- Категорія
- Транспорт
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Кабмін запропонував рішення проблеми простою міського транспорту, отриманого як гумдопомога
Кабінет міністрів вніс до Верховної Ради законопроєкт, який має врегулювати питання використання містами громадського транспорту, отриманого в якості гуманітарної допомоги. Як повідомив представник уряду в парламенті Тарас Мельничук, документ був схвалений на засіданні 15 листопада і того ж дня зареєстрований під №12177-1.
Ним пропонується встановити, що комунальні підприємства-перевізники протягом дії воєнного стану та протягом 12 місяців з дня його припинення чи скасування можуть отримувати гумдопомогу для задоволення потреб населення в перевезеннях у вигляді автобусів, електробусів, трамваїв, тролейбусів та вагонів метро.
Така гуманітарна допомога не зможе бути відчужена або передана у користування іншим фізичним або юридичним особам за будь-якими правочинами, крім безоплатного відчуження або передачі у користування іншому набувачу гумдопомоги.
При цьому передбачено, що не вважатиметься використанням гумдопомоги з метою отримання прибутку використання комунальними перевізниками транспорту для пасажирських перевезень в період дії воєнного стану та протягом 12 місяців з дня його припинення чи скасування.
Чому подарований транспорт вимушено простоює
Нагадаємо, що наразі відсутність останньої норми в законодавстві призвела до того, що транспорт, який українські міста отримують з-за кордону в якості гумдопомоги, зокрема такий, що був раніше у використанні в містах-побратимах, простоює без використання.
Справа в тому, що ввезені як гуманітарна допомога на пільгових умовах розмитнення автобуси, трамваї і тролейбуси не можуть надавати платні послуги, оскільки це порушує статтю 12 закону про гумдопомогу.
Більш того, запроваджена в березні 2022 року стаття 201-2 Кримінального кодексу передбачає за незаконне використання гумдопомоги з метою отримання прибутку відповідальність аж до позбавлення волі на сім років.
Зокрема, з такою проблемою стикнулася Одеса, яка ще восени 2023 року отримала 10 низькопідлогових автобусів Mercedes особливо великої місткості з німецького Регенсбурга, а восени 2024 року - десять великих автобусів Mercedes з турецького Стамбула.
Одеса неодноразово підіймала питання неврегульованості комерційного використання такого транспорту, але воно поки не вирішене. Натомість міста, що формально купили такий транспорт, навіть за суто символічну плату на кшталт 1 євро, або ж використовують його для безкоштовних перевезень, такої проблеми не мають.