанії, було "завтра". А Для цього потрібно щодня зберігати свіжий погляд на події та адаптуватися замість того, щоб панікувати: "Все пропало і зрада" допомагає набагато менше, ніж "ми будемо діяти ось так", - мотивує генеральний директор АТ "Укрпошта" Ігор Смілянський.
Наталія Лошакова та Олена Гладських, спеціально для Delo.ua