- Категорія
- Новини
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
БЕБ заарештувало сім літаків вартістю $40 млн через ухилення авіакомпанії від сплати податків
В рамках розслідування кримінального провадження стосовно ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах детективи Бюро економічної безпеки України (БЕБ) заарештували 7 літаків.
Про це повідомляє пресслужба БЕБ.
Зазначається, що наразі арештовано 3 літаки Boeing 737-800, один Boeing 737-900 та 3 літаки Embraer 190. Їх орієнтовна вартість становить 40 млн доларів.
В БЕБ повідомляють, що раніше правоохоронці викрили відому авіакомпанію в ухиленні від сплати податків. Її літаки належать кіпрській компанії, яка, за оперативною інформацією, афілійована до двох відомих українських олігархів.
В агентстві "Інтерфакс-Україна" вважають, що зазначеному опису може відповідати авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), яка призупинила польоти після початку війни. Перед самим її початком вона подавала державі список для підтримки в страхуванні 12 бортів: чотири Embraer ERJ 190-100, шість Boeing 737-800 і два Boeing 737-900ER. Також за даними агентства, йдеться про літаки, які нині перебувають в Україні.
Триває досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України "Ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів)".
Процесуальне керівництво здійснюють прокурори Офісу Генерального прокурора.
Зв'язок МАУ з Коломойським
Авіакомпанія МАУ була створена в 1992 році як спільне підприємство між Україною та західними інвесторами з метою здійснення польотів з Києва до країн Європи на іноземних літаках. У 2011 році держава реалізувала свою частку в МАУ, яка складала 61,58%, в приватні руки.
Серед нових власників компанії був Арон Майберг, колишній співвласник збанкрутілої авіакомпанії "АероСвіт". За звітами ЗМІ, серед акціонерів МАУ після її приватизації також знаходились колишній міністр інфраструктури Борис Колесніков і Михайло Табачник, брат ексміністра освіти Дмитра Табачника.
У 2015 році Ігор Коломойський, який раніше володів "АероСвітом" разом з Майбергом, публічно зізнався в тому, що придбав частку в МАУ, яка належала Колеснікову.
19 вересня 2022 року генеральним директором був призначений колишній заступник генерального директора аеропорту Бориспіль Кирило Звонарьов, замість Євгена Дихне, якого намагались змістити ще у 2021 році. Причиною цього називають конфлікт основних акціонерів МАУ - Арона Майберга та Ігоря Коломойського. Тоді Дихне подав позов до суду і таким чином заблокував можливість свого звільнення.
В авіакомпанії виникла юридична колізія, коли один керівник ще не почав працювати, а інший ще не залишив своєї посади. Через це МАУ у вересні 2022 року припинила польоти, хоча в перші півроку війни літаки авіакомпанії, котрі вдалося евакуювати, ще виконували рейси.