- Категорія
- Транспорт
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Українське Дунайське пароплавство оцінили у 154 млн євро
Загальна вартість активів ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство", згідно з незалежним оцінюванням, становить понад 154 млн євро.
Про це повідомив генеральний директор "УДП" Дмитро Москаленко.
Він зауважив, що наразі завершено процедуру незалежної оцінки активів підприємства. У перелік увійшло все майно, включаючи зареєстроване на дочірні, офшорні та іноземні компанії.
88 млн замість 6 млрд - простір для зловживань
Як наголосив Москаленко, будівлі, споруди, інфраструктура, флот – все разом оцінено у понад 6 млрд грн. Флот та інші транспортні засоби "УДП" у кількості понад 600 одиниць оцінені у 5,4 млрд грн.
Очільник "УДП" уточнив, що це так звана "історична собівартість" на 1 січня 2023 року (курс 38,95 грн за євро).
Москаленко пояснив, що незалежна оцінка – одна із складових планування довгострокового розвитку і трансформації компанії, без якої не можливий перехід на міжнародні стандарти фінансової звітності, що є обов’язковим для "УДП" з 2024 року.
"Крім того, оцінка сприяє більш ефективному та прозорому управлінню активами. Раніше в "УДП" була лише балансова вартість майна пароплавства – 88 млн грн, на яку у минулому іноді спирались при укладанні договорів оренди, тощо", - уточнив очільник компанії.
Він підкреслив, що занижена на два порядки вартість у розмірі 88 млн замість 6 млрд - це простір для зловживань, чим у минулому неодноразово намагались скористуватись.
Крім того, незалежна оцінка - це також обов’язкова умова для залучення фінансування від міжнародних донорів.
Москаленко спростував заяви про те, що нібито в "УДП" немає активів, а флот підприємству вже не належить.
"Результати оцінювання підтверджують – всі наші активі на місці. Визначення реальної вартості активів ПрАТ "УДП" - запобіжник від того, що хтось спробує "приватизувати" частину майна підприємства через кабальні договори по заниженій вартості із пов’язаними компаніями. Як це, наприклад, ледве не відбулось з нашою будівлею у Будапешті, яку майже дивом у останній момент вдалось врятувати від перереєстрації на третіх осіб", - підсумував Москаленко.
Криза в УДП
Нагадаємо, Українське Дунайське пароплавство (УДП), найбільша державна судноплавна компанія країни, скорочує робочий день до шести годин на день та починає оптимізацію штату співробітників через кризу перевезень.
Також через падіння попиту на перевезення Дунаєм УДП поставило більшість флоту у відстій.
Раніше повідомлялося, що Міжнародна фінансова корпорація (IFC) проведе інвестиційний аналіз «Українського Дунайського пароплавства» перед початком фінансування програми відновлення флоту на суму 86 млн євро.
Річковий флот Дунайського пароплавства має середній вік понад 40 років. Для продовження роботи українського флоту в країнах ЄС терміново потрібна капітальна модернізація самохідних суден із заміною двигунів на більш екологічні та енергоефективні.
Тому Україна розпочинає модернізацію річкового флоту "Українського дунайського пароплавства" (УДП) спільно з міжнародними партнерами. Планується модернізувати весь тяговий флот УДП, який налічує 45 одиниць (25 в експлуатації, 20 у резерві).