- Категорія
- Ритейл
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Цифрова трансформація, звʼязок із гостем та увага на інтереси дітей: бліц з Іваном Славіогло, віце-президентом з IT Fozzy Group
Про важливість e-commerce сервісів, інструменти цифровізації про те, чому, впроваджуючи нові "фішки", важливо орієнтуватися на інтереси дітей
Яке значення ви вкладаєте у поняття "цифрова трансформація"? І яку практичну цінність цифровизація несе для компанії?
— Світ активно змінюється, і гості все менше готові інвестувати свій час у похід до магазину за звичайними покупками, для цього вже є сервіси e-commerce. Відповідно рітейлери все більше інвестують у цифрові сервіси, щоб не втрачати зв'язку з гостем.
Тому цифрова трансформація – це все, що дозволяє нам спілкуватися з нашими гостями за допомогою смартфона. Головна цінність для компанії – це можливість дарувати радість гостям у їхніх щоденних покупках у наших дивовижних дизайнерських магазинах та в онлайні. А для цього необхідно знати їхні переваги та особливості та головне – використовувати ці знання у побудові персоналізованого спілкування з ними.
Які проекти цифрової трансформації у маркетингу реалізовує та планує реалізувати Fozzy Group?
— Щоб постійно дивувати своїх гостей, треба багато експериментувати та знаходити нові рішення. Серед наших цифрових проектів – мобільний додаток "Сільпо", яким користуються понад 2 млн гостей та в роботу якого ми вже інтегрували перший діджитал банк у рітейлі – Банк Власний Рахунок.
Також ми розвиваємо наші e-commerce сервіси: онлайн-супермаркет "Сільпо" та сервіс смачної доставки готової їжі "Сільпо" RESTO.
Минулого року ми запустили систему сканування та купівлі товарів "Вільнокаса" (Scan&go). Гості «Сільпо» можуть купувати товари без участі касира, скануючи їх за допомогою мобільного додатка безпосередньо у торговому залі супермаркету.
Торговельна мережа "Сільпо" обрала SAP Marketing Cloud як один із інструментів цифрової трансформації. Розкажіть про цей проект: як проходив вибір системи, стадії впровадження, про подальші плани та очікуваний ефект?
— У 2020 році ми розпочали впровадження проекту CVM (Customer Value Management) у нашому роздрібному бізнесі "Сільпо". Проект передбачає взаємодію із гостями через персоналізовані кампанії. Персоналізована кампанія – це максимально релевантна акційна пропозиція, відправлена в правильний час і в інформаційному каналі, що найбільш підходить для гостя. Така персоналізація передбачає унікальне повідомлення для кожного гостя.
Безумовно, вручну такі обсяги не обробити та не налаштувати, для цього потрібна система, що дозволяє автоматизувати процес підбору аудиторії, релевантного товару, правильної винагороди, часу та каналу контакту. Всі ці вимоги призвели нас до системи SAP Marketing Cloud. Інструмент SAP Marketing Cloud допомагає нам спростити складний ланцюжок налаштування взаємодії з гостем підбору правильної аудиторії для правильної кампанії – до налаштування тригерів початку кампанії та підбору каналу комунікації з гостем.
У складі Fozzy Group є ІТ компанія – TemaBit Fozzy Group. Розкажіть, як формувалася компанія, яка її роль у впровадженні цифрових рішень та трансформації Fozzy Group.
- TemaBit Fozzy Group виросла з невеликого ІТ-підрозділу у складі Fozzy Group. ІТ підрозділ займався розробкою програмного забезпечення потреб групи. В даний час TemaBit продовжує створювати рішення для бізнесів Fozzy Group у напрямках e-commerce, рітейлу та логістики.
Командою TemaBit Fozzy Group розроблено понад 80% програмного забезпечення, яке використовують бізнес групи – "Сільпо", "Фора", Thrash!, Justin, Fozzy, логістичний бізнес тощо. Тому на сьогоднішній день у Fozzy Group понад 20 років досвіду у створенні ІТ-продуктів. В даний час TemaBit співпрацює з більш ніж 1200 IT-фахівцями з Києва та Вінниці, а також віддалено з різних міст України, Білорусі, Казахстану, Грузії, Азербайджану та Чехії.
Що б ви порадили іншим компаніям, які хочуть досягти підвищення ефективності бізнесу за допомогою сучасних технологій?
— Головна порада – це дивитись на інтереси своїх дітей. Якщо ви у своєму бізнесі впроваджуєте те, що їм цікаво, то, швидше за все, ця технологія має перспективу і злетить у майбутньому. У будь-якому випадку, класний клієнтський досвід та експертиза мають бути частиною вашої внутрішньої культури, якщо ви хочете підвищити свою ефективність.