- Категорія
- Новини
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Бюджетні авто: топ найдешевших вживаних моделей на українському ринку
Фахівці Інституту досліджень авторинку провели аналіз інтернет-оголошень та визначили двадцятку найдоступніших легковиків на українському ринку. У ході дослідження було враховано середній вік та ціни на популярні моделі, які зустрічалися в оголошеннях не менше ніж 3 тисячі разів.
Про це йдеться на сайті ІДА.
Історичні обставини сформували ринок найдешевших авто в Україні переважно зі старих моделей радянського та раннього пострадянського виробництва.
До списку також увійшли бюджетні моделі закордонного виробництва 80–90-х років.
Середній вік цих автомобілів перевищує 20 років. Найстарішими є радянські "Жигулі" (ВАЗ 2101, ВАЗ 2103) із середнім віком понад 40 років.
Вартість таких авто починається від $500–600, що можна порівняти з ціною сучасного смартфона.
Трійка найдешевших моделей
- ВАЗ 2101 — середній вік 43,7 року, середня ціна $500;
- ВАЗ 2103 — середній вік 43,5 року, середня ціна $600;
- ВАЗ 2105 — середній вік 35,3 року, середня ціна $617.
Ці моделі вирізняються простою конструкцією, доступністю запчастин і дешевим обслуговуванням. Однак вони не забезпечують сучасного рівня безпеки, мають високий рівень споживання пального та відстають за технічними характеристиками.
У списку також присутні бюджетні авто закордонного виробництва, такі як Opel Kadett та Ford Sierra, із середньою ціною $850–870. Наймолодшою моделлю в рейтингу є Chery Amulet, яка має середній вік 16,5 років і коштує близько $1700.
Чому ці авто такі дешеві
- Старий вік і знос — більшість авто пройшли через багатьох власників і потребують значного ремонту;
- Простота конструкції — мінімалістичний підхід знижує їхню вартість;
- Відсутність сучасних функцій — старі моделі не мають сучасних систем безпеки, комфорту чи економних двигунів;
- Масове виробництво — велика кількість моделей, таких як ВАЗ і ЗАЗ, створює перевищення пропозиції над попитом.
Аналітики зазначають, що дешеві автомобілі в Україні — це переважно варіанти для обмеженого бюджету або специфічних цілей, таких як сільське господарство чи тимчасове використання.
Додамо, у 2024 році автопарк України поповнили понад 222,1 тис. вживаних легковиків. Це на 4% більше, ніж роком раніше. З них понад ¾ склали вживані авто, ввезені з-за кордону. Найбільша частка в цьому сегменті авторинку належала бензиновим авто – 47%.