- Тип
- Ексклюзив Ексклюзив
- Категорія
- Суспільство
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Більше половини українських підприємств змушені перенавчати найнятих працівників: у яких професіях це відбувається найчастіше
Перенавчати найнятих працівників або підвищувати їхню кваліфікацію були змушені 54% роботодавців у країні. Такими є результати опитування 12 878 підприємств, проведеного в рамках програми EU4Skills за підтримки Держслужби зайнятості у травні-серпні 2021 року у десяти регіонах України.
"Можемо виділити такий тренд: дуже багатьом роботодавцям довелося перенавчати працівників або підвищувати їхню кваліфікацію. Це означає, що українська освіта не відповідає потребам бізнесу", — зазначив координатор групи експертів EU4Skills Геннадій Русанов.
За його словами, найчастіше перенавчають медиків, освітян, а також представників окремих робітничих професій. Топ-10 професій, де найнятим співробітникам потрібні актуальні навички та знання, виглядає так:
- шкільний вчитель;
- медсестра\медбрат;
- охоронець;
- фахівець держслужби;
- вихователь у садку;
- оператор котельні;
- лікар;
- викладач у ВНЗ;
- фармацевт;
- стропальник.
З проблемами при наймі зіткнулися 29% роботодавців: з них 37% і 36% відповідно заявили, що кандидати не мали необхідного рівня освіти та потрібних технічних навичок.
При цьому технічної кваліфікації часто не вистачає у завідувачів лабораторій, балансувальників деталей та вузлів, столярів, технологів, інженерів з проектно-кошторисної роботи, інженерів-конструкторів, пекарів, вогнетривників, операторів верстатів та установок, механіків з ремонту транспорту, машиністів крана металургійного виробництва та бульдозерів.
З найбільшими складнощами у підборі спеціалістів стикаються у сфері металургії та машинобудування, а також за наймом водіїв та працівників з обслуговування техніки для переміщення вантажів.
Нагадаємо, раніше у семи університетах України почали впроваджувати перший інтерактивний курс для здобувачів вищої освіти "Створення та розвиток IT-продуктів". Він має сприяти профорієнтації студентів у продуктовому ІТ.