НБУ курс:

USD

41,29

-0,00

EUR

43,47

-0,00

Готівковий курс:

USD

41,65

41,60

EUR

43,77

43,52

В Туреччині провели ходові випробування лоцманського катера, побудованого для України

В Туреччині провели ходові випробування лоцманського катера, побудованого для України
Зображення: скріншот з відео

1 жовтня в Туреччині відбулися перші ходові випробування нового лоцманського катера, побудованого на замовлення Адміністрації морських портів України (ДП "АМПУ").

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомила пресслужба АМПУ.

Зазначається, що катер був збудований турецькою верф'ю Ізмір за фінансування USAID у рамках проєкту "Економічна підтримка України".

Це перший із двох катерів, збудованих на турецькій верфі. Ходові випробування другого катера заплановані на наступний місяць.

В АМПУ також нагадали, що проєкт USAID "Економічна підтримка України" передбачає закупівлю трьох нових лоцботів для АМПУ.

2 травня АМПУ був переданий перший лоцбот, побудований українською компанією "УМС Марин".

Ситуація у дунайській логістиці

Нагадаємо, що 18 квітня Асоціація портів України "Укрпорт" звернулася до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля через критичну ситуацію в дунайській логістиці. Портовики поскаржилися, що через скорочення експорту агропродукції ставки фрахту впали подекуди нижче довоєнного рівня.

В асоціації нарікають, що суднохідні компанії вимушені працювати з від’ємною рентабельністю заради збереження частки ринку. Зауважуючи, що тривалий період критично низьких ставок може призвести до деградації потенціалу дунайського кластеру: більша частина флоту буде виведена у відстій, втрачені дефіцитні кадри, заморожені стивідорні проєкти.

Попри це, у 2023 році вантажообіг через порти Дунаю сягнув рекордних показників – понад 29 мільйонів тонн, що майже в 6 разів більше порівняно з довоєнним періодом.

За підсумками 9 місяців 2024 року українські морські порти перевалили 74 мільйони тонн вантажів. Це суттєво більше порівняно з аналогічним періодом минулого року, коли обсяги становили 41,1 млн тонн. Значну частину вантажообігу — 46,3 млн тонн — складає аграрна продукція, що підкреслює її важливість для національної економіки та експорту.