"Tesla так не вміє" - керуючий партнер UNIT.City Костянтин Євтушенко про новий електрокар BMW, екологію та шаринг

"Tesla так не вміє" - керуючий партнер UNIT.City Костянтин Євтушенко про новий електрокар BMW, екологію та шаринг

Електрокари – автомобілі майбутнього. Вони зручніші, безпечніші і менше шкодять планеті. Про це, як ніхто інший, знає Костянтин Євтушенко – український підприємець, керуючий партнер UNIT.City та амбасадор BMW в Україні.

Ми продовжуємо воювати з окупантом на інформаційному фронті, надаючи виключно перевірену інформацію та аналітику.
Війна позбавила нас можливості заробляти, просимо Вашої підтримки.
Підтримати delo.ua

У новому випуску на своєму YouTube-каналі засновник холдингу UFuture Василь Хмельницький разом із Костянтином показали флагманський електрокар BMW iX, обговорили, чим він кращий за Tesla, питання екології, а також чому провальний кейс цінніший за успішний. У спецпроекті " Своя справа з Василем Хмельницьким " Delo.ua наводить найважливіше з розмови підприємців.

Чим електрокар кращий за звичайний автомобіль

Як розповідає Євтушенко, BMW iX – перший повністю електричний кросовер та новий флагман BMW Group, однією з головних місій яких є значне скорочення викидів вуглекислого газу в атмосферу. До 2030 року в компанії обіцяють, що більше половини їх продажу будуть електричними.

BMW iX

"У цій машині є одна особливість, яка мене вразила. Коли їдете вузькою дорогою, а потім доїжджаєте до глухого кута і вам потрібно здавати назад - це дуже незручно. Тут це вирішується натисканням однієї кнопки. Ми можемо продовжувати розмову, а машина сама знає, що їй потрібно робити. Мені навіть не потрібно тримати кермо або натискати педалі. Tesla так не вміє", - каже керуючий партнер UNIT.City.

BMW iX

За його словами, коли Tesla випустила свій флагман, вона розірвала ринок, а тепер усі дорівнюють цьому електромобілю. "Але давайте будемо чесні - це технологічна компанія, вона не вміє робити автомобілі з точки зору "начинки", якості матеріалів. А от BMW використовує якісне внутрішнє оздоблення, не використовує хімію при обробці шкіри, заради екологічності роблять гарнітуру з переробленого пластику", - зазначає Євтушенко.

BMW iX

Пояснив підприємець також, чому електромобілі безпечніші за звичайні машини. Так, в електрокарі немає 80% усіх тих запчастин, які є у звичайному автомобілі. Порожнечі створюють додаткову безпеку для водія та пасажирів, а технології роблять електрокари абсолютно автономними.

На одному заряді BMW iX може проїхати 650 км. Щоб зарядити електрокар повністю на станції, знадобиться дві години, але для поїздки в 100 км. достатньо всього 10-15 хвилин. Проте 90% усіх власників електромобілів заряджають його будинки через звичайну розетку за ніч, каже Євтушенко. Це коштує приблизно 160 грн. На зарядних станціях тариф на швидкісну зарядку близько 8,99 грн — це дешевше, ніж заправлятися бензином.

Як може допомогти шерингова економіка

За словами бізнесмена, UNIT.City - партнер BMW Україна саме у розвитку "електромобільності". "Для нас це дуже важливо, оскільки інноваційний парк має задавати тренди майбутнього, а майбутнє у транспортуванні - це тільки електрокари. Тому у нас є цілий відповідний кластер з різними зарядками різних виробників. Найважливіше, що ми з BMW та MINI запустили проект каршерингу, який дозволяє всім резидентам UNIT.City взяти автомобіль та користуватися ним за зовсім невелику плату”, - розповідає Євтушенко.

Цим у парку хочуть сказати, що майбутнє за шерінговою економікою, за якої можна не купувати електромобіль, щоб 90% він був десь у простій, а можна просто брати потрібне в оренду. Другий принцип, який втілюють проектом, — місто 15 хвилин.

"Сьогодні одна з найбільших проблем мегаполісу — це трафік, пробки. 15 хвилин — новий стандарт ЄС. Це означає, що за цей час людина має можливість дістатися до найважливіших сервісів: до будинку, роботи, освіти, медицини. Тобто все повинно бути. бути поряд. Але часто це зробити неможливо", - каже підприємець. Вирішення такої проблеми: або використати громадський транспорт, або шерингові послуги.

Чому важливо дбати про екологію

При цьому, як би всі не любили своїх бензинових автомобілів, майбутнє за електромобілями, варіантів немає, упевнений Євтушенко. Це відбувається на рівні регуляції: ЄС "закручує гайки" всім виробникам автомобілів щодо викидів.

Костянтин Євтушенко

За словами підприємця, тепер світові корпорації, окрім своєї основної місії, мають ще й завдання покращити ситуацію з викидами вуглецю. "Сьогодні всі говорять про вуглецевий податок, який незабаром запровадять у ЄС. Якщо продукт не буде хоча б частково виготовлений за допомогою альтернативних джерел енергії, його обкладуть додатковим податком. Відповідно, продукт буде неконкурентним", – пояснює підприємець.

Василь Хмельницький також наголосив на важливості турботи про екологію. "Я дуже підтримую боротьбу з глобальним потеплінням. Мені 55 років і зараз у грудні йде дощ. Коли мені було 10 років, у грудні були замети зростанням з мене. Якщо ми не піклуватимемося про природу, через 20-30 років взимку буде тепла погода, Але влітку всі страждатимуть від спеки, не буде врожаю", - каже бізнесмен.

За його словами, про це мають задуматися і українці, які займаються виробництвом, оскільки це впливає на собівартість товару, а отже, і на його прибутковість. "Сьогодні про це ніхто не говорить, оскільки у нас звикли вирішувати проблеми в міру їхнього надходження. Але на рішення піде час, за який можна дуже багато втратити", - каже Хмельницький.

Він пояснює, що зазвичай до екології зневажливо ставляться в країнах, що розвиваються, оскільки там хочуть підняти економіку. Щоб та росла швидко, жертвують усіма екологічними нормами. "У розвинених країнах думають уже не лише про зростання економіки, а й про спосіб життя. Про планету замислюються лише ситі люди", - підсумував підприємець.

Як робити помилки та витягувати з них цінні висновки

Костянтин Євтушенко також розповів про те, щойно розпочинав проекти, пов'язані з електрокарами. "Ще у 2014 році я прийшов до Василя Івановича, заявив, що за електрокарами майбутнє і запропонував втілити якісь спільні проекти. Хмельницький погодився, але наголосив – "це майбутнє, але не в Україні", - розповідає підприємець.

За словами Хмельницького, перспективи заробити на електромобілях вони побачили у Туреччині. Початок був відмінним: мер Анталії навіть заявив, що сам готовий взяти на мерію десять машин. Але згодом ідея просто розбилася про менталітет місцевих.

Це дуже важливо — коли заходиш до іншої країни, потрібно обов'язково вивчати особливості та звички її населення

Василь Хмельницький
Василь Хмельницький Засновник холдингу UFuture

Для наочності підприємці навели приклад: у Туреччині вони провели експеримент, давши дві машини водіям таксі. Один їздив непогано, а другий заявив, що машина не працює. Але він не знав, що в автомобілях є трекери та бізнесменам було відомо все, що з ними відбувається і де вони їздять. Виявляється, водій просто приїжджав на електрокарі до себе додому, ставив його, брав звичний автомобіль та кудись їхав. "Коли ми йому розповіли про звітність, замість вибачень він образився та просто кинув слухавку", - розповідає Хмельницький.

Євтушенко підсумував, що коли всі кажуть, яка класна ідея, хоча вона ще не втілена, і коли ніхто її не критикує — це сигнал про те, що можливо, не все так добре. Тому важливо знайти людину, яка проаналізує проект та знайде його мінуси.

Про те, як брати-підприємці збудували перший завод в Україні з виробництва алюмінієвих сходів, читайте на сторінках спецпроекту " Своя справа з Василем Хмельницьким "!