- Категорія
- Транспорт
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
УДП вперше в історії провело капітальну модернізацію судна
Державна компанія "Українське Дунайське пароплавство" здійснила першу капітальну модернізацію в своїй історії – таким модернізованим судном став "Капітан Антипов".
Про це повідомив генеральний директор УДП Дмитро Москаленко.
Він зауважив, що понад 30 років підприємство користувалось річковим флотом, побудованим за радянських часів. Увесь цей час судна лише ремонтувались. А тепер ходові випробування "Капітана Антипова" успішно завершені і модернізоване судно готується до відправки з австрійського Лінцу до Ізмаїлу.
Що змінилось на "Капітан Антипов"
Москаленко повідомив, що роботи виконувала австрійська корабельня ÖSWAG. Її фахівці провели наступні роботи:
1. Встановили два нових головних двигуни Mitsubishi.
Наразі представники японської компанії займаються налаштуванням агрегатів. Нові мотори потужніші, надійніші, значно економніші, відповідають екологічному стандарту Євро-5.
2. Встановили нову систему запуску.
Раніше двигуни запускались архаїчною пневматичною системою, яка часто виходила з ладу. Наразі встановлена група акумуляторів, що значно спрощує процес запуску.
3. Встановили два нових дизель-генератора Volvo Penta.
Вони значно потужніші – для роботи судна вистачає потужності одного генератору, інший може використовуватись для живлення контейнерів-рефрижераторів.
4. Встановили нову більш надійну систему охолодження двигунів із замкненою системою циркуляції охолоджувальної рідини (раніше двигуни охолоджувались напряму забортною водою).
5. Встановили нову автоматизовану систему контролю рівня масла.
6. Встановили нову автоматизовану систему моніторингу та управління за роботою двигунів.
7. Встановили нову систему очищення вихлопних газів з додаванням реагенту AdBlue (судно може працювати як на Дунаї, так і на Рейні).
8. Встановили нові трубопроводи.
Чим модернізоване судно відрізняється від нового
Гендиректор УДП розповів, що "Капітан Антипов" побудований 40 років тому на австрійській верфі ÖSWAG. Корпус судна майже в ідеальному стані (у прісній річковій воді судна експлуатуються понад 100 років). Концептуально вантажний дунайський флот за цей час не змінився.
"Застарілими є лише силові агрегати та система управління (навіть запчастини на старі двигуни давно не випускаються). Все, що є застарілим, ми повністю замінили", - зазначив він.
Водночас "Капітан Антипов" можна вважати сучасним судном, адже воно відповідає найсучаснішому європейському стандарту ES-TRIN. Судна багатьох європейських компаній, побудовані або модернізовані ще 5-10 років тому, не відповідають ES-TRIN.
Крім того, на всі нові агрегати та роботи з модернізації розповсюджується гарантія виробників та верфі ÖSWAG. Якщо старі судна місяцями перебувають у ремонті в очікуванні запчастин, модернізований "Капітан Антипов" зупинятиметься лише для міжрейсового обслуговування.
Подальші плани УДП щодо модернізації флоту
Також Москаленко розповів, чим УДП планує займатися надалі.
Наприкінці минулого року УДП планувало модернізувати 5 одиниць флоту серії "Капітан Антипов". Декілька перших суден компанія була готова профінансувати з власного прибутку (Кабмін залишив УДП частину заробленого у 2023 році прибутку за умови інвестиції в будівництво та модернізацію).
"Ми збирались продемонструвати результат міжнародними донорам та залучити довгострокове фінансування на пільгових умовах", - повідомив він.
За його словами, всі умови для залучення фінансування УДП виконало. Є абсолютна підтримка донорів.
"Натомість на рівні акціонера немає рішення щодо доцільності угоди. Ми запропонували альтернативу - продати частину старого флоту, який не використовується. За рахунок отриманих коштів завершити програму. Тим більше наш партнер – відома австрійська верф ÖSWAG - законтрактувала двигуни для 5 одиниць флоту", - йдеться в повідомленні Москаленка.
Він зауважив, що на думку команди УДП рентабельну роботу компанії гарантує нехай невелика кількість, але сучасного флоту, аніж "кладовище" зі старих непрацюючих суден.
Повідомляється, що УДП розпочало модернізацію другого судна, але очікує остаточної позиції акціонера – Міністерства розвитку громад та територій.
"Зі свого боку команда УДП зробила все, щоб здійснилась давня мрія дунайців – на заміну "динозаврам" радянської епохи компанія отримала сучасний флот", - підсумував Москаленко.
Нагадаємо, планується модернізація всього тягового флоту УДП, який налічує 45 одиниць (25 в експлуатації, 20 у резерві). УДП планує витратити на модернізацію флоту 86 млн євро.
Чи варто було інвестувати у відновлення морського флоту?
УДП починало програму модернізації флоту ще минулого року, коли урядом України ставилась задача забезпечити можливість збільшення експорту через порти Дунаю. Кабмін залишив пароплавству більшу частину прибутку за 2023 рік під зобов’язання відновити флот.
"Але навіть з огляду на поточну складну ситуацію інвестиція у флот є виправданою. Не ремонтувати судна означало їх назавжди втратити. Прикладом є декілька аналогічних "моряків" у відстої. Колись це також був морський флот, який вчасно не відновили", - переконані в УДП.
Там додали, що намагались змусити колишнього орендаря покрити витрати на ремонт. Але у болгарській компанії немає активів, на які можна було б накласти арешт. Крім того, за умовами договору спори вирішуються за британським правом.
"За болгарською компанією стоять конкретні люди в Україні. Саме з нашими вимогами до колишнього орендаря пов’язані факти поширення у ЗМІ та соцмережах фейкової інформації щодо обставин ремонту морського флоту. Громадська організація, яка зазвичай обслуговувала рейдерів, вкидає фейки про нібито передачу морського флоту "мальтійській компанії", хоча з моменту повернення суден їх оперуванням займалось виключно УДП", - підкреслили в компанії.
Там зазначили, що все це робилось заради того, щоб створити штучний привід для вилучення документів з метою завадити УДП стягнути завдану підприємству шкоду.