- Категорія
- Суспільство
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
З 16 липня всі українські сайти мають перейти на українську мову
З 16 липня всі сайти мають перейти українською мовою, а товари з комп'ютерними програмами мають бути оснащені українським інтерфейсом.
Про це повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремень.
Він нагадав, що з 16 липня цього року набирають чинності частини 2 та 6 ст. 27 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
Вищезгадані статті регламентують використання державної мови в інтернеті та мов інтерфейсів комп'ютерних програм, встановлених на товарах. Йдеться про електронні екрани та кнопки телефонів, пральні машини, електрокавоварки, автомобілі тощо.
Підписуйтеся на YouTube-канал delo.uaУсі інформаційні інтернет-ресурси, а також сайти, сторінки в соцмережах та додатки магазинів та підприємств повинні мати основну версію українською мовою, яка має завантажуватися для користувачів за замовчуванням.
“Варто зазначити, що суб'єкти господарювання, які здійснюють обслуговування українських споживачів у мережі інтернет (інтернет-магазини, інтернет-каталоги тощо) вже з 16 січня 2021 року зобов'язані розміщувати на відповідних інтернет-ресурсах інформацію про товари та послуги державною мовою. Проте відтепер вони зобов'язані мати повноцінну версію українською мовою, яка має бути основною (мати максимальний обсяг інформації) та завантажуватися за умовчанням”, - сказав Кремень.
За його словами, відсутність україномовної версії інформаційного інтернет-ресурсу після 16 липня 2022 року може означати свідоме порушення її власником вимог закону про державну мову або факт відсутності державної реєстрації засобів масової інформації та/або власника як суб'єкта підприємницької діяльності.
"Це у свою чергу означатиме намір власника інтернет-ресурсу перебувати поза правовим полем України та викликати обґрунтовану недовіру до опублікованої на ресурсі інформації", - підкреслив мовний омбудсмен.
Нагадаємо, Хмельницька обласна рада ухвалила рішення запровадити мораторій на публічне використання російськомовного культурного продукту у будь-яких формах на території регіону.