НБУ курс:

USD

41,53

+0,02

EUR

45,00

--0,16

Готівковий курс:

USD

41,50

41,42

EUR

45,30

45,10

В Мінінфраструктури звинувачують Польщу в "катастрофі" з чергами з українських фур на кордоні

В Мінінфраструктури звинувачують Польщу в "катастрофі" з чергами з українських фур на кордоні
Фото: Львівська ОДА

Заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм заявляє, що причиною збереження багатокілометрових черг з вантажівок на україно-польському кордоні, попри пришвидження роботи української митниці, є значне сповільнення роботи польських служб, які проводять фітосанітарний та ветеринарний контроль. Про це він розповів на своїй сторінці у Facebook.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

"Ситуація на українсько-польскому кордоні стає критичною і може перерости у катастрофу. Черги. Кілометрові. Багатоденні. Цього тижня був побитий історичний рекорд: черга з вантажних автівок до пункту пропуску Ягодин на польському кордоні перетнула межу у 45 (!) кілометрів. Це точно не ті рекорди, яких нам зараз не вистачає", - зазначив заступник міністра.

За його словами, водії живуть на узбіччі біля пунктів пропуску у жахливих умовах по тижню і більше, втрачаючи дохід, але це можна припинити і прискорити рух вантажівок.

"Ми звикли обвинувачувати у всіх проблемах митників та прикордонників. Утім зараз проблема не в них. Я не ідеалізую ані прикордонну, ані митну служби, але за останні чотири місяці їх робота стала значно ефективнішою", - вказав чиновник.

Найєм підкреслив, що українські служби готові перевіряти більше і більше вантажівок щодня, але потік з тисячі автівок упирається в корок на польському боці, і ситуація з ним стає все критичнішою.

"В чергах стаються бійки, перевізники погрожують блокуванням траси. Головна причина цих черг усім відома – це низька ефективність роботи польських служб, які проводять фітосанітарний та ветеринарний контроль. Про це знають не лише перевізники, а й представники тих самих контролюючих органів обох країн. Але чомусь говорять про це пошепки, щоб нікого не образити. Мені здається, не визнаючи проблему, ми її тільки погіршуємо", - написав він.

За даними Мінінфраструктури, з початку повномасштабного вторгнення Росії фітосанітарний і ветеринарний контроль на польському кордоні уповільнився в кілька разів.

"За приклад беремо пункт пропуску “Дорогуськ”. У докризовий період польські фітосанітарні та ветеринарні служби приймали близько 80 вантажівок на добу. А ось показники того самого пункту пропуску за п’ять днів цього тижня: 28 серпня - 12 транспортних засобів; 29 серпня - 20; 30 серпня - 25; 31 серпня - 19. І по інших пунктах пропуску ситуація аналогічна. Це не просто падіння швидкості роботи служб. Це катастрофа!" - підкреслив Найєм.

Він вказав, що це відбувається саме тоді, коли українські товаровиробники практично відрізані від морського та авіасполучення і левова частка вітчизняних товарів їде на експорт саме дорогами.

"Цинічно, що на цьому фоні польські перевізники погрожують перекривати траси, вимагаючи допомагати виїжджати порожнім вантажівкам позачергово. Вони скаржаться на конфлікти в чергах і агресивну поведінку наших водіїв. Я не виправдовую грубість і конфлікти. Більше того, як держава ми облаштували на пунктах пропуску спеціальні полоси для порожнього транспорту", - додав заступник міністра.

При цьому він закликав "бути чесними" в оцінці того, що вимоги позачергового виїзду з боку польських перевізників є "лютою несправедливістю".

"Польський перевізник, який завдяки ефективності наших служб майже без черги в’їхав до України і встигає за тиждень зробити дві "ходки", тепер ще вимагає позачергового виїзду. У той час як завантажений український перевізник змушений проводити у чергах до тижня через неефективність саме польських фітосанітарних та ветеринарних служб", - пояснив Найєм джерело обурення та непорозуміння водіїв.

Він також прогнозує, що анонсовані польськими перевізниками блокування трас та акції протесту лише погіршать ситуацію, і український експорт може не просто бути пригальмованим, а й повністю зупинений на окремих ділянках кордону.

"Рішення є. Ми його пропонували багато разів на багатьох закритих, відкритих, спільних та двосторонніх зустрічах. Воно дуже просте: збільшити на польській стороні кількість працівників фітосанітарних та ветеринарних служб. Все. Просто потрібно більше людей, що проводять контроль з польського боку. Це не важко і очевидно", - підкреслив представник міністерства.

За його словами, українська сторона пропонувала надати власних експертів, які б допомагали польським колегам, або навіть взагалі вивести цей контроль за межі пунктів пропуску вглиб країни.

Нагадаємо також, що з вересня на україно-польському кордоні запрацювала схема пропуску, згідно якої в одних пунктах пропускають лише вантажівки масою до 7,5 тонни, а в інших - більшої маси.