НБУ курс:

USD

41,64

+0,12

EUR

45,09

+0,11

Готівковий курс:

USD

41,65

41,55

EUR

45,35

45,15

Українське дунайське пароплавство готове подвоїти обсяг перевезень металопродукції: що для цього потрібно

перевезення УДП, перевалка металургії
Основу вантажів УДП у 2022 році складали зернові та металургійна сировина. Фото: Facebook УДП

У першому кварталі 2023 року перевезення вантажів гірничо-металургійного комплексу флотом Українського дунайського пароплавства (УДП) склало приблизно 70 тис тонн. Водночас наразі УДП готове нарости обсяги перевезення у 1,5-2 рази.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Про це розповів керівник ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство" Дмитро Москаленко в інтерв'ю GMK Center.

Станом на початок квітня відсоток ГМК у структурі перевезень УДП складає 15-20%, але є потенціал до збільшення до 50% і вище. Зокрема, для цього УДП запровадило нову модель роботи екіпажів, завдяки якій час обігу баржевих караванів скорочується. Наразі очікують виходу з ремонту ще двох буксирів, які можуть штовхати не 6, а 9 барж.

"Питання лише у тому, чи готові європейці більше купувати, а наші виробники більше постачати", — підкреслив Москаленко.

Крім того, УДП вже стикалось з труднощами, які не залежали від компанії. Після початку повномасштабної війни частка ГМК порівняно з довоєнною скоротилася, відновлення зафіксували лише наприкінці року. Але в тому момент в Україні почали застосовувати віялові відключення світла, через що виникли проблеми з енергозабезпеченням виробництва, логістикою по Україні та ін.

Якщо говорити про всі категорії вантажів, то порти Дунайського морського кластеру в 2022 році сумарно обробивши 16,5 млн тонн вантажів, зокрема, Ізмаїл збільшив вантажообіг у 2,2 рази (до 8,89 млн тонн), Рені – у п’ять разів (до 6,82 млн тонн), "Усть-Дунайськ" – у 12,3 рази (до 785 тис. тонн). В УДП зазначають, що це найкращі результати роботи за всі роки незалежності України.

Окрім металургії, основу вантажів у 2022 році складали зернові. Загалом за 2022 рік було перевезено понад 1,8 млн тонн.

"Підприємство могло б здійснити набагато більше перевезень, але завадила сильна перевантаженість дунайської інфраструктури та черги на терміналах в морських портах, де каравани з вантажами могли чекати на розвантаження по кілька тижнів. Другий негативний фактор – посуха в Європі, яка спричинила обміління Дунаю. Ми двічі закривали навігацію, працювали з мінімальною осадкою. Проте обсяг перевезень був збережений", — підсумував Москаленко.

Зазначимо, внаслідок ускладнення роботи морпортів різко зросла важливість Дунаської транспортної інфраструктури, тому аграрії просять сформувати рейдові перевалки усім дунайським портам.