Настільний бізнес: як київське сімейство створює меблевий бренд з перспективою $90 млн

Настільний бізнес: як київське сімейство створює меблевий бренд з перспективою $90 млн

В основі ідеології бренду меблів TehnoTable є ергономічне робоче місце. Розробку "розумних" столів для такого київського авіаконструктора та менеджера розпочали 5 років тому. А ще за п'ять планують продати їх на 90 млн доларів. Розповідаємо, як

Український стартап TehnoTable - єдина українська компанія, що створює "розумні" столи з повним циклом виробництва, починаючи від розробки конструкції, до зборки. Фішка столів від TehnoTable в максимальній ергономіці - вони дають можливість працювати за ними в двох фізіологічних позах.

Крім цього, TehnoTable - стартап, який з першої спроби отримав $50 тисяч на розвиток своєї справи від "Українського Фонду стартапів". Зараз компанія працює на території України, проте власники бізнесу мають амбітні плани підкорити ринок Польщі та США.

Творці TehnoTable - подружжя Олександра Самохіна і Олександр Ренєв, розраховують, що за 5 років зможуть вийти на оборот в $90 млн і увійти до топ-3 компаній з виробництва нішевих дизайнерських столів. Delo.ua вони розповіли, як все починалося і в якому напрямку розвивається їхній меблево-технологічний тандем.

Допомогли другу - отримали бізнес

У 2016 році до подружжя Олександра Самохіної та Олександра Реньова звернувся один з питанням, чи можуть вони зробити для нього стіл, за яким йому буде комфортно працювати, оскільки за звичайним через високий зріст у нього згодом з'явилися сильні болі в спині. Звернувся не випадково, адже Олександр Ренєв у минулому інженер та авіаконструктор. Незважаючи на те, що жодного досвіду в столярній справі і тим більше у розробці столів сімейна пара не мала, вони вирішили допомогти.

Обладнали балкон у квартирі під майстерню та, експериментуючи з конструкцією, зібрали підйомний стіл із підручних засобів. Наприклад, одну з його деталей, витяги для ніжок столу, взагалі зняли зі старого мікроавтобуса.

Друг сім'ї розробкою був дуже задоволений і купив стіл, не роздумуючи — вперше за довгий час йому було по-справжньому зручно працювати. А для сім'ї це стало приводом задуматися про перспективну нішу підйомних та максимально кастомізованих столів. Так народилася ідея стартапу, який Самохіна та Ренєв назвали TehnoTable.

Офісний підйомний стіл. Фото: TehnoTable

Спочатку навчання, потім столи

Олександра Самохіна виросла в сім'ї підприємців і до батьківської справи була залучена з самого дитинства, але після закінчення школи та інституту вирішила працювати за наймом у великих корпораціях. Згодом Самохіна стала обіймати все більш високі посади, тому коли в сім'ї постало питання про запуск бізнесу, майбутня підприємниця спочатку розгубилася: а чи варто з головою йти в нову справу, за успіх якої відповідаєш тільки ти сам?

"Упевненості, що зможу взяти на себе таку відповідальність, не було від слова зовсім. І спочатку було справді складно. Плюс до моменту запуску у нас народилася дитина, і все в сукупності призвело до невеликого вигоряння. Але я постійно повторювала собі, що у нас вийде, адже наш задум вартий», — згадує Олександра Самохіна.

Дитячий підйомний стіл. Фото: TehnoTable

Вивчивши український ринок, вона виявила, що підйомні столи, які продають у нас, практично ідентичні — мають підйомний каркас та стільницю у широкій гамі кольорів. Але про ергономічність (ергономіка — це наука про зручність, організацію робочого простору для комфортної та ефективної праці працівника виходячи з фізичних та психологічних особливостей людського організму. — Delo.ua) їх творці при розробці замислювалися мало. Тому у продукту Самохіної та Реньова були всі шанси стати єдиними у своїй ніші.

"Я не знайшла компаній, які б несли цінність ергономіки робочого місця, і ми зрозуміли, що ось вона - ніша. Підйомні столи - частина цілої ідеології про правильний спосіб життя. Адже правильно обладнане робоче місце поряд зі здоровим способом життя, регулярними прогулянками та повноцінним сном підвищує продуктивність", - розповідає Самохіна.

Щоб остаточно переконатися, що підйомні столи — не маркетинг, а про здоров'я та продуктивність, Олександра Самохіна проконсультувалася з кількома українськими медиками. Вони підтвердили, що для людини найбільш фізіологічно лише дві пози — стоячи рівно у вертикальному положенні і лежачи в горизонтальному. Тому для здоров'я дуже важливо щонайменше 30% часу працювати стоячи. Також медики пояснили важливість правильного вирізу у стільниці - положення тіла має бути під кутом 90 градусів, щоб знизити навантаження на шию, хребет та верхній плечовий пояс. Більшість столів, якими ми сьогодні користуємося, цього принципу не дотримується.

Офісні підйомні столи. Фото: TehnoTable

"Під час консультацій з медиками мені довелося побачити в чергах дуже багато молодих людей, які вже мали проблеми зі спиною. Як з'ясувалося, в основному з цим звертаються айтішники та офісні співробітники. Адже в середньому айтішник проводить за робочим місцем від 8 до 12 годин Але поки не з'явиться біль у спині, про важливість правильної пози для роботи люди не замислюються", - пояснює Олександра Самохіна.

Після закріплення отриманих знань на курсі з фізіології тіла в інституті фізкультури у 2017 році сімейна пара вирішує розпочати виробництво перших підйомних столів на продаж.

Запуск виробництва повного циклу та проблеми з фінансуванням

Втім, перед цим вони мали вирішити ще одне конструкторське завдання — щоб столи були безшумними, коли стільниця піднімається в положення "стоячої роботи". Підйомники для автомобілів, які використовували для складання столів спочатку, були дуже шумними, і деякі офіси передумали купувати столи саме з цієї причини.

Тому творці TehnoTable відмовилися від них та знайшли за прийнятною ціною постачальників комплектуючих у Китаї. За словами Олександри Самохіної, спочатку знайшли в Німеччині дуже високої якості, але німецькі комплектуючі були набагато дорожчі. Наприклад, один двигун Bosch коштував 350 євро, тому вартість всього столу з ним була б значно вищою, ніж $500, за які їх планували продавати Самохіна та Ренєв.

"На сьогоднішній день ми в наш бізнес уже вклали близько 300 тисяч євро, тому що в нашій справі будь-який крок коштує грошей. Наприклад, зараз нам потрібно зареєструвати торгову марку, а за це потрібно заплатити 21 тисячу гривень. Плюс до всього, що комплектують з Китаю потрібно замовляти великими партіями по 300 комплектів двигунів одразу, щоб не переривати виробничий цикл, якщо постачання затримуватиметься», — розповідає підприємниця.

У Китаї творці TehnoTable купують майже всі електронні комплектуючі, а частину деталей замовляють в українських виробників. Щось виробляють самі, тому що під час роботи над першими столами з'ясувалося, що деякі китайські комплектуючі потрібно доопрацьовувати. Тому прямо на виробництві TehnoTable у Вишневому інженери взялися за розробку власних пультів для столів, що кріпляться до корпусу.

Підйомний стіл керується за допомогою пульта. Фото: TehnoTableЗа словами Самохіної, на даний момент вони створили вже понад 10 модифікацій базової моделі своїх перших столів. І конструювання кожної – додаткові витрати. Але пропозиція народжує попит, тому торгівля у Самохіної та Реньова не припиняється практично з перших днів продажів. Більше того, з початком пандемії обсяг продажів став збільшуватись, як і середній чек, який сьогодні становить 15,5 тис. гривень, а до пандемії був 9,5 тис. гривень.

При цьому в TehnoTable підкреслюють, що в просуванні їхнього продукту набагато більший ефект забезпечують не реклама в соціальних мережах або розсилки, а сарафанне радіо.

"Ми витрачаємо на рекламу у Facebook та Instagram до $1 тисячі на місяць, але з цих майданчиків приходить 3-4 клієнти. Нас більше рятують особисті рекомендації клієнтів. Плюс ми беремо участь у всіх українських та європейських меблевих виставках", - каже Олександра Самохіна.

Куди та за скільки розвивається TehnoTable

У компанії сподіваються, що за 5 років зможуть вийти на оборот у $90 млн і увійти до топ-3 компаній із виробництва нішевих дизайнерських столів. За словами Самохіної, в Україні ринок підйомних столів зростає щороку на 30%. І цього року компанія планує зайняти його десяту частину.

Допомогти TehnoTable у досягненні поставленої мети та виході на новий етап розвитку може маркетингова кампанія. Але через те, що весь прибуток від продажів своїх підйомних столів сім'я відразу реінвестує у виробництво, на маркетинг грошей вже не залишається. Тому на початку 2021 року вони подали заявку на отримання гранту до "Українського Фонду стартапів" і з першої спроби отримали $50 тисяч на розвиток своєї справи. За словами співзасновниці TehnoTable, цих грошей вистачить, щоб інвестувати в маркетинг, але для масштабування та експансії в інші країни потрібні великі фінансові вкладення, які команда залучатиме, беручи участь в інших грантових програмах та запрошуючи інвесторів.

Підйомний офісний стіл. Фото: TehnoTable

Амбітні плани підкорити світ

За словами Самохіної, не обмежуватися продажами в Україні, а виходити на ринки інших країн сьогодні безперечно є сенс, оскільки за 2020 рік продажі нішевих дизайнерських меблів склали по світу в середньому $11 млрд, а річний приріст становить близько 7,5%. Тому зараз у TehnoTable активно вивчають ринок Польщі, а потім планують виходити і на США.

"Щоб вийти на ринок Польщі, потрібно отримати низку документів та сертифікатів, а це задоволення коштуватиме близько $50 тисяч. З урахуванням запуску офісу та складу у Польщі нам знадобиться близько $100 тисяч", - зазначила вона.

Олександра Самохіна пояснює: у Польщі, як і в Україні, представлені однотипні столи за ціною від 700 доларів, а вартість столу-конструктора стартує від 1 тисячі доларів. Тому столи TehnoTable за ціною від $500 можуть становити гідну конкуренцію польським.

Геймерський підйомний стіл. Фото: TehnoTable

"Ми відрізняємося від інших виробників тим, що робимо повну кастомізацію та розробляємо різні стільниці, столи з розетками і без них, столи з вбудованою барною стійкою, підігрівом напоїв, гачком для навушників та іншими фішками, які потрібні та цікаві користувачеві. Зараз у процесі розробки дводвигунна модель, щоб стіл працював краще та регулювався на нерівній поверхні підлоги”, - каже засновниця компанії.

Вона переконана, що їхній продукт буде набирати популярності на ринку України та за межами країни. Щоб здійснити ці амбітні плани, компанія активно займається розробкою нових моделей столів та вивчає світовий ринок, щоб український продукт був доступний у кількох країнах.

Наталія Лошакова, спеціально для Delo.ua

Більше того, як побудувати стійкий бізнес за часів невизначеності, розкажуть 20 топових управлінців 26 листопада на Business Wisdom Summit . Приєднуйтесь, щоб забезпечити компанії випереджальний розвиток. Реєстрація за посиланням .