В "Новій пошті" змінять безпековий режим на терміналах після смертельної атаки під Харковом 21 жовтня

харків нова пошта
Фото: ДСНС

Компанія "Нова пошта" змінить правила безпеки для співробітників після російського ракетного удару по логістичному центру під Харковом 21 жовтня, через який загинуло шість співробітників. Про це розповів виданню "Бабель" співзасновник компанії Вячеслав Климов.

"Не можу зараз сказати, що саме ми вирішили, але в режимі роботи терміналів зміни будуть точно, особливо в таких зонах, як Харків, бо там вже є певна статистика прильотів. Думаємо, як зробити в терміналах щось на кшталт ізраїльських капсул у житлових домах. Вони потрібні саме для випадків, коли немає часу навіть для того, щоб добігти до укриття", - зазначив він.

За словами бізнесмена, відповідний досвід компанія вже має, бо в Харкові та Миколаєві зробила подібні капсули у своїх відділеннях. Так, у відділенні в Харкові у дворі стоїть залізобетонна капсула, яка захищає і працівників, і клієнтів.

Також Климов повідомив, що "Нова пошта" тепер суворіше контролюватиме відділення, аби ті під час повітряної тривоги не працювали, і особливо - в містах, до яких швидко долітають балістичні ракети.

Підприємець зазначив, що удар 21 жовтня стався приблизко о 22:45-22:50, коли вантажі вже були зібрані й готувалися до відправки, при цьому від сигналу повітряної тривоги до вибуху минуло лише біля 15 секунд.

"Удар був ракетою С-300, яка до Харкова долітає за 40 секунд. Усі хлопці розповідали, що вони побачили сигнал повітряної тривоги, почали рухатися в бік нашого бункеру на терміналі. Але до нього треба пройти кілька десятків метрів, тож добігти до нього не було жодних шансів. Усіх, хто був усередині термінала, - 33 людини - застав вибух", - розповів співзасновник "Нової пошти".

Він додав, що компанія досі не підрахувала збитки, але відомо, що на ураженому об'єкті було понад 3 тисячі відправлень, з яких кілька сотень, очевидно, втрачені. Оголошену вартість посилок всім клієнтам обіцяють компенсувати якнайшвидше.

"Ми так розставили пріоритети: перший ― це загиблі й поранені. Другий ― посилки, які можна врятувати. Цілий день ми розбирали цей майже знищений термінал. Там багато посилок, за які ми будемо боротися. Ми їх зараз перепаковуємо і відправимо своїм клієнтам", - зазначив бізнесмен.

За його словами, таких посилок нараховано приблизно 2700. Рахувати ж збитки "Нова пошта" буде лише після їх відправки. Климов додав, що масових звернень за посилками з харківського терміналу наразі ще не було, але поодинокі випадки вже були.

Співзасновник компанії також зазначив, що її майно було застраховане, але у випадку ракетного обстрілу страховка не працює, тому зараз ідеться тільки про медичне страхування для працівників. В свою чергу, родинам загиблих поштовий оператор виплатив по 60 тисяч гривень, взявши на себе всі виплати по похоронах.

"У одного із загиблих хлопців нещодавно народилася дитина, тож ми вирішили, що будемо виплачувати їй до повноліття 10 тисяч гривень на місяць і дамо стипендію на навчання в 12,5 тисячі доларів. Усі поранені отримають лікування за рахунок "Нової пошти", - розповів Климов.

Крім того, постраждалих компанія також відправить у відпустки для реабілітації, зокрема психологічної. В свою чергу, щодо відновлення будівлі після ракетного удару в "Новій пошті" наразі налаштовані оптимістично.