НБУ курс:

USD

41,29

+0,03

EUR

43,47

--0,10

Готівковий курс:

USD

41,60

41,55

EUR

44,05

43,81

В ЄС немає фінансових можливостей допомогти Україні з транспортуванням зерна

В ЄС немає фінансових можливостей допомогти Україні з транспортуванням зерна
Українську пшеницю доведеться експортувати суходолом. Ілюстрація: ua.depositphotos.com

Європейська комісія не має вільних грошей у бюджеті та не має чіткого способу допомогти фінансувати додаткові транспортні витрати, з якими український експорт зерна зіткнувся після припинення Чорноморської угоди.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомляє Reuters.

Цього місяця Росія відмовилася від "зернової угоди" під керівництвом ООН, яка дозволяла безпечний прохід українських вантажних суден, завантажених зерновими, олійними культурами та пшеницею, щоб дістатися до світових ринків.

Україні, одному з найбільших у світі експортерів зерна, тепер доведеться майже повністю покладатися на дорогі маршрути через Європейський Союз, а найдешевша альтернативна артерія, річка Дунай, напевно, не може забезпечити необхідний обсяг перевезень.

У результаті Міжнародний валютний фонд оцінив зростання світових цін на зерно на 10-15%.

Reuters пише, що ознайомилося з листом, в якому Міністерство сільського господарства України звернулося до верховного представника ЄС з питань торгівлі Валдіса Домбровскіса, щоб Єврокомісія надала фінансову допомогу для покриття додаткових транспортних витрат на використання альтернативних маршрутів ЄС, відомих як "Смуги солідарності". Україна оцінює додаткову вартість у 30-40 доларів за тонну.

У листі також міститься прохання про розширення шляхів солідарності на 1-1,5 мільйона тонн на місяць через "зелені коридори", зокрема до Адріатичного моря, країн Балтії, Німеччини та Нідерландів.

Однак в ЄС чіткого шляху немає.

"Ми ще не знайшли рішення щодо підтримки транспортування зерна. Люди чухають собі голови з минулого року. Багато зусиль уже пішло на спрощення системи", — йдеться в повідомленні.

Одне дипломатичне джерело повідомило, що грошей дуже бракує, і значні кошти можуть надійти лише після проміжного перегляду бюджету, на збирання якого може знадобитися ще кілька місяців.

На таку ситуацію з "зерновою угодою" вже відреагували світові ринки. Ф'ючерси на пшеницю в Чикаго зросли на 2%, досягнувши максимуму з 21 лютого. Атаки Росії на українські порти та зернову інфраструктуру викликали занепокоєння щодо довгострокових глобальних поставок і продовольчої безпеки

Джерело фото: ua.depositphotos.com