«Ми побудували найбільшу мережу пунктів видачи інтернет-замовлень серед українських онлайн-ритейлерів», — Ольга Шевченко, EVA

«Ми побудували найбільшу мережу пунктів видачи інтернет-замовлень серед українських онлайн-ритейлерів», — Ольга Шевченко, EVA

Одна з найбільших роздрібних мереж на ринку товарів для здоров’я, краси та догляду EVA суттєво зросла під час кризи, спричиненої пандемією. Виконавча директорка Ольга Шевченко розповіла про внутрішні процеси у компанії, принципи управління та ключові проєкти.

Ми продовжуємо воювати з окупантом на інформаційному фронті, надаючи виключно перевірену інформацію та аналітику.
Війна позбавила нас можливості заробляти, просимо Вашої підтримки.
Підтримати delo.ua

Локомотивом яких трендів була криза та що радикально змінилося на вашому ринку?

Пандемія коронавірусу не створила нових трендів, але посилила наявні. Наприклад, у рази підвищила значущість напряму e-commerce.

Ми спрямували частину ресурсів, призначених для відкриття нових магазинів, на розвиток інтернет-магазину EVA.UA. За 2020 рік продажі через цей канал збільшилися у шість разів. У першому півріччі 2021-го продажі зросли у понад 2,5 рази. Нині на інтернет-магазин припадає 7,5% продажів від загального обсягу, і цей показник постійно зростає.

Пандемія коронавірусу не створила нових трендів, але посилила наявні

Які проєкти компанії можна назвати провідними?

Ключовим сьогодні та на найближче майбутнє є розвиток онлайн-напряму, логістики та мережі магазинів, а також впровадження передових IT-рішень.

Наш інтернет-магазин посідає друге місце серед e-commerce ритейлерів у сегменті товарів для здоров’я, краси та догляду. Ми побудували найбільшу мережу точок видачі інтернет-замовлень серед онлайн-ритейлерів України і не збираємося зупинятися.

Нині модернізуємо та автоматизуємо розподільчі центри у Дніпрі, Львові та Броварах, реалізуємо амбітний проєкт зі створення нового логістичного хабу в Одесі. У 2021 році відкрито 77 нових магазинів EVA, в тому числі два у форматі beauty lab (Київ, Харків). Мережа подолала позначку в 1100 торгових точок. 

Ми працюємо над новими форматами EVA, щоб відповідати запитам споживача як у великих містах, так і в невеликих населених пунктах. Розробляємо новий дизайн торгових точок, щоб покращити клієнтський досвід споживачів. Впроваджуємо найкраще програмне забезпечення, створюємо власні програмні продукти у процесах, де потрібно забезпечити незалежність від зовнішніх підрядників і високу швидкість трансформації.

Ми побудували найбільшу мережу точок видачі інтернет-замовлень серед онлайн-ритейлерів України і не збираємося зупинятися

Інвестуємо значні кошти в автоматизацію логістичних центрів. Склади EVA щодня приймають та відвантажують у 367 міст України до 1,5 млн одиниць товару. Обробляти такі обсяги дозволяє високотехнологічне обладнання, сучасні WMS та TMS (системи управління складськими процесами та транспортом).

У торгових точках впровадили та вдосконалюємо використання гаджетів (термінали збирання даних, мобільні телефони) для контролю і виконання внутрішніх процесів, пов’язаних із товаром або видачею інтернет-замовлень. Нещодавно у магазинах з’явилися перші каси самообслуговування. Також активно працюємо над впровадженням програмних РРО.

Чи може керівник великого бізнесу дозволити собі діяти як підприємець — відчайдушно та ризиковано?

Я не прихильниця відчайдушних дій. Ухвалювати ключові рішення потрібно з холодною головою. Ми оцінюємо ризики, аналізуємо ефективність, будуємо прогнози і лише на підставі цього ухвалюємо рішення про реалізацію проєктів. Успіх EVA в ефективному плануванні та прогнозуванні.

Ухвалювати ключові рішення потрібно з холодною головою

Які компетенції потрібні менеджеру для роботи в умовах, які важко спрогнозувати? На що у таких випадках покладатися — на інтуїцію чи аналітику?

Для менеджера важливі стратегічне бачення, уміння орієнтуватися у трендах, аналізувати та передбачати ризики, гнучкість та готовність до постійних змін. Критерієм правильного рішення є результат. Безумовно, є події, які неможливо точно передбачити, але аналітика все ж таки надійніша, ніж інтуїція. Ми більше довіряємо цифрам та прогнозам, а той факт, що існують винятки, не скасовує правил.

В аналогову епоху керівник насамперед був безпосереднім контролером компанії, кожного департаменту. Цінувалися жорсткість, здатність чітко будувати план і виконувати його. Яким має бути сучасний управлінець?

Завдання керівника — розвиватися, створювати можливості для команди вивчати тренди. Дивитися у майбутнє та серед різноманіття інформації уловлювати те, що важливо для бізнесу, доносити це до співробітників та визначати основний вектор розвитку компанії.

Не завадить і певна частка жорсткості для того, щоб спрямовувати команду, чітко дотримуватися курсу, досягати результатів навіть у найнесприятливіших умовах. При цьому мені здається, що ефективний керівник має бути адаптивним і добре пристосованим до необхідності постійних швидких змін.

Наскільки ви занурені в операційне керування компанією, що делегуєте підлеглим?

Топменеджери нашої компанії мудрі та самодостатні. Команда сформована з людей, на яких можна покластися, тому низку важливих рішень, зокрема щодо операційного управління, вони ухвалюють самостійно. При цьому я не можу повністю уникнути занурення в операційні процеси і як керівник маю бути достатньо інформованою, щоб контролювати та об’єктивно оцінювати ефективність і результати.

Співзасновник PayPal Пітер Тіль прагне брати на роботу лише тих кандидатів, які не бояться говорити те, що думають. Які головні критерії відбору топменеджерів у вашій компанії?

Під час відбору кандидатів, особливо на ключові посади, важливими є два аспекти: професійні компетенції та те, наскільки цінності людини збігаються з цінностями компанії — клієнтоорієнтованість, професіоналізм, командність, динаміка, ефективність та відповідальність. Це показує, чи зможе людина вбудуватися у команду та прийняти корпоративну культуру EVA. Коли маєш справу з професіоналом, який має експертизу, а саме такі нам потрібні, необхідно розуміти, що наявність свого бачення у нього — це чудово.

Як залишатися лідером ринку, коли компанії однієї галузі продають приблизно такі самі продукти або надають аналогічні послуги?

Ритейл — це не тільки товар, а й сервіс — те, наскільки комфортним для споживача є доступ до асортименту. Ми завжди прагнемо дати покупцю максимально вигідну пропозицію. Це стосується і цін, і унікальних позицій в асортименті. Але також велику роботу ведемо саме щодо сервісу: високі стандарти обслуговування, зрозуміла ненав’язлива комунікація, вигідні та прозорі умови програми лояльності тощо.

Ритейл — це не тільки товар, а й сервіс

Всі успішні інноваційні рішення згодом стають стандартом для ринку, але тут важливо бути першими, щоб певний сервіс чи послуга асоціювалися з EVA.

Також ми приділяємо велику увагу корпоративній соціальній відповідальності. Клієнти, для яких важливо, щоб бізнес брав участь у вирішенні значущих питань суспільства, розуміють, що вони не просто купують, а сприяють покращенню.