Кейси NFT в українському бізнесі та мистецтві: від дизайнерських витворів до пісень у вигляді токенів

Кейси NFT в українському бізнесі та мистецтві: від дизайнерських витворів до пісень у вигляді токенів

Невзаємозамінні токени поступово стають зручним інструментом використання гіпертокенізації для зростання бізнесу

У жовтні 2021 р. Gartner представили основні стратегічні прогнози на 2022 р. та наступні роки. В основних прогнозах розглядаються три аспекти уроків, які керівники бізнесу та ІТ винесли із пандемії: орієнтація на людину, гонитва за гнучкістю і здатність перевершувати очікування.

Так, за прогнозами Gartner, до 2026 р. гейміфікація невзаємозамінних токенів (NFT) виведе підприємство до десятки найцінніших компаній.

Ціннісна пропозиція NFT базується на очікуванні того, що покупці будуть готові платити більше за цифровий артефакт, тому що належатимуть до мережі людей зі схожими цінностями та інтересами.

Кейси

Українські підприємці та митці вже почали адаптуватися до сучасних тенденцій токенізації.

  • У жовтні 2021 р. міжнародна компанія Hacken з надання послуг у сфері кіберзахисту презентувала IDO ArtWallet у рамках екосистеми Hacken Foundation. Науковий центр компанії базується в Києві, саму ж компанію було засновано в 2017 році. ArtWallet, розроблений київськими спеціалістами, дозволить продавати, купувати та зберігати невзаємозамінні токени. Додаток позиціонує себе як iTunes і Spotify 21 століття і є частиною екосистеми Hacken Foundation — це акселераторна платформа, яка дає поштовх інноваційним проєктам. На платформі Hacken Foundation вже запущено 4 проєкти. У рамках Hacken Foundation було також запущено проєкти HAPI (для боротьби з відмиванням грошей через централізовані та розгалужені біржі), disBalancer (для захисту клієнтів від DDOS-атак) та PureFi (протокол DeFi для онбордінгу криптовалют).
  • Едуард Михайлов, український моушн-дизайнер, публікує створені ним NFT на платформі Nifty Gateway.  В інтерв'ю виданню Vector митець розповів, що планує зробити NFT своїм основним видом прибутку. Загалом, на продажі цифрового арту у форматі NFT художник заробив понад $50000.
  • Перший NFT-маркетплейс в Україні було розпочато у грудні 2021 р. Як повідомляють Dev.ua, аукціони працюють на базі Binance. Ціни на картини показуються як в доларах, так і в криптовалюті Binance Coin.
  • Найпершою українською співачкою, яка вийшла зі своїми творами на NFT-ринок стала Dakooka — 6 квітня 2021 р. вона опублікувала колекцію унікальних токенів із п'ятьма піснями.  Покупці одержать оригінальні WAV-файли пісень. Токени опубліковані на платформі Rarible, ціни сягають від 0,2 до 0,5 ефіріума. 

Майбутнє NFT 

До 2024 р. Gartner прогнозує, що 50% публічних компаній матимуть щось на кшталт NFT, яке підтримуватиме їхній бренд. NFT стануть потужним маркетинговим інструментом для підтримки ефекту цифрових екосистем та збільшення цінності підприємств.

Головними тенденціями NFT за останній рік були їх стійке зростання, а також висхідний інтерес до них і способів їх застосування, які постійно розширюються. Майбутнє, яке можливе завдяки NFT, відкриває шляхи для розвитку — майбутнє, яке ліквідує розрив між споживачами та творцями, додасть цінності та безпеки цифровим активам, а може й повністю змінить світ.