НБУ курс:

USD

41,93

-0,00

EUR

43,58

-0,00

Готівковий курс:

USD

42,35

42,30

EUR

44,40

44,15

Тарас Висоцький розповів про варіанти відновлення експорту зерна через українські морські порти

Тарас Висоцький розповів про варіанти відновлення експорту зерна через українські морські порти
Фото: Depositphotos

За його словами, є декілька варіантів, як відновити експорт українського зерна через морські порти.

Один із них – військові конвої, які нерідко застосовуються в міжнародній практиці. Наприклад, військові супроводжують грузи до берегів Сомалі, де є великий ризик піратських нападів, до Північної Кореї. Про це розповів перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький.

"Інший фактор – це забезпечення України достатньою кількістю протикорабельної зброї, яку можна у нас розмістити і гарантувати відсіч російського морського флоту", – каже Тарас Висоцький.

Він також прокоментував перемовини Уряду з міжнародними партнерами щодо вивозу зерна морем, адже українські порти досі заблоковані.

"Тема забезпечення міжнародної продовольчої безпеки, а її неможливо реалізувати без експорту сільгосппродукції з України, обговорюється щоденно. Ми це робимо з міжнародними організаціями, на кшталт ООН, а також безпосередньо з країнами ЄС, Великобританією, США, з країнами-імпортерами нашого зерна. Усі вже зрозуміли, що є буквально декілька тижнів для того, щоб розблокувати порти, в тому числі військовим шляхом, і відновити експорт. Бо хоча і є альтернативи, які дозволяють експортувати, але йдеться про незначні  обсяги в порівнянні з портами", – зазначив Тарас Висоцький.

Агресор, на думку Тараса Висоцького, може відбирати і вже новий врожай. Адже на нині тимчасово окупованих територіях є значна частина посівів в сівозміні озимої пшениці. Українські фермери її посіяли в мирний час восени 2021 року, і вона зараз в хорошому вегетаційному стані. 

"Ми надіємося, що до початку збору, який у південних регіонах розпочнеться буквально за декілька тижнів, все-таки вдасться перемогти і деокупувати ці території, бо за інших обставин поведінка окупантів вказує на високу ймовірність просто прямих крадіжок цього збіжжя", – переконаний перший заступник Міністра.  

Нагадаємо, що "Укрзалізниця" та польський перевізник PKP Cargo впроваджувати нестандартне транспортування зерна.