Шоурум Українського альянсу моди у Нью-Йорку
Шоурум Українського альянсу моди у Нью-Йорку. Фото: UYAVA

Наші в Нью-Йорку: який зиск отримали українські бренди від участі в шоурумі на NYFW

Вперше в Нью-Йорку на Тижні моди чотири українські бренди були представлені в шоурумі. Для цього вони консолідувалися до Українського модного альянсу. Чи приніс такий формат бізнес-результати, Delo дізнавалося у власників фешн-компаній

У вересні, у розпал Нью-Йоркського Тижня моди, чотири українські бренди - 91LAB (RITO), Elena Reva, Kacharovska, Foberini - були представлені в шоурумі ARCHETYPE, який вже більше 13 років представляє найкращі фешн-бренди в центрі міста - в районі Сохо на Манхеттені

Тут багато було вперше: перший проект Українського модного альянсу, перший проект платформи UYAVA, вперше на Нью-Йоркському Тижні моди українські бренди у форматі шоуруму, вперше публікація про українську моду в журналі WWD — Біблію моди. Про те, як народилася ця ідея, як вона була реалізована і які принесла результати, Delo.ua запитала її ініціаторів і засновників брендів.

Як з'явився Український альянс моди

Ініціатором нью-йоркського проекту стали Український альянс моди, створений з ініціативи фешн-компанії RITO та платформи UYAVA, нещодавно заснованої Наталією Микольською (екс-заступником міністра економіки та колишнім торговим представником України) у партнерстві з американкою Джен Сідаре (глобальним стратегом бренду) -СЕО Zappos Couture та екс-президентом з продажу Vivienne Westwood America) та Уляною Хромяк (керівником Офісу з розвитку креативних індустрій при Мінкульті), щоб виводити українські фешн-бренди на міжнародний ринок.

Український модний альянс — це неформальна ініціатива, майданчик, де дизайнери можуть кооперуватися, щоб зменшити витрати на участь у міжнародних виставках, шоурумах, щоб не брати стилістично однакових брендів тощо. Такі союзи практикуються за кордоном.

Хто возив українські бренди до Нью-Йорка

Подання українських брендів у Нью-Йорку стало можливим завдяки фінансовій підтримці програми USAID "Конкурентоспроможна економіка України". Організацію шоуруму в Нью-Йорку, збір дизайнерських речей та їхнє відправлення до США взяли на себе платформа UYAVA та Офіс креативних індустрій Міністерства культури України. Внесок дизайнерів полягав у наданні зразків моделей нових колекцій.

У шоурумі працювала Джен Сідаре, яка має 30-річний досвід роботи на американському ринку. Розмови з баєрами та стилістами вона записувала на відео, щоб дизайнери отримали фідбек, оцінку своєї конкурентоспроможності, а також проводила онлайн-презентації для баєрів, які не змогли приїхати через пандемію. Крім того, відповідала за роботу моделей, які на прохання байєра одягають речі.

Якщо дизайнеру їхати самому, то подібна участь у шоурумі, включаючи запрошення, оренду майданчика, піар-підтримку, коштуватиме $20-30 тисяч. Сума для більшості непідйомна. А показ на Нью-Йоркському тижні моди коштуватиме близько 100 тисяч доларів.

Джен Сідаре з моделлю у шоурумі, що представляє речі українських брендів на нью-йоркському Тижні моди. Фото надане UYAVA

Українські бренди були вперше представлені у шоурумі під час NYFW. Хоча про українську моду тут чули: вже кілька сезонів на подіумі показує нові колекції українка Світлана Бевза (бренд BEVZA), але їй це робити простіше, оскільки вона давно живе в США.

В даному випадку було організовано заточений на продаж формат: його основною метою було знайомство баєрів зі зразками моделей нових колекцій SS 22 чотирьох українських брендів, а також представлення їх стилістам та інфлюєнсерам.

"Це зовсім не те, що робить діаспора, коли привозить українського дизайнера, щоб він продав десять вишиванок", - зауважує Наталя Микольська.

Корнер Elena Reva у шоурумі у Нью-Йорку. Фото надане UYAVA

Шукати українських дизайнерів для участі в шоурумі в Нью-Йорку довелося у стислий термін, і, як виявилося, більшість із них були до цього не готові: у них не були відшиті семпли (зразки) колекції весни-літа 2022 року. "Багато українських дизайнерів живуть у своєму графіку, а не в графіку світової моди, колекція SS 22 вже має бути відшита і йти своїми байерами, а нью-йоркський шоурум — це остання точка", — каже Наталя Микольська.

Вона вважає, що на українському ринку фешн-бренду дуже не зрости, тому треба виходити на експортні ринки. Таким висновком українських фешн-брендів на зовнішні ринки має намір займатися її платформа, а також залучати інвесторів, які не лише профінансують бізнес, а й допоможуть трансформуватися, щоб вирости.

Модель у сукні Foberini та туфлях Kacharovska у шоурумі у Нью-Йорку. Фото надане UYAVA

Вистава українських брендів у шоурумі під час Тижня моди в Нью-Йорку — однієї з чотирьох столиць моди, куди з'їжджаються баєри всіх країн, стала для платформи пробним кроком.

Які результати отримали

Великим успіхом промокампанії організатори вважають публікацію про Український модний альянс на NYFW у фаховому виданні індустрії моди Women's Wear Daily (WWD). Цей журнал називають Біблією моди, і він рідко пише про невідомі бренди.

Публікація про українські бренди на нью-йоркському Тижні моди у Women's Wear Daily

За шість днів до шоуруму прийшли понад 70 представників модної індустрії, з 30 баєрами та представниками магазинів США та Канади Джен Сідаре провела зустрічі-переговори. Наскільки вони будуть результативними, буде зрозуміло пізніше, коли баєри почнуть замовляти речі з весняно-літніх колекцій. Хоча кілька пробних замовлень уже зробили.

Шоурум Українського альянсу моди у Нью-Йорку. Фото надане UYAVA
Корнер Elena Reva у шоурумі у Нью-Йорку. Фото надане UYAVA

Delo.ua розпитало власників брендів, наскільки результативною для свого бізнесу вважають вони участь у нью-йоркському шоурумі.

Аліна Очеретяна (Качоровська), СЕО та співвласниця Kacho Group

Аліна Очеретяна (Качоровська), СЕО та співвласниця Kacho Group. Фото: Kacho Group

— Ми тільки почали думати про вихід на міжнародні ринки, прицінювалися, адже розуміли, що самотужки фінансово буде важко, тому залишили підкорення іноземних ринків наступного року. І тут такий дзвінок… Ми погодились за 15 хвилин. За три дні погодили з Джен лінійку, яку відправляємо до Нью-Йорка. На четвертий день було викликано кур'єра DHL для відправки зразків у шоурум, через кілька днів все було доставлено. Безпосередньо сам шоурум починався вже за день-два. Все було оперативно – круто спрацьовано.

Був унікальний збіг обставин: Джен відібрала для шоуруму зокрема семпли нашої колаборації з Ксенією Шнайдер, яку ще ніхто не бачив. І так співпало, що посилка в Нью-Йорку приземлилася якраз того дня, коли ми у Києві презентували колаборацію з Ксенією Шнайдер. А наступного дня у WWD вийшла стаття, і редакція обрала для кавера наш останній компейн, де Юлія Храмцова у білій ковбойці.

Промокампанія колаборації Kachorovska atelier та Ksenia Schnaider

Ми взагалі нічого не очікували, тим більше замовлень, бо розуміли, що це буде перше знайомство з ринком, що у баєрів, коли вони йдуть у шоурум, уже всі розписані бюджети. Для нас це була репутаційна історія: просто показати продукт людям індустрії, щоб вони побачили, що є такий бренд і, можливо, запам'ятали його.

Бренд Kachorovska atelier у шоурумі у Нью-Йорку. Фото надане UYAVA
Бренд Kachorovska atelier у шоурумі у Нью-Йорку. Фото надане UYAVA

Але ми отримали замовлення, щоправда, невелике — близько 50 пар. Але це перша перемога, бо це перше замовлення зі Штатів.

Плюс ми отримали розшифровку по байєрах і тим, хто заходив у шоурум, і у нас відвисла щелепа: там було близько 20 соковитих байєрів із профільних компаній, у тому числі NeimanMarcus, Saks Fifth Avenue, що входять до десятки лідерів американського ринку.

Бренд Kachorovska atelier у шоурумі у Нью-Йорку. Фото надане UYAVA

А крім того, широко розійшлася інформація щодо українського ринку: було 45 публікацій та близько десяти сюжетів у новинах.

Тетяна Абрамова, засновниця та СЕО компанії RITO

Тетяна Абрамова, засновниця та СЕО компанії RITO (ліворуч). Фото надане RITO

— Розповідати, що ми отримали море замовлень, стовідсотково немає. То була пристрілка. У шоурум приходили представники великих компаній, таких як Saks Fifth Avenue, презентабельні байери та агенти дуже високого рівня. Нами зацікавився Wolford (лідер індустрії в сегменті доступної розкоші. — Delo.ua) порівнявши нас із Missoni.

91LAB (RITO) у шоурумі у Нью-Йорку. Фото надане UYAVA

Для мене цікавий їхній погляд на стилістику. Наприклад, ми розраховували на одні хіти, а вони вибрали зовсім інші: у літній колекції ми давали витончені мереживні речі, а вони відібрали речі з грубішої пряжі. Після цього ми зрозуміли, що хотіли б залучити стиліста з американського ринку, щоби він на старті підказав, у якому напрямку йти. Обговорюватимемо це з Джен. Зараз ми ведемо переговори про те, щоби соцмережі нашого бренду вело американське агентство. Якщо виходити на зовнішні ринки, потрібно грати за їхніми правилами та дивитися на світ їхніми очима. Нам це цікаво. Але це найдорожче задоволення. Якщо наші агенції – це більше $1000-2000 на місяць, то там ціни несумірні.

91LAB (RITO) у шоурумі у Нью-Йорку. Фото надане UYAVA

Джен — фешн-гуру з колосальним досвідом, заточена на американський ринок, дещо підказала, у тому числі з ціноутворення, показала цікавих людей, яких потрібно орієнтуватися. Сказала, що кілька замовлень буде: компанія, яка працювала з італійським дизайном, хоче спробувати з нами, бо ми нагадали їм італійців. Добре, що залучили Джен, у неї маса особистих зв'язків, наприклад, її близький друг – дизайнер із трикотажу Burberry.

Є можливість виходу на американський ринок – треба скористатися. Зрозуміти, якої температури вода, ти зможеш, коли вступиш у цю воду.

Олена Гладських, спеціально для Delo.ua