НБУ курс:

USD

41,29

+0,03

EUR

43,47

--0,10

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

43,80

43,50

Серіал "Гра в кальмара" захоплює світ: чому всі його дивляться і чи буде другий сезон
Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

Серіал "Гра в кальмара" захоплює світ: чому всі його дивляться і чи буде другий сезон

"Гра у кальмара" Netflix претендує на звання серіалу року. Південнокорейська драма про ігри на виживання лідирує в 90 країнах, в TikTok за хештегом #squidgame близько 37 млрд переглядів і тисячі мемів. Delo.ua розбиралося в цьому інтернет-феномені

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Несподіваний серіал року: "Гра у кальмара" у цифрах

"Гра в кальмара" (Squid Game) стала осінньою сенсацією Netflix: за десять днів серіал вийшов у лідери стрімінгової платформи в 90 країнах, у тому числі в Україні, і очолив рейтинг десяти найпопулярніших шоу у загальносвітовому рейтингу Netflix, обігнавши 3-й сезон "Полового виховання" та "Бріджертонів". Вперше корейський проект досягнув такого результату на стрімінговій платформі, повідомляє Korea Times.

Більш того, "Гра в кальмарі" може стати найуспішнішим оригінальним серіалом Netflix усіх часів.

Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

Причому феноменальна популярність "Ігри у кальмари" не обмежується платформою. Серіал встиг завоювати справжню вірусну популярність: у TikTok по хештегу #squidgame вже майже 37 млрд переглядів, опубліковані тисячі мемів, фанати відтворюють ігри з серіалу, створюють у Roblox аналоги змагань, перетворюються на улюблених персонажів.

Акаунт південнокорейської актриси та моделі Хо Ен Чон, яка зіграла одну з героїнь, стала лідером у Instagram: кількість передплатників збільшилася на 15 млн, і вона вже стала обличчям бренду Louis Vuitton. А продаж білих сліпонів Vans, які носять у серіалі гравці, зросли на 7800%.

Delo.ua розбиралося, чому жорстокий південнокорейський трилер у стандартному жанрі азартних ігор на виживання так сподобався глядачам, які рекорди були побиті, і чи варто витрачати на нього 9 годин. А також як сенсаційну популярність цього серіалу використав бізнес.

Про що хіт сезону - серіал "Гра в кальмари"

"Гра в кальмара" - це стандартний жорстокий трилер у жанрі азартних ігор. Сюжет серіалу, що складається з дев'яти епізодів, простий: 456 людей у боргах та розпачі заманюються у кровожерливу гру на виживання. Вони змушені змагатися один з одним, доки у грі не залишиться лише один. Тих, хто не впорався із черговим випробуванням або порушив його правила, вбивають організатори гри. Переможець отримає 45,6 млрд корейських вон ($39 млн).

Шансу втекти немає: за учасниками стежать камери та озброєний персонал у масках.

Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

Серед тих, хто змагається, — безробітний невдаха, бандит, який програв велику суму в казино, фінансист, трудовий мігрант з Пакистану, який впадає в деменцію старий, біженка з Північної Кореї та інші. У кожного є вагома причина зробити все можливе, щоб перемогти, зауважує Esquire.

На що схожий серіал "Гра в кальмара"

"Подібні фільми та серіали про фантастичні реаліті-шоу, в яких бідняки або раби на втіху панам вбивають один одного, існують як мінімум 90 років. З останніх - "Голодні ігри", "Той, що біжить", "Пила" і "Королівська битва", - Зазначає кінокритик Єгор Москвитін на сайті "Медуза".

Фільми про соціальні експерименти в замкнутих просторах - теж жанр з багатою традицією: з останніх іспанський хорор "Платформа" - страшний філософський трилер Netflix про те, що буде, якщо їжі не вистачить на всіх.

ТОП-10 серіалів та фільмів у дусі "Ігри у кальмари"

  • "Кайдзі",
  • "Гра брехунів",
  • "Королівська битва",
  • "Страшна воля богів",
  • "Найкрасивіший острів",
  • "Паразити",
  • "Ганц",
  • "Гра на виживання" (відеокасетний хіт з Ice-T та Рутгером Хауером),
  • "Важка мета",
  • "Платформа".

У чому унікальність серіалу і чому варто дивитись "Гру в кальмара"

Чому ж тоді "Гра в кальмара" так швидко завоювала шалену світову популярність? Як пожартував журналіст CNN Брайан Лоурі, спроби пояснити успіх серіалу самі собою перетворилися на гру, в якій неможливо дати правильну відповідь.

Delo.ua обрало 6 "гачків", що зачіпають глядача, які найчастіше називають кінокритики різних країн.

1. Серіал цікаво дивитися, він постійно тримає в напрузі

Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

Після того, як перший шок від кривавих сцен пройде, стає цікаво спостерігати за грою та намагатися вгадати, хто вибуває з гри наступним, а хто йде далі.

Серіал концентрується не на кривавих вбивствах (хоча їх вистачає), а на тому, як люди приймають рішення, намагаються вижити у жахливій системі. При цьому передбачити, яке витончене випробування випаде їм у черговий раз, складно, зазначає TJ.

Драматургія тримається на постійному загостренні конфлікту, практично всі ігри детально опрацьовані таким чином, щоб на останніх секундах вичавлювати з дії найпотужніший саспенс, пише телеграм-канал Cinemarticle.

2. Точно показує проблему соціального розшарування та критикує капіталізм

Герої усвідомлено вибирають смертельні ігри, перспектива померти для них виявляється привабливішою, ніж повернення до старого життя, де є борги, але немає жодного шансу з них вибратися.

Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

Кінокритики порівнюють "Гру кальмарів" з "Паразитом", оскароносним корейським фільмом 2019 року, в якому також розглядається нерівність у добробуті людей та несправедливість суспільства.

Символічно, що сам режисер Хван Дон Хек почав працювати над сценарієм серіалу "Гра в кальмара" ще у 2008 році, але тоді закінчити його не зміг, бо жив за межею бідності і йому довелося продати свій ноутбук, щоб сплатити побутові витрати.

"Чому ця історія так усіх зачепила - не через жанр, не через зростання корейської жанрової культури, а просто зламалося щось у нашому нібито так чудово придуманому світоустрої", - пише телегам-канал Нувельваг.

Успіх серіалу в тому, що там є жорстка сатира на капіталізм, сильна соціальна тема (життя в боргах: хоч ти і був найкращим учнем школи), а глядачеві легко співвіднести себе з героями, які намагаються зрозуміти, як далеко готові зайти заради грошей: під стелею в їхній кімнаті висить сонце, а за межами проекту у них немає перспектив.

3. Такі самі персонажі, як ти і я

Хоча всі персонажі пов'язані величезними фінансовими проблемами, вони є вихідцями з різних верств суспільства.

"Люди, особливо молоде покоління, які регулярно страждають від відчуження у реальному житті, схоже, співчувають персонажам", - зауважив Кім Пхен-ган, професор глобального культурного контенту в університеті Санмен, пише ВВС.

Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

"Правда, яку ми дізнаємося про героїв, трансформується в правду про нас", - пояснює феномен серіалу "Медуза".

Шоураннер Хван Дон Хек вигадав сотні ситуацій, де глядач задаватиметься питанням: а що на місці героїв зробив би я?

4. Яскрава риса серіалу – самі ігри

У всіх ігор, з якими стикаються учасники експерименту, зрозумілі правила, наголошується не на складні математичні стратегії, а на зрозумілі емоції персонажів. При цьому передбачити наступний перебіг глядачам гри майже ніколи не вдається.

Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

5. Блискуча акторська гра

Ще одна причина успіху серіалу та привід його подивитися – блискуча акторська гра.

Особливе кохання глядачів завоювала Чон Хо Ен, яка зіграла біженку з Північної Кореї.

Корейська модель Хо Ен Чон у серіалі "Гра у кальмара". Netflix

Їй присвячують фан-арти у соцмережах. Для 27-річної південнокорейської моделі ця роль – акторський дебют. З моменту виходу в ефір серіалу "Гра в кальмара" кількість її передплатників перевищила 15 млн. і продовжує зростати.

Фан-арт у TikTok

6. Візуальний стиль

Відмінна риса серіалу – його візуальний стиль. Проект зроблено дуже стильно. Зачаровують нескінченні лабіринти з бездоганною симетрією.

Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

На створення дисонансу працюють декорації у вигляді гігантських ігрових майданчиків: красива пастельна картинка дисонує з кривавими сценами після раундів (цей прийом оцінили багато хто), труни у формі подарункових коробок (поєднання дитячої наївності та жорстокості), контрастні костюми гравців та охоронців.

Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

"Серіал дуже винахідливо знятий: глядач здригатиметься від кожного пострілу і співпереживатиме кожної смерті. І нервово сміятися, тому що "Гра в кальмара" — це ще й чорна комедія, де дитяча забава "море хвилюється раз" у будь-який момент може перетворитися на масове вбивство", - пише "Медуза".

Фани "Ігри в кальмари" в TikTok

Серіал є особливо популярним серед користувачів TikTok. За тегом #squidgame меми та ролики, нарізані з кадрів серіалу. Трендом стали ролики, у яких намагаються повторити деякі ігри із серіалу.

14,4 млн переглядів зібрав ролик глядачки @lucy.what1, яка розповіла, що ключ до перемоги був захований у найвиднішому місці. Випробування, які мали пройти учасники, були зображені на стінах їхньої кімнати. Помітити ці малюнки в перших серіях було складно, тому що їх загороджували ліжка гравців, а в міру вибуття учасників з гри ліжка прибирали, і малюнки опинилися на очах. Ця інформація змусила багатьох шанувальників серіалу переглянути шоу.

Користь для бізнесу від успіху "Ігри в кальмари"

Після виходу серіалу продаж білих сліпонів Vans, в яких ходили гравці, збільшився на 7800%, повідомляє Variety.

Бестселером стали бірюзові костюми гравців, пошуковий запит на які виріс на 97%, популярні і червоні костюми та маски охоронців – пошук на них виріс на 62%, за даними Lyst. Це пов'язано з Хеллоуїном, що наближається, під час якого багато хто переодягнуться в персонажів з "Ігри в кальмара".

Попит на костюми гравців "Ігри в кальмари" пов'язаний з Хеллоуїном
Кадр із серіалу "Гра в кальмара". Netflix

Також блогери купують костюми, щоб знімати у них тематичні відео з серіалу.

Модний дім Louis Vuitton повідомив, що зірка серіалу "Гра в кальмара" - актриса Хо Ен Чон, стала їх новим амбасадором, пише People.

27-річна Хо Ен Чон, яка входить до ТОП-50 найкращих моделей планети, неодноразово брала участь у показах провідних брендів, стала найпопулярнішою корейською акторкою у Instagram. З моменту виходу в ефір серіалу "Гра в кальмара" кількість її передплатників перевищила 15 млн. і продовжує зростати.

Зірка "Ігри в кальмари" актриса Хо Ен Чон - амбасадор Louis Vuitton. Фото: Instagram hoooooyeony

Чи зніматиме Netflix 2-й сезон серіалу "Гра в кальмара"?

Чи матиме серіал другий сезон, поки невідомо. Режисер Хван Дон Хека в інтерв'ю Variety сказав, що поки що у нього немає "добре розроблених планів на "Гру кальмарів 2": "Це досить втомлює, просто думати про це. Але якби я робив це, я напевно не робив би це наодинці. Я подумав би про використання кімнати для сценаристів і хотів би мати кілька досвідчених режисерів».

Час покаже, чи вдасться Netflix домовитись із ним. А поки що "Гра в кальмара" продовжує набирати перегляди по всьому світу. Крім того, це ще одна гучна заявка Netflix на головний майданчик розвитку локального кінематографа.