"Раніше обирали товари через їхню вартість, але тепер частіше купують через бренд", - генеральний директор Promodo Олександр Колб

"Раніше обирали товари через їхню вартість, але тепер частіше купують через бренд", - генеральний директор Promodo Олександр Колб

Як змінився вектор розвитку ринку електронної комерції в Україні за останній рік? У чому ми не дотягуємо до світових трендів? Про все це та багато іншого на Business Wisdom Summit розповів генеральний директор digital-агентства Promodo, автор та ведучий відеоблогу про IT-підприємництво «Велика риба» Олександр Колб. І, звичайно, поділився актуальними маркетинговими фішками. Наводимо головне.

Олександр Колб — ім'я відоме і в маркетингу, і блогінгу. Основне джерело його доходу - маркетингове агентство Promodo, що працює на ринку вже понад 16 років. У пандемію бізнес Колба показав багаторазове зростання — виторг перевищив 500 млн гривень.

У своєму виступі на Business Wisdom Summit маркетолог виділив нові тренди, що змінюють підходи не тільки до електронної комерції, а й до бізнесу в цілому.

За словами Колба, основними лідерами продажів в Україні є сегмент електроніки та побутової техніки, але останнім часом стрімке зростання показало сегмент fashion, оскільки навіть найвпевненіші прихильники офлайн-продажів з fashion-індустрії все активніше переходять до онлайн.

"Світові лідери продажів — Китай, Англія та США. Там частка е-комерс наближається до 50%. В Україні ж кількість онлайн- покупців досягає всього 8,8%. Тобто Україна ще на самому початку розвитку ринку електронної комерції", — пояснює Олександр Колб.

За даними Baker Tilly, в середньому українець витрачає на покупки в Інтернеті близько $100, однак у сусідніх країнах — Угорщині, Росії, Латвії — витрачають більше.

Пандемія не перевернула ринок електронної комерції, нічого надприродного не сталося, але помітно покращала динаміка: якщо вірити цифрам, прискорення зростання ринку відбулося у рази.

Олександр Колб
Олександр Колб Генеральний директор digital-агентства Promodo

За словами Колба, сьогодні основну частку ( 82,6% ) трафіку забирають великі гравці - Rozetka, Prom.ua, Nákupka.com, epicentrk.ua, bigl.ua, allo.ua.

На частку спеціалізованих магазинів побутової техніки та електроніки, таких як eldorado.ua, foxtrot.ua та інших, припадає 14,8% трафіку. А у мультикатегорійних магазинів auchan.ua, c.ua, незважаючи на додавання нових категорій товарів, частка трафіку не перевищує 2,6%.

Олександр Колб наголосив: сьогодні у світі та Україні змінюються також критерії вибору продукту. Раніше частину покупців вибирали товари, відштовхуючись від вартості. Але сьогодні найчастіше купують через бренд.

Тому тепер у великих українських рітейлерів понад 50-60% продажів відбувається за рахунок наявності в асортименті відомих якорних брендів.

"Наприклад, якщо магазин ставить на полицю продукцію Apple, він не розраховує, що запрацює саме на продажі продукції цього бренду. Але наявність таких "якорів" допомагає збільшити продаж в цілому", - пояснює Колб.

Для збільшення продажів Олександр Колб рекомендує зробити таке:

  • оцифрувати магазин AS IS (з англ. як є), тобто максимально диджиталізувати всі процеси;
  • проаналізувати ринок - зрозуміти, на що є попит і що є пропозиція;
  • проаналізувати конкурентів - зрозуміти, яку стратегію продажів використовують вони;
  • скласти детальний помісячний план процесів розвитку компанії.