- Категорія
- Транспорт
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
В Туреччині провели ходові випробування лоцманського катера, побудованого для України
1 жовтня в Туреччині відбулися перші ходові випробування нового лоцманського катера, побудованого на замовлення Адміністрації морських портів України (ДП "АМПУ").
Про це повідомила пресслужба АМПУ.
Зазначається, що катер був збудований турецькою верф'ю Ізмір за фінансування USAID у рамках проєкту "Економічна підтримка України".
Це перший із двох катерів, збудованих на турецькій верфі. Ходові випробування другого катера заплановані на наступний місяць.
В АМПУ також нагадали, що проєкт USAID "Економічна підтримка України" передбачає закупівлю трьох нових лоцботів для АМПУ.
2 травня АМПУ був переданий перший лоцбот, побудований українською компанією "УМС Марин".
Ситуація у дунайській логістиці
Нагадаємо, що 18 квітня Асоціація портів України "Укрпорт" звернулася до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля через критичну ситуацію в дунайській логістиці. Портовики поскаржилися, що через скорочення експорту агропродукції ставки фрахту впали подекуди нижче довоєнного рівня.
В асоціації нарікають, що суднохідні компанії вимушені працювати з від’ємною рентабельністю заради збереження частки ринку. Зауважуючи, що тривалий період критично низьких ставок може призвести до деградації потенціалу дунайського кластеру: більша частина флоту буде виведена у відстій, втрачені дефіцитні кадри, заморожені стивідорні проєкти.
Попри це, у 2023 році вантажообіг через порти Дунаю сягнув рекордних показників – понад 29 мільйонів тонн, що майже в 6 разів більше порівняно з довоєнним періодом.
За підсумками 9 місяців 2024 року українські морські порти перевалили 74 мільйони тонн вантажів. Це суттєво більше порівняно з аналогічним періодом минулого року, коли обсяги становили 41,1 млн тонн. Значну частину вантажообігу — 46,3 млн тонн — складає аграрна продукція, що підкреслює її важливість для національної економіки та експорту.