- Категорія
- Здоровʼя
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Верховна Рада заборонила розміщувати рекламу на упаковках ліків
Верховна Рада України підтримала у другому читанні законопроєкт №11172 щодо маркування лікарських засобів.
Про це повідомив ініціатор законопроєкту, голова парламентського комітету з питань здоров'я Михайло Радуцький.
Він розповів, що законопроєкт №11172 є одним із євроінтеграційних законів.
Про що йдеться в законопроєкті
Згідно з пояснювальною запискою, метою законопроєкту №11172 є гармонізація положень законодавства України з відповідними положеннями права Європейського Союзу (асquis ЄС) у сфері обігу лікарських засобів.
Підписуйтеся на YouTube-канал delo.ua"Наразі в аптеках трапляються випадки, коли виробник наносить на упаковку, наприклад, фразу "препарат №1" чи ще якісь необґрунтовані переваги лікарського засобу. Це суперечить правилам чесної конкуренції та стандартам, які діють у більшості країн світу", - розповів Радуцький.
Тож прийнятий закон забороняє нанесення на упаковку будь-якої реклами, що сприяє просуванню лікарського засобу, формуванню думки про його винятковість. У разі порушення цієї вимоги профільне міністерство має повноваження тимчасово призупинити дію реєстраційного посвідчення.
Як додала співголова парламентської фракції "Європейська солідарність" Ірина Геращенко, на упаковці можна згадати виробника та власника реєстраційного посвідчення, а також викласти інформацію про застосування лікарського засобу. Крім того, законопроєкт забороняє ввезення в Україну та продаж ліків з інформацією на упаковці про компанії, які не є виробниками або власниками реєстраційного посвідчення на ці ліки.
Закон набирає чинності через чотири місяці після публікації.
Додамо, що фармацевтичний ринок України демонструє значне зростання у першому півріччі 2024 року, незважаючи на низку викликів. За словами регіонального директора фармкомпанії Acino Євгена Заїки, продажі зросли на 19% у грошовому вираженні, хоча в натуральному показнику збільшення склало лише 3%.
Окрім цього, аптечні продажі в Україні за січень-травень 2024 року зросли на 13,87% у грошовому виразі (порівняно з аналогічним періодом 2023 року), досягнувши 80,159 млрд грн. Однак, у натуральному виразі продажі скоротилися на 4,2%, склавши 491,363 млн упаковок.