НБУ курс:

USD

41,93

-0,00

EUR

43,58

-0,00

Готівковий курс:

USD

42,34

42,25

EUR

44,40

44,15

У 2023 році українці збільшили користування платіжними картками на 40%

ПриватБанк
Фото: Depositphotos

У 2023 році громадяни України стали більше оплачувати покупки та послуги безготівково - за допомогою банківських карток та гаджетів. 

Про це повідомила пресслужба ПриватБанку.

За словами керівника напрямку торгового еквайрингу ПриватБанку Сергія Макаренко, за 12 місяців 2023 року через мережу торгових терміналів ПриватБанку українці сплатили майже 3 млрд покупок на 780 млрд грн, що понад 40% більше, ніж за підсумками 2022 року (550 млрд грн).

Він також зазначив, що український бізнес активно розширює мережу безготівки - кількість торговців, які приймають картки через термінали ПриватБанку, збільшилася на 38% - до 182 тисяч. Загалом у торговельній мережі наразі працюють більше 288 тисяч терміналів ПриватБанку, що на 30% більше ніж 2022 року.

На що найбільше витрачалися українці у 2023 році

У 2023 році українці найбільше витрачали грошей на купівлю продуктів харчування - понад 350 млрд грн, при цьому частка витрат на їжу в загальному обсязі безготівкових оплат українців за рік знизилася з 48% до 45%.

Частка витрат з карток на покупку ліків та товарів для здоровʼя у 2023 році в споживчому кошику українця становила 8,5%. Трохи менше - 8,1% від загального обсягу, українці витрачали на одяг та взуття, 7,2% на товари для дому та 7% на оплату в закладах громадського харчування. 

У топ-10 товарів та послуг, за які найбільше безготівково оплачували українці, також електроніка та побутова техніка (5% споживчого кошику), паливо (4,2%), витрати на транспорт (1,5%), відпочинок (1,4%) та аксесуари (1,2%).

Щодня через мережу POS-терміналів ПриватБанку, згідно повідомлення пресслужби банку, власники банківських карток оплачують близько 8 млн покупок.

Раніше ми повідомляли, скільки грошей українці витрачають в інтернет-магазинах. Згідно з дослідженням, для більш як чверті українців онлайн-покупки стали повсякденністю. 26% опитаних віддають перевагу онлайн-покупкам, а ще 38% обирають комбінацію інтернет- та офлайн-шопінгу. Загалом 87% вважають, що купувати онлайн легко.

Фото: ua.depositphotos.com