- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Знайшли золоту жилу: шахраї в соцмережах вкрали 2021 року в американців утричі більше, ніж 2020-го
Федеральна торгова комісія США отримала у 2021 році скарги на дії шахраїв у соціальних мережах від 95 тисяч осіб, які заявили про збитки на загальну суму 770 млн доларів.
Як йдеться у повідомленні відомства, це говорить про те, що соцмережі були набагато прибутковішими для шахраїв, ніж будь-який інший метод комунікації з людьми, що зробило їх "золотою жилою" для зловмисників.
Зазначається, що більше чверті всіх, хто заявив про втрату грошей в результаті шахрайства в 2021 році, вказали, що причиною цього стала реклама, пост або повідомлення в соцмережі.
Скарги надходили від представників усіх вікових груп, проте люди віком від 18 до 39 років повідомляли про втрату грошей через шахрайство у 2021 році більш ніж удвічі частіше, ніж літні.
При цьому статистика скарг показує, що мережеві шахрайства особливо поширені у сфері інвестицій у криптовалюту: 37% від сукупної суми втрат припало саме на ці випадки. Водночас кількість таких випадків становила лише 18% від загальної.
У ФТК США також вказують, що більше половини людей, які повідомили про втрати через шахрайство з інвестиціями в 2021 році, заявили, що джерелом проблеми стали соцмережі.
Крім того, рекордного рівня досягли збитки від шахрайства в результаті романтичних афер. Так, серед усіх жертв шахраїв в інтернеті в 2021 році більше третини заявили, що були обдурені за допомогою соцмереж. Обсяг же заявленої шкоди від фейкових знайомств становив 24% від загальної шкоди від шахраїв у соцмережах, проте кількість самих випадків лише 9%.
Найбільша ж кількість - 45% - повідомлень надійшла від людей, які заявили, що їх обдурили при спробі купити щось, що вони побачили в соціальних мережах. Серед іншого, це відбувалося за допомогою фішингу, що веде на сайти, що імітують реальні торгові платформи.
Проте завдані цій категорії скаржників збитки становили лише 14% від усього вкраденого мережевими шахраями. Також зазначається, що близько 90% називали джерелом шахрайської реклами саме Facebook чи Instagram.
На інші види шахрайства в соцмережах, крім вищезгаданих трьох, припало, за підрахунками комісії, 28% заяв на суму 27% від сукупної.
Загалом американське відомство захисту споживачів констатує вибухове зростання цього явища, вказуючи, що в 2020 році користувачі втратили через це втричі менше — 258 млн доларів.
У 2019 році вони наскаржилися на обдурення себе на загальну суму 105 млн доларів, у 2018 — на 78 млн доларів, а в 2017 — на 42 млн. Таким чином, всього за п'ять років обсяги крадіжок через соцмережі зросли більш ніж у 18 разів.
В Україні, нагадаємо, також стали дуже поширеними різні види інтернет-шахрайства. Зокрема, у січні в Києві затримали сімох учасників злочинної групи, які обманювали українців та іноземців, обіцяючи інвестувати їхні гроші в криптовалюту.
У листопаді минулого року правоохоронці виявили інтернет-шахраїв прямо у львівській в'язниці: ті "продавали" обдуреним користувачам неіснуючі товари та "влаштовували" їх на фейкову роботу.
У грудні ж у Києві накрили схему, за якою жертв виманювали гроші, організовуючи через популярний сайт зустрічі під виглядом романтичних знайомств.
Джерело фото: Depositphotos