Більше половини українських підприємств змушені перенавчати найнятих працівників: у яких професіях це відбувається найчастіше

Більше половини українських підприємств змушені перенавчати найнятих працівників: у яких професіях це відбувається найчастіше

Перенавчати найнятих працівників або підвищувати їхню кваліфікацію були змушені 54% роботодавців у країні. Такими є результати опитування 12 878 підприємств, проведеного в рамках програми EU4Skills за підтримки Держслужби зайнятості у травні-серпні 2021 року у десяти регіонах України.

"Можемо виділити такий тренд: дуже багатьом роботодавцям довелося перенавчати працівників або підвищувати їхню кваліфікацію. Це означає, що українська освіта не відповідає потребам бізнесу", — зазначив координатор групи експертів EU4Skills Геннадій Русанов.

За його словами, найчастіше перенавчають медиків, освітян, а також представників окремих робітничих професій. Топ-10 професій, де найнятим співробітникам потрібні актуальні навички та знання, виглядає так:

  1. шкільний вчитель;
  2. медсестра\медбрат;
  3. охоронець;
  4. фахівець держслужби;
  5. вихователь у садку;
  6. оператор котельні;
  7. лікар;
  8. викладач у ВНЗ;
  9. фармацевт;
  10. стропальник.

З проблемами при наймі зіткнулися 29% роботодавців: з них 37% і 36% відповідно заявили, що кандидати не мали необхідного рівня освіти та потрібних технічних навичок.

При цьому технічної кваліфікації часто не вистачає у завідувачів лабораторій, балансувальників деталей та вузлів, столярів, технологів, інженерів з проектно-кошторисної роботи, інженерів-конструкторів, пекарів, вогнетривників, операторів верстатів та установок, механіків з ремонту транспорту, машиністів крана металургійного виробництва та бульдозерів.

З найбільшими складнощами у підборі спеціалістів стикаються у сфері металургії та машинобудування, а також за наймом водіїв та працівників з обслуговування техніки для переміщення вантажів.

Нагадаємо, раніше у семи університетах України почали впроваджувати перший інтерактивний курс для здобувачів вищої освіти "Створення та розвиток IT-продуктів". Він має сприяти профорієнтації студентів у продуктовому ІТ.