НБУ курс:

USD

41,57

+0,13

EUR

45,35

+0,18

Готівковий курс:

USD

41,60

41,51

EUR

45,50

45,28

"Раніше обирали товари через їхню вартість, але тепер частіше купують через бренд", - генеральний директор Promodo Олександр Колб

"Раніше обирали товари через їхню вартість, але тепер частіше купують через бренд", - генеральний директор Promodo Олександр Колб

Як змінився вектор розвитку ринку електронної комерції в Україні за останній рік? У чому ми не дотягуємо до світових трендів? Про все це та багато іншого на Business Wisdom Summit розповів генеральний директор digital-агентства Promodo, автор та ведучий відеоблогу про IT-підприємництво «Велика риба» Олександр Колб. І, звичайно, поділився актуальними маркетинговими фішками. Наводимо головне.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Олександр Колб — ім'я відоме і в маркетингу, і блогінгу. Основне джерело його доходу - маркетингове агентство Promodo, що працює на ринку вже понад 16 років. У пандемію бізнес Колба показав багаторазове зростання — виторг перевищив 500 млн гривень.

У своєму виступі на Business Wisdom Summit маркетолог виділив нові тренди, що змінюють підходи не тільки до електронної комерції, а й до бізнесу в цілому.

За словами Колба, основними лідерами продажів в Україні є сегмент електроніки та побутової техніки, але останнім часом стрімке зростання показало сегмент fashion, оскільки навіть найвпевненіші прихильники офлайн-продажів з fashion-індустрії все активніше переходять до онлайн.

"Світові лідери продажів — Китай, Англія та США. Там частка е-комерс наближається до 50%. В Україні ж кількість онлайн- покупців досягає всього 8,8%. Тобто Україна ще на самому початку розвитку ринку електронної комерції", — пояснює Олександр Колб.

За даними Baker Tilly, в середньому українець витрачає на покупки в Інтернеті близько $100, однак у сусідніх країнах — Угорщині, Росії, Латвії — витрачають більше.

Пандемія не перевернула ринок електронної комерції, нічого надприродного не сталося, але помітно покращала динаміка: якщо вірити цифрам, прискорення зростання ринку відбулося у рази.

Олександр Колб
Олександр Колб Генеральний директор digital-агентства Promodo

За словами Колба, сьогодні основну частку ( 82,6% ) трафіку забирають великі гравці - Rozetka, Prom.ua, Nákupka.com, epicentrk.ua, bigl.ua, allo.ua.

На частку спеціалізованих магазинів побутової техніки та електроніки, таких як eldorado.ua, foxtrot.ua та інших, припадає 14,8% трафіку. А у мультикатегорійних магазинів auchan.ua, c.ua, незважаючи на додавання нових категорій товарів, частка трафіку не перевищує 2,6%.

Олександр Колб наголосив: сьогодні у світі та Україні змінюються також критерії вибору продукту. Раніше частину покупців вибирали товари, відштовхуючись від вартості. Але сьогодні найчастіше купують через бренд.

Тому тепер у великих українських рітейлерів понад 50-60% продажів відбувається за рахунок наявності в асортименті відомих якорних брендів.

"Наприклад, якщо магазин ставить на полицю продукцію Apple, він не розраховує, що запрацює саме на продажі продукції цього бренду. Але наявність таких "якорів" допомагає збільшити продаж в цілому", - пояснює Колб.

Для збільшення продажів Олександр Колб рекомендує зробити таке:

  • оцифрувати магазин AS IS (з англ. як є), тобто максимально диджиталізувати всі процеси;
  • проаналізувати ринок - зрозуміти, на що є попит і що є пропозиція;
  • проаналізувати конкурентів - зрозуміти, яку стратегію продажів використовують вони;
  • скласти детальний помісячний план процесів розвитку компанії.