НБУ курс:

USD

41,54

-0,00

EUR

45,00

-0,00

Готівковий курс:

USD

41,55

41,48

EUR

45,30

45,10

Подарунки рідним та донати для ЗСУ: на що та скільки грошей українці витратять під час новорічно-різдвяного шопінгу

Подарунки рідним та донати для ЗСУ: на що та скільки грошей українці витратять під час новорічно-різдвяного шопінгу
Кавер до тексту: Delo.ua

Компанія "Делойт" провела дослідження, яке показує плани та очікування українців щодо новорічно-різдвяного шопінгу.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Результати опитування компанією "Делойт" в Україні українських споживачів показали, що попри всі виклики воєнного часу українці планують святкувати Різдво та Новий рік з надією на скорішу перемогу.

Що будуть купувати українці та скільки витратять грошей

Так, більшість українців (61%), попри війну, планують новорічні та різдвяні покупки, хоча й купуватимуть менше товарів, аніж у 2021 році.

52% українців готові витратити на святковий шопінг від 25% до 50% свого місячного доходу. Так, 40% опитаних готові витратити до 25%, 8% - більше 50%, а 14% українців готові залучити кредитні кошти для святкового шопінгу. 

Бюджет майже половини українців (49%) на шопінг у новорічно-різдвяний період коливається в межах від 1 до 5 тисяч гривень.

Найбільш відсоток (19%) тих, хто готовий витратити понад 10 тисяч гривень на новорічний та різдвяний шопінг - серед українців, які тимчасово знаходяться за кордоном. 

Під час здійснення покупок споживачі насамперед зважатимуть на наявність знижок, а також на власний попередній досвід.

У фокусі покупок – продукти харчування (81%), товари для дітей (46%), одяг та взуття (42%), алкогольні напої (32%).

При цьому понад 60% українців принаймні частину свого бюджету на новорічний та різдвяний шопінг витратять на допомогу ЗСУ або тим, хто постраждав від війни.

63% українців не купуватимуть товари, якщо їхній виробник або продавець не залишив ринок РФ.

Коли та для кого українці купуватимуть подарунки

В умовах високої невизначеності, яка спричинена війною, шопінг українців відкладається на другу половину грудня. Для порівняння: у США більшість респондентів планували завершити святкові покупки до кінця листопада. 

 Результати опитування показали, що 83% українців передусім будуть купувати подарунки для сім'ї'. 

Формат шопінгу

Офлайн переважатиме над онлайном. Основним місцем для новорічного та різдвяного шопінгу цьогоріч стануть великі супермаркети (60%) і торговельні центри/універмаги (55%).

На третьому місці – покупки в інтернеті (48%). При цьому 66% респондентів для здійснення покупок будуть використовувати саме смартфон. 

Війна суттєво впливає на споживацькі настрої українців. Наше дослідження показало, що, наприклад, розвинена у світі купівля онлайн наразі не знаходить підтвердження в Україні. Проте незламність українців, яка простежується й у готовності до святкового шопінгу, надихає, а також допомагає ритейлерам продовжувати підтримувати економічний фронт. 

Олександр Ямпольський
Олександр Ямпольський Директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції "Делойт" в Україні

Дослідження проводилося методом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, яка відповідає соціально-демографічному портрету населення України. В опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів з усіх регіонів України (за винятком тимчасово окупованих територій та АР Крим), а також українці, які тимчасово перебувають за кордоном.