НБУ курс:

USD

41,67

+0,15

EUR

47,54

--0,17

Готівковий курс:

USD

41,48

41,38

EUR

47,70

47,48

Файли Cookie

Я дозволяю DELO.UA використовувати файли cookie.

Політика конфіденційності

Яка середня виплата за "автоцивілкою" в Україні

автострахування
Фото: Freepik

У січні 2025 року середня виплата за одну страхову подію за договором обов'язкового страхування відповідальності водіїв ("автоцивілка") склала 36 462,6 грн, що на 13,7% більше, ніж у січні 2024 року (32 058,6 грн).

Про це повідомляє Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ).

Загалом, у 2024 році українські водії уклали понад 8,0 млн внутрішніх договорів "автоцивілки", що на 5,61% більше за аналогічний період 2023 року.

Зауважимо, що автоцивілка гарантує фінансовий захист у разі ДТП, покриваючи збитки, завдані здоров’ю, життю або майну потерпілих. Керування автомобілем без чинного поліса ОСЦПВ є порушенням закону. Якщо поліція виявить його відсутність, водію загрожує штраф. Але це не єдина проблема.

Якщо винуватець ДТП не має полісу автоцивілки, він мусить самостійно компенсувати завдані збитки. Їхній розмір може бути суттєвим. 

Які ціни на "автоцивілку"

Ціни на поліси обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів після набуття чинності нового закону з 1 січня 2025 року зросли в середньому від 70% до 100%. 

 Середня вартість ОСЦПВ варіюється в діапазоні 3500-6000 грн, залежно від віку водія і транспортного засобу, а також від типу автомобіля і регіону реєстрації.

Що передбачає закон про "автоцивілку"

Нагадаємо, закон про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВ) Верховна Рада ухвалила в цілому 21 травня 2024 року.

Законом вносяться наступні зміни:

  • поступово будуть підвищені розміри страхових сум (максимальних розмірів страхової виплати) до розмірів, установлених у країнах Європейського Союзу, також закріпиться швидке здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів (60 днів). 
  • розширення можливості перевірки наявності поліса ОСЦПВ, зокрема Національною поліцією у випадках нагляду за дорожнім рухом (зокрема, шляхом автофіксації), Державною прикордонною службою України в місцях здійснення прикордонного контролю незалежно від приналежності та місця реєстрації транспортного засобу. "Укртрансбезпека" тепер перевірятиме наявність "автоцивілки" під час здійснення державного нагляду (контролю). 
  • вводиться вільне ціноутворення договорів страхування, тобто страхові компанії отримують право самостійно встановлювати ціни за відповідним страховим продуктом й індивідуально для кожного клієнта. Це дасть змогу ринковим методом надавати більш якісні послуги для кінцевих споживачів. Новацією також є скасування франшизи в договорах ОСЦПВ. 
  • зміняться умови для пільгової категорії громадян шляхом введення 50%-ї знижки на один поліс ОСЦПВ для всіх категорій пільговиків. 
  • запроваджується пряме врегулювання збитків для всіх страхових компаній, що здійснюють ОСЦПВ. Така система дає змогу ефективніше проводити розрахунки страхового відшкодування. 
  • нарахування страхової виплати здійснюватиметься без урахування зношеності автомобіля. До того ж страхові компанії стимулюватимуть клієнтів до проведення виплат одразу на СТО. 
  • після введення закону в дію, страховик зобов'язаний надати три варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. Якщо ТЗ "за гарантією", то на вимогу потерпілого має бути визначено авторизований сервісний центр відповідного виробника. У разі відмови потерпілої особи від здійснення оплати на СТО, таку виплату здійснює страховик або МТСБУ на банківський (платіжний) рахунок потерпілої особи. 
  • закон скасовує ліміт страхового відшкодування за "європротоколом", який нині становить 80 тис. грн. Тепер він буде в межах страхової суми, якщо НБУ не встановить максимальних розмірів виплати.

Всі вищезазначені норми набули чинності з 1 січня 2025 року.