НБУ курс:

USD

41,29

-0,00

EUR

43,47

-0,00

Готівковий курс:

USD

41,65

41,60

EUR

43,77

43,55

Українські аграрії просять Польщу прокласти нову залізничну колію

Українські аграрії просять Польщу прокласти нову залізничну колію

Українська аграрна спільнота звернулась до президента Польщі Анджея Дуди та прем’єр-міністра Матеуша Моравецького з проханням розглянути можливість прокладання широкої залізничної колії 1520 мм територією Республіка Польща, яка б об’єднала українську залізницю та порт Гданськ, а також литовську залізничну мережу. 

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомила пресслужба асоціації "Український клуб аграрного бізнесу".

Як йдеться у спільному зверненні аграрних асоціацій, найбільш вузькими місцями логістичних маршрутів через польські порти є обмежені перевантажувальні спроможності самих портів, домінування портової автомобільної інфраструктури над залізничною, необхідність перевантаження вагонів чи перестановки візків через різні стандарти ширини колії і відповідно дефіцит таких потужностей, а також вагонів та локомотивів європейського зразку. 

Завдяки польській владі вже вдалося досягти значного прогресу в питанні збільшення експорту української продукції та забезпечення стратегічно важливого імпорту через західні кордони України. Разом з тим є потенціал суттєво диверсифікувати логістичні ланцюги та збільшити експортні потужності.

Один з найбільших та найближчих європейських портів до України є Клайпедський порт (Литва), що має суттєві потужності з перевалки та через який Польща також імпортує енергетичне вугілля. Але через широку колію в країнах Балтії – 1520 мм, як і в Україні, та відповідні труднощі з переходом на європейську колію при сполучені з Республікою Польща виявляється неможливим реалізувати експортно-імпортний потенціал порту Клайпеди.

"Вирішити ці проблеми зможе прокладання залізничної лінії з шириною колії 1520 мм територією Республіки Польща, що з’єднає українську та литовську залізничні мережі, а також приєднає до них порт Гданськ, надасть значні позитивні фінансові та економічні ефекти як для Республіки Польща, так і України не лише через збільшення експортно-імпортних потужностей, а також через об’єднання економічного простору Республіки Польща, країн Балтії та України", – наголошується у зверненні аграріїв. 

Існування такої лінії дозволить: 

  • Отримати значні мультиплікативні ефекти для економіки України та Польщі; 
  • Зменшити вартість транспортування вантажів як для України, так і для Польщі у зв’язку з відсутністю потреби в подвійному перевантаженні чи зміни візків; 
  • Зменшити дефіцит рухомого складу за рахунок можливості використання українського та литовського рухомого складу та швидкого будівництва нових вагонів; 
  • Залучити додатковий транзитний вантажопотік, що буде сприяти цілям Стратегії сталої і розумної мобільності ЄС, і як наслідок, отримати додатковий дохід від таких перевезень;
  • Спростити та відповідно здешевити логістику при імпорті/експорті Республікою Польща товарів, що надходять з/в Балтійські країни та їх порти;
  • Значно зменшити навантаження на портову інфраструктуру Республіки Польща;
  • Зменшити шкідливий вплив транспорту на екологію, що є однією із цілей Європейського зеленого курсу;
  • Підвищити мобільність населення між Україною, Польщею та Балтійськими країнами.

Такий проєкт може бути реалізований шляхом реконструкції існуючої залізничної мережі та будівництва суміщеної колії чи будівництва окремої залізничної гілки в залежності від висновків експертних організацій, що потребує відповідного фінансування.

Зазначимо, Румунія вже відремонтувала ширококолійну лінію до порту Галац для забезпечення українського експорту.

Також “Укрзалізниця” відкрила на кордоні з Румунією  дві дільниці: Рахів — Берлебаш — держкордон та Тересва — держкордон. Їх відкриття дозволить відправляти на ньому додаткові 6 пар вантажних поїздів щодня.