На базі судноремонтного заводу УДП збираються побудувати сучасний промисловий парк

На базі судноремонтного заводу УДП збираються побудувати сучасний промисловий парк
Фото: Дмитро Москаленко / Facebook

На базі судноремонтного заводу ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство" планують побудувати сучасний промисловий парк Kiliya. Презентація проєкту його створення запланована на Ukraine Recovery Conference (URC2024) у Берліні.

Побудуйте ефективну HR-стратегію вашого бізнесу HR Wisdom Summit від Delo.ua та Ekonomika+
17 липня HR-лідери OLX Робота, Shell, ArcelorMittal та ще понад 30 великих компаній поділяться найкращими практиками адаптації ветеранів у робоче середовище, підтримання ментального здоров’я команди, наймання в умовах кадрового голоду та використання інновацій в HR
Забронювати участь

Про це повідомив гендиректор компанії Дмитро Москаленко.

Він зазначив, що проєкт промислового парку не менш амбітний ніж модернізація флоту УДП і пояснив, що внаслідок війни Україна фактично залишилась без інфраструктури з будівництва/ремонту/модернізації флоту.

Фото: Дмитро Москаленко / Facebook

Чому обрали завод у Кілії

"Заводи в Криму окуповані. Індустріальна база у Миколаєві та Херсоні зазнала значних пошкоджень. Одеса та Чорноморськ фактично на лінії бойових дій. Суднобудівельний завод в Ізмаїлі переорієнтований власниками на стивідорну діяльність", - розповів Москаленко.

Він додав, що відсутність в Україні можливості ремонту, будівництва, обслуговування флоту у подальшому гальмуватиме розвиток морської та річкової логістики.

Наразі завод УДП у Кілії чи не єдиний в країні продовжує ремонт та будівництво флоту.

Це безальтернативний варіант для створення суднобудівельної бази національного масштабу. Адже завод розташований у 47 кілометрах від Чорного моря.

"У нас є обладнання, досвідчена команда з понад 300 фахівців, власна акваторія, інфраструктура, можливість розміщення нових виробництв (з 19 га території заводу використовуємо лише 9 га)", - повідомив гендиректор УДП.

За його словами, вже є декілька пропозицій від іноземних компаній щодо розміщення у Кілії спільного виробництва. Першим резидентом промислового парку Kiliya можуть стати суднобудівельники з країн Балтії.

Чому вирішили будувати саме промисловий парк

Сучасні європейські верфі це, як правило, індустріальні технопарки, які працюють одразу у багатьох напрямках.

"Машинобудування, металообробка, виробництво обладнання. Формат промислового парку дає можливість максимально ефективно використовувати потенціал. В Кілії, до речі, вже створений стивідорний комплекс – це також приклад диверсифікації", - -пояснив Москаленко.

Міжнародним донорам при цьому пропонується створити умови до заходу у промисловий парк нових резидентів. Модернізувати сліп, інвестувати у сучасне обладнання та автономну "зелену" систему енергозабезпечення, провести днопоглиблення акваторії.

"Майбутньому промисловому парку Kiliya потрібна потужна основа для розміщення виробництв. Саме це будемо обговорювати на конференції у Берліні", - резюмував гендиректор УДП.

Нагадаємо, днями Кабінет міністрів затвердив новий порядок надання коштів для облаштування індустріальних парків та будівництва для них інженерно-транспортної інфраструктури, а також компенсації з держбюджету витрат на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж.

А нещодавно Міністерство економіки презентувало каталог індустріальних парків. Він покликаний допомогти підприємствам знайти партнерів або місце з облаштованою інфраструктурою, де можна розмістити свої виробничі потужності, а також залучити нові інвестиції.