НБУ курс:

USD

41,37

--0,05

EUR

44,61

--0,22

Готівковий курс:

USD

41,30

41,20

EUR

45,05

44,80

Файли Cookie

Я дозволяю DELO.UA використовувати файли cookie.

Політика конфіденційності

Війна не зупинила співпрацю українських IT-компаній з іноземними замовниками – експерт

Роман Павлюк, Intellias. Джерело: Intellias
Роман Павлюк, Intellias. Джерело: Intellias

Після початку повномасштабної війни 24 лютого 2022 року іноземні компанії вважають співпрацю з Україною ризикованою, оскільки виникли ризики в вигляді блекаутів, втрати даних тощо. Але незважаючи на форс-мажори, іноземці готові працювати із українськими фахівцями. Про це в інтерв’ю Delo.ua розповідає віцепрезидент з розвитку технологій у IT-компанії Intellias Роман Павлюк.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

"З одного боку, українська IT-галузь зіткнулася із наслідками глобальної кризи, а, з іншого, - на індустрію впливають додаткові чинники: повномасштабна війна, блекаути тощо. Зрозуміло, що в цих умовах інколи іноземні клієнти бояться співпрацювати із українськими офісами IT-компаній. Замовники не можуть нормально планувати ведення проєктів через постійні форс-мажори", - пояснює Роман Павлюк. 

На його думку, після 24 лютого іноземні замовники розглядають два основні ризики, коли приймають рішення про співпрацю із українськими IT-компаніями.

Перша проблема - це ризики блекауту. Пам’ятаю, як в листопаді-грудні 2022 року клієнти писати повідомлення: "Бачу, як люди пропадають із зв’язку. Замість того, щоб вирішувати мої задачі, вони вирішують свої проблеми. Розумію це, але не можу так працювати". Це була дійсно проблема, тож деякі IT-компанії оптимізували команди під потреби замовників та зробили все можливе аби забезпечити безперебійність ведення бізнесу.

Друга проблема – це ризики витоку інформації. На початку повномасштабної війни клієнти сильно боялися реалізації такого сценарію. Уявіть собі, компанія має Development Center, наприклад, у Харкові. Що робити, якщо б такий центр та усе обладнання – комп’ютери, сервери, комерційні зразки, - захопив ворог? Це була б катастрофа. Дякуючи Богу та ЗСУ, у Харкові майорить український прапор, та катастрофа не сталася.

"Як бачимо, в умовах війни певні іноземні компанії вважають співпрацю з Україною дійсно ризикованою. Наприклад, втратити інформацію бояться фінансові компанії. Тому деякі з них мають обмеження для такої співпраці. Але, в цілому, іноземці готові, щоб українці брали участь в їх проєктах, якщо таке співробітництво не є ризикованим для тієї чи іншої галузі. Співпраця із іноземними замовниками в Україні продовжується доволі активно", - говорить Роман Павлюк.

Нагадаємо, UCLOUD, український хмарний провайдер, активно зростає та відкриває власний офіс у Варшаві. У Польщі також нещодавно розмістили обладнання у третьому дата-центрі, відтак потужності компанії виросли до 5 центрів обробки даних (ЦОД). Так компанія стала єдиним українським провайдером за потужностями, що має власну інфраструктуру в 3 ЦОД у Польщі та сумарно в 4 ЦОД в ЄС.

Більше про причини світової кризи в IT та майбутнє IT-галузі в Україні читайте в інтерв’ю Delo.ua: "IT-індустрія в Україні, як і в усьому світі, зараз знаходиться у стані плато", - Роман Павлюк, Intellias".