НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

Україна протестувала латвійський сухопутний "зерновий коридор" - Гетманцев

Україна протестувала латвійський сухопутний "зерновий коридор" - Гетманцев
Порт у Ризі. Ілюстрація: ua.depositphotos.com

Перший тестовий потяг з українським зерном прибув до латвійського порту Rīgas Universālais Termināls (RUT), який знаходиться Ризі.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомив голова Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

"Успішно випробувано ще один зерновий коридор – "латвійський". У столичному порту Риги розвантажено перший тестовий потяг з українським зерном", - написав він.

Гетманцев розповів, що до даного порту було доставлено 1 423 тонн ріпаку, для перевезення якого знадобилося 54 контейнери. Ці контейнери спочатку прибули з України до Каунаського інтермодального залізничного терміналу.

Там їх завантажили на платформи компанії ТОВ "LDZ CARGO", яка є дочірнім підприємством VAS "Latvijas dzelzceļš". Вони доставили цю продукцію до столиці Латвії.

За його словами, перед прийомом українського зерна декілька терміналів у Ризькому порту були модернізовані, щоб розширити їхню технологічну та інфраструктурну спроможність та надати їм можливість приймати і обробляти контейнери з українським зерном.

Гетманцев додав, що від моменту відправлення з України до розвантаження у RUT минуло 17 днів, при цьому латвійські партнери вважають, що все пройшло успішно і це дає нові можливості для розширення відправлення українського зерна на експорт в інші країни.

Роль Латвії у експорті українського зерна

З початку повномасштабної війни, Ризький порт виявився важливим для вивозу зернової продукції з України. Однак, ця продукція раніше доставлялася до порту за допомогою автомобільного транспорту, і цей метод не тільки за обсягом перевезень, але й за їхньою ефективністю, не міг конкурувати з можливостями залізниці.

Нагадаємо, про те, що Латвія готується перевозити українське зерно залізницею, стало відомо ще в серпні.

Як тоді повідомив голова правління Латвійської залізниці (LDz) Ріналдс Плявніекс, через Латвію залізницею за рік Україна зможе перевезти приблизно від 500 тис до 1 млн тонн зерна. 

Зауважимо, що про транспортування українського зерна до портів Латвії говорили ще в 2022. В серпні того року обговорювали варіанти експорту продукції українських аграріїв за допомогою латвійських портів.

Джерело фото: ua.depositphotos.com