НБУ курс:

USD

41,36

+0,04

EUR

46,01

+0,21

Готівковий курс:

USD

41,60

41,50

EUR

46,15

46,00

У 2024 році рекламні інвестиції в Україні зростуть на 33% – прогноз

У 2024 році рекламні інвестиції в Україні зростуть на 33% – прогноз
Ілюстація: ua.depositphotos.com

Цьогоріч український рекламний медіаринок зросте на 33% порівняно з 2023 роком, досягнувши 29,8 млрд грн. Про це стало відомо з прогнозу Всеукраїнської рекламної коаліції.

Економічна відповідальність: Топ платників податків 2024
Якщо ваша компанія входить до топ-10 підприємств своєї галузі, якщо вона свідомо будуєте “білий бізнес” та чесно платить податки задля підтримки держави — запрошуємо взяти участь у проєкті “Економічна відповідальність: Топ платники податків 2024”
Заповнити анкету

У 2024 році прогнозується, що ринок реклами на телебаченні досягне 6,1 млрд грн, що на 58% більше, ніж у попередньому році. Зокрема, пряма реклама на ТБ зросте до 5,6 млрд грн. Завдяки поверненню майже всіх рекламодавців з довоєнного ТОП50, ринок ТБ-реклами демонструє відновлення в межах прогнозованих темпів. За результатами першого півріччя, частка реклами категорії «фарма» вже зменшилась до менше 45%, що свідчить про загальне пожвавлення ринку завдяки збільшенню кількості рекламодавців.

Водночас, є певні занепокоєння щодо можливих блекаутів, але оскільки перша хвиля відключень припала на період рекламного «не сезону», це не спричинило скорочення попередньо запланованих бюджетів.

Ринок прямої реклами коливається в межах 5,4 – 5,6 млрд грн, і його розвиток буде залежати від обсягу сезонних рекламодавців. ТОП-20 рекламодавців вже збільшили свої витрати на 69% в порівнянні з минулим роком, але їхні можливості не є безмежними.

Реклама в Digital ТБ, ймовірно, зросте на 78% і досягне 800 млн грн. Цей сегмент продовжує активно розвиватися, оскільки Digital TV стає важливою частиною як цифрових рекламних кампаній, так і розширює охоплення традиційних ТВ-кампаній. 

Сприятливим фактором для зростання є велика кількість спортивних подій, що транслювалися на ОТТ-платформах, таких як матчі збірної України у відборі до ЄВРО-2024, саме ЄВРО-2024, бій Олександра Усика, Олімпіада та Паралімпіада, які активно підтримували всі платформи.

Однак зміни в законодавстві щодо беттінгу можуть суттєво вплинути на рекламні бюджети в цьому сегменті, так само як і можливі блекаути.

Також прогнозується, що реклама в пресі зросте на 8% і досягне 387 млн грн. Незважаючи на збільшення обсягу реклами у видавничих проєктах, видавці наразі не готові суттєво коригувати свої прогнози на наступний рік через складність прогнозування.

Реклама OOH Media прогнозовано зросте у 2024-му на 43% до 4,7 млрд грн. Обсяг реклами у Digital (Internet) Media може зрости на 22%, до 16,8 млрд грн.

Прогнозується, що ринок радіо-реклами зросте на 30% і вперше в історії досягне позначки 1 млрд грн. Станом на перше півріччя 2024 року, ринок радіо-реклами перевершив усі очікування, що змусило переглянути прогнози на весь рік у позитивний бік.

Зростання обумовлене кількома факторами. По-перше, відновлення моніторингу в жовтні минулого року та активний діалог між дослідниками, радіохолдингами і рекламними агенціями стали важливими для рекламодавців, які тепер впевненіше закладають бюджети на радіо у своїх стратегіях, навіть в умовах невизначеності.

Значний вплив на зростання бюджетів мали такі категорії, як техніка, кондитерські вироби, безалкогольні напої, онлайн-казино та продовольчі товари. Традиційні категорії, такі як торгівля, автотранспорт та фінанси, також демонструють помітне зростання.

Однак з 22-го тижня 2024 року з ринку радіо вийшла категорія онлайн-казино, яка раніше займала помітну частку в спонсорстві (15%). Спонсорство як формат зросло на 300% порівняно з першим півріччям 2023 року. Очікується, що інші ключові категорії, які раніше рідко використовували цей формат, можуть проявити зацікавленість у ньому, оскільки він став доступнішим з точки зору ефірного часу, зменшивши кластеризацію і підвищивши шанси бути почутим.

"Рекламні бюджети демонструють стабільне зростання, і, всупереч ситуації в країні, ми очікуємо, що не тільки медійна реклама, а й пошук та інші сегменти ринку перевищуватимуть довоєнні обсяги бюджетів", – зазначають у ВРК.

Джерело фото: ua.depositphotos.com