ЄС заборонить злиття суднобудівних компаній Daewoo та Hyundai через енергокризу – FT

ЄС заборонить злиття суднобудівних компаній Daewoo та Hyundai через енергокризу – FT
Злиття Daewoo та Hyundai вже схвалили регулюючі органи Сінгапуру, Китаю та Казахстану

Євросоюз готується заблокувати злиття двох найбільших у світі суднобудівників Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering та Hyundai Heavy Industries. Справа в тому, що ці дві компанії домінують на ринку перевізників зрідженого природного газу (ЗПГ), що викликає занепокоєння Брюсселем на тлі зростання цін на енергоносії в Європі.

Про це повідомляє видання Financial Times із посиланням на джерела в Єврокомісії. Відомо, що злиття між Daewoo Shipbuilding та Hyundai зупинять, назвавши його антиконкурентним.

Насправді рішення ухвалять у зв'язку з різким зростанням цін на енергоносії в Європі цієї зими, а також через те, що вартість перевезення ЗПГ в Азії зросла до рекордного рівня більш ніж 300 тисяч доларів на день через світовий попит, що зростає.

Саме південнокорейські Daewoo і Hyundai домінують на ринку суден, що перевозять надохолоджений ЗПГ. За даними Єврокомісії, південнокорейські суднобудівники забезпечують близько 30% світового попиту на вантажні судна.

Один представник ЄС вважає, що блокування злиття допоможе захистити європейських споживачів від зростання цін на ЗПГ.

Зазначимо, що злиття вже схвалили регулюючі органи Сінгапуру, Китаю та Казахстану, але для завершення угоди потрібне схвалення ЄС, Японії та Південної Кореї. У Hyundai Heavy заявила, що ЄС має беззастережно схвалити злиття.

"Неможливо оцінити домінування на ринку лише за часткою компанії на ринку суднобудування, а структура ринку така, що не дає можливість його монополізувати", - заявили в компанії.

У Daewoo Shipbuilding відмовилася від коментарів, уточнили у FT.

Євросоюз усіляко намагається покращити ситуацію із затяжною енергокризою. Напередодні Європейська комісія направила державам-членам Європейського Союзу проект рішення, відповідно до якого атомну енергетику може бути визнано екологічно безпечною в ЄС.