- Категорія
- Здоровʼя
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
В Україні заборонили медикам рекламувати та призначати ліки за бонуси від фармкомпаній
Верховна Рада ухвалила закон "Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення обмежень для медичних, фармацевтичних працівників та фахівців з реабілітації під час здійснення ними професійної діяльності".
Про це повідомляє пресслужба Міністерства охорони здоровʼя.
Недопущення призначення ліків під впливом фінансових стимулів
Зазначається, що на пленарному засіданні 21 серпня відповідний урядовий законопроєкт №10293 у другому читанні підтримали 276 депутатів.
Як пояснюють у МОЗ, документ забороняє лікарям, фармацевтам, фахівцям з реабілітації призначати ліки, медвироби чи допоміжні засоби реабілітації під впливом прямих чи непрямих фінансових стимулів, а саме:
Підписуйтеся на YouTube-канал delo.ua- отримання сувенірної та брендованої продукції;
- премій, бонусів, подарунків;
- повернення частини коштів за призначення;
- участі в конкурсах, лотереях, подіях від фармпредставників в обмін на призначення.
Також під заборону підпадає виписування лікарських препаратів на бланках, які містять рекламну інформацію чи сприяють контролю частоти призначення.
Інформація про наявні аналоги
Як зауважують у МОЗ, обмеження поширюватимуться й на медичні вироби та допоміжні засоби реабілітації.
Крім того, фармацевти під час відпуску лікарських засобів на прохання покупців будуть зобов’язані надавати достовірну інформацію про наявні аналоги, які можуть бути еквівалентними за своєю дією, складом або ефективністю. Крім цього, забороняється приховувати інформацію про ліки з аналогічною діючою речовиною за нижчою ціною, керуючись власною вигодою.
Як наголошують у МОЗ, прозорість, відсутність фінансових стимулів і персональної вигоди є запорукою об'єктивності рекомендацій, які надають лікарі, фармацевти та фахівці з реабілітації.
Нагадаємо, 21 серпня Верховна Рада також підтримала у другому читанні законопроєкт №11172 щодо маркування лікарських засобів. Він забороняє нанесення на упаковку будь-якої реклами, що сприяє просуванню лікарського засобу, формуванню думки про його винятковість. У разі порушення цієї вимоги профільне міністерство має повноваження тимчасово призупинити дію реєстраційного посвідчення.
Фармацевтичний ринок України зріс на 19%: які препарати в топі
Додамо, що фармацевтичний ринок України демонструє значне зростання у першому півріччі 2024 року, незважаючи на низку викликів. За словами регіонального директора фармкомпанії Acino Євгена Заїки, продажі зросли на 19% у грошовому вираженні, хоча в натуральному показнику збільшення склало лише 3%.
Однією з ключових тенденцій стало зростання частки дорогих лікарських засобів, які склали 87,7% продажів у грошовому еквіваленті, але лише 52,4% у кількості упаковок. Також спостерігається підвищений попит на антипсихотики, антидепресанти та заспокійливі препарати.
Окрім цього, аптечні продажі в Україні за січень-травень 2024 року зросли на 13,87% у грошовому виразі (порівняно з аналогічним періодом 2023 року), досягнувши 80,159 млрд грн. Однак, у натуральному виразі продажі скоротилися на 4,2%, склавши 491,363 млн упаковок.