- Категорія
- Бізнес
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Які тренди очікувати на ринку праці у 2022 році: турбота про співробітників, дефіцит кадрів та постійне навчання
У 2022 році компанії змушені будуть знаходити нові способи зберегти залучення співробітників, гібридний формат роботи ще більше вкорениться, а дефіцит кадрів відсуне ейджизм на другий план. Такі тренди на ринку праці назвала виконавчий директор кадрового порту grc.ua Катерина Окунська під час бізнес-сніданку для директорів з персоналу.
Експерт зауважила, що на зміну світу VUCA прийшов світ BANI. «Наразі це поняття характеризує все наше життя. Якщо раніше бізнес планував на два-три роки, а то й на п'ять-десять років, то сьогодні — лише на кілька місяців», - розповіла Окунська. Втім, за її словами, майже половина компаній впоралися з випробуваннями, більш того, 15% навіть відзначили стабільну роботу бізнесу, не зважаючи на труднощі.
Цього року роботодавцям доведеться відстежувати як тренди, що перекочували з 2021 року, так і нові. Усього Окунська назвала дев'ять тенденцій ринку цього року.
Гібридний формат роботи
Компанії стають більш гнучкими – бізнес масово запроваджує гібридний формат роботи. Це не випадково: за даними grc.ua, лише 59% претендентів готові працювати full-time в офісі. При цьому у великих містах співробітники все частіше шукають роботу з будинком, тому компанії все частіше пропонують співробітникам коворкінги недалеко від місця проживання.
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.uaПроте різниця між баченням форматів у роботодавців та кандидатів залишається. Якщо дистанційну роботу хочуть 15% претендентів, пропонують її сьогодні лише 9% компаній. Гнучкий графік віддають перевагу 14% претендентів, а згодні на нього лише 6% роботодавців. Але кількість компаній, які вводять гібридні формати роботи, стає дедалі більшою.
Нові методи підтримки залучення співробітників
Масове видалення змушує компанії вигадувати нові методи підтримки залучення штату. Наприклад, у grc.ua використовують такі рішення:
- Проводять Monday meetings, де всі розповідають про плани на тиждень;
- Влаштовують ранкові кави в четвер для випадково підібраних зі співробітників пар;
- Організують щоп'ятниці розповіді історій із життя;
- Пишуть Friday letters, у яких підбивають підсумки тижня та говорять про успіхи компанії;
- Заохочують досягнення корпоративним мерчем.
Дефіцит кадрів та поступове вирішення проблеми ейджизму
На ринку праці відчувається дефіцит кадрів, пов'язаний зі старінням нації, трудовою еміграцією та демографічною кризою 90-х. Це підштовхує роботодавців відкидати стереотипи та придивлятися до фахівців 45+. Компанії створюють програми адаптації та перекваліфікації для таких претендентів.
Широка географія працівників
Через повсюдну віддалену роботу географія рекрутингу стала ширшою. Найбільше претендентів, які хочуть працювати дистанційно, у Києві, Донецьку, Дніпрі, Харкові, Одесі та Луганську.
На ринку праці зміна цінностей
Люди більше не сприймають роботу як щось найважливіше в житті та підбирають її більш свідомо. Шукачі частіше звертають увагу на стабільність компанії на ринку, її фінансову спроможність та корпоративну культуру.
Компанії більше дбають про співробітників
Фокус компаній змістився з клієнтів на своїх співробітників. Активно вводиться Empoyee experience (EX) – ця бізнес-функція вирішує завдання управління враженнями співробітників від взаємодії з компанією. Це стратегічна та тактична робота над тим, що працівники думають та відчувають на кожному етапі контакту з роботодавцем.
Диджиталізація hr-процесів
Впровадження цифрових технологій не тільки позбавляє hr-фахівців від рутини, але й надає можливості для збору даних для аналітики, покращує комунікацію між співробітниками, змінює підходи до корпоративного навчання та позитивно впливає на лояльність штату.
Попит на айти-фахівців
Тут все просто – попит на програмістів лише зростає. За даними grc.ua, за кількістю вакансій айти-сферу переганяють лише продажі.
Постійне навчання та підвищення кваліфікації
Провідні компанії впроваджують програми reskilling та upskilling для навчання та придбання працівниками нових знань та навичок.