- Категорія
- Ритейл
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
«Ми побудували найбільшу мережу пунктів видачи інтернет-замовлень серед українських онлайн-ритейлерів», — Ольга Шевченко, EVA

Одна з найбільших роздрібних мереж на ринку товарів для здоров’я, краси та догляду EVA суттєво зросла під час кризи, спричиненої пандемією. Виконавча директорка Ольга Шевченко розповіла про внутрішні процеси у компанії, принципи управління та ключові проєкти.
Локомотивом яких трендів була криза та що радикально змінилося на вашому ринку?
Пандемія коронавірусу не створила нових трендів, але посилила наявні. Наприклад, у рази підвищила значущість напряму e-commerce.
Ми спрямували частину ресурсів, призначених для відкриття нових магазинів, на розвиток інтернет-магазину EVA.UA. За 2020 рік продажі через цей канал збільшилися у шість разів. У першому півріччі 2021-го продажі зросли у понад 2,5 рази. Нині на інтернет-магазин припадає 7,5% продажів від загального обсягу, і цей показник постійно зростає.
Пандемія коронавірусу не створила нових трендів, але посилила наявні
Які проєкти компанії можна назвати провідними?
Ключовим сьогодні та на найближче майбутнє є розвиток онлайн-напряму, логістики та мережі магазинів, а також впровадження передових IT-рішень.
Наш інтернет-магазин посідає друге місце серед e-commerce ритейлерів у сегменті товарів для здоров’я, краси та догляду. Ми побудували найбільшу мережу точок видачі інтернет-замовлень серед онлайн-ритейлерів України і не збираємося зупинятися.
Нині модернізуємо та автоматизуємо розподільчі центри у Дніпрі, Львові та Броварах, реалізуємо амбітний проєкт зі створення нового логістичного хабу в Одесі. У 2021 році відкрито 77 нових магазинів EVA, в тому числі два у форматі beauty lab (Київ, Харків). Мережа подолала позначку в 1100 торгових точок.
Ми працюємо над новими форматами EVA, щоб відповідати запитам споживача як у великих містах, так і в невеликих населених пунктах. Розробляємо новий дизайн торгових точок, щоб покращити клієнтський досвід споживачів. Впроваджуємо найкраще програмне забезпечення, створюємо власні програмні продукти у процесах, де потрібно забезпечити незалежність від зовнішніх підрядників і високу швидкість трансформації.
Ми побудували найбільшу мережу точок видачі інтернет-замовлень серед онлайн-ритейлерів України і не збираємося зупинятися
Інвестуємо значні кошти в автоматизацію логістичних центрів. Склади EVA щодня приймають та відвантажують у 367 міст України до 1,5 млн одиниць товару. Обробляти такі обсяги дозволяє високотехнологічне обладнання, сучасні WMS та TMS (системи управління складськими процесами та транспортом).
У торгових точках впровадили та вдосконалюємо використання гаджетів (термінали збирання даних, мобільні телефони) для контролю і виконання внутрішніх процесів, пов’язаних із товаром або видачею інтернет-замовлень. Нещодавно у магазинах з’явилися перші каси самообслуговування. Також активно працюємо над впровадженням програмних РРО.
Чи може керівник великого бізнесу дозволити собі діяти як підприємець — відчайдушно та ризиковано?
Я не прихильниця відчайдушних дій. Ухвалювати ключові рішення потрібно з холодною головою. Ми оцінюємо ризики, аналізуємо ефективність, будуємо прогнози і лише на підставі цього ухвалюємо рішення про реалізацію проєктів. Успіх EVA в ефективному плануванні та прогнозуванні.
Ухвалювати ключові рішення потрібно з холодною головою
Які компетенції потрібні менеджеру для роботи в умовах, які важко спрогнозувати? На що у таких випадках покладатися — на інтуїцію чи аналітику?
Для менеджера важливі стратегічне бачення, уміння орієнтуватися у трендах, аналізувати та передбачати ризики, гнучкість та готовність до постійних змін. Критерієм правильного рішення є результат. Безумовно, є події, які неможливо точно передбачити, але аналітика все ж таки надійніша, ніж інтуїція. Ми більше довіряємо цифрам та прогнозам, а той факт, що існують винятки, не скасовує правил.
В аналогову епоху керівник насамперед був безпосереднім контролером компанії, кожного департаменту. Цінувалися жорсткість, здатність чітко будувати план і виконувати його. Яким має бути сучасний управлінець?
Завдання керівника — розвиватися, створювати можливості для команди вивчати тренди. Дивитися у майбутнє та серед різноманіття інформації уловлювати те, що важливо для бізнесу, доносити це до співробітників та визначати основний вектор розвитку компанії.
Не завадить і певна частка жорсткості для того, щоб спрямовувати команду, чітко дотримуватися курсу, досягати результатів навіть у найнесприятливіших умовах. При цьому мені здається, що ефективний керівник має бути адаптивним і добре пристосованим до необхідності постійних швидких змін.
Наскільки ви занурені в операційне керування компанією, що делегуєте підлеглим?
Топменеджери нашої компанії мудрі та самодостатні. Команда сформована з людей, на яких можна покластися, тому низку важливих рішень, зокрема щодо операційного управління, вони ухвалюють самостійно. При цьому я не можу повністю уникнути занурення в операційні процеси і як керівник маю бути достатньо інформованою, щоб контролювати та об’єктивно оцінювати ефективність і результати.
Співзасновник PayPal Пітер Тіль прагне брати на роботу лише тих кандидатів, які не бояться говорити те, що думають. Які головні критерії відбору топменеджерів у вашій компанії?
Під час відбору кандидатів, особливо на ключові посади, важливими є два аспекти: професійні компетенції та те, наскільки цінності людини збігаються з цінностями компанії — клієнтоорієнтованість, професіоналізм, командність, динаміка, ефективність та відповідальність. Це показує, чи зможе людина вбудуватися у команду та прийняти корпоративну культуру EVA. Коли маєш справу з професіоналом, який має експертизу, а саме такі нам потрібні, необхідно розуміти, що наявність свого бачення у нього — це чудово.
Як залишатися лідером ринку, коли компанії однієї галузі продають приблизно такі самі продукти або надають аналогічні послуги?
Ритейл — це не тільки товар, а й сервіс — те, наскільки комфортним для споживача є доступ до асортименту. Ми завжди прагнемо дати покупцю максимально вигідну пропозицію. Це стосується і цін, і унікальних позицій в асортименті. Але також велику роботу ведемо саме щодо сервісу: високі стандарти обслуговування, зрозуміла ненав’язлива комунікація, вигідні та прозорі умови програми лояльності тощо.
Ритейл — це не тільки товар, а й сервіс
Всі успішні інноваційні рішення згодом стають стандартом для ринку, але тут важливо бути першими, щоб певний сервіс чи послуга асоціювалися з EVA.
Також ми приділяємо велику увагу корпоративній соціальній відповідальності. Клієнти, для яких важливо, щоб бізнес брав участь у вирішенні значущих питань суспільства, розуміють, що вони не просто купують, а сприяють покращенню.