"Донька" Samsung, компанія Harman, купила український стартап Apostera, що перетворює лобове скло автомобіля на AR-дисплей

ar-дисплей
Автомобільний навігатор із доповненою реальністю. Фото з ресурсу hightech.plus

Компанія HARMAN International, дочірнє підприємство Samsung Electronics, придбала український стартап Apostera, який розробляє технології доповненої реальності в автомобілях. Як повідомляє Forbes, сума угоди не розголошується, але експерти оцінювали стартап у 40-50 мільйонів євро.

Apostera запустилася в березні 2017 року. Її продукція — автомобільний навігатор з доповненою реальністю (AR) , який через HUD-дисплей проєктує зображення на лобове скло. Це допомагає водієві орієнтуватися на дорозі.

Компанія підписала шість прямих контрактів з автовиробниками з Європи та Північної Америки, з 2018 року вона співпрацює з Audi: навігатори стартапу встановлені у моделях електрокарів Audi Q4 e‑tron.

Виторг компанії за підсумками 2020 року склав €4 млн, а в 2021 році Apostera планувала наростити продажі до €6 млн.

На початку 2021 року в команді стартапу працювало 120 осіб, її офіси перебували в Мюнхені, Києві, Одесі та Санкт-Петербурзі. Тепер співробітники приєднаються до automotive-підрозділу HARMAN. Раніше співзасновник стартапу Андрій Голубинський не виключав продаж бізнесу, однією з причин цього був досить обмежений ринок для розробленої технології.

Українські стартапи мають високий попит на світовому ринку. Так, Європейська мережа ортодонтичних клінік Impress оголосила про поглинання українського стартапу OrthoS. У найближчі три роки компанія планує інвестувати понад 10 млн євро в ортодонтичний ринок України для будівництва клінік, науково-дослідного центру, розвитку послуги планування та продовження лікування.

Водночас український стартап OMO, що спеціалізується на IoT рішеннях для багатоквартирних будинків, готується підкорювати американський ринок. Виявляється, у США є попит, але не вистачає готових пропозицій.