НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

Румунія погодила ідею щодо збільшення експорту українського зерна

Констанца, порт, судна
Порт Констанца. Фото: Depositphotos

Україна та Румунія домовилися про запуск додаткової якірної стоянки для української агропродукції в порту Констанца. Про це повідомив гендиректор державної судноплавної компанії "Українське Дунайське пароплавство" Дмитро Москаленко.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Він зазначив, що протягом січня-лютого румунська сторона обіцяє провести тендер та напрацювати нормативну базу, а в березні планується введення стоянки в експлуатацію.

“Сподіваємось, умови використання стоянки будуть ринковими і прозорими”, – висловився Москаленко.

Крім того, відомо, що країни домовилися про створення онлайн-черги на обробку барж в Констанці, що має додати роботі більшої прогнозованості.

Експорт зерна: чому важливі домовленості з Румунією?

Після того, як в липні Росія заявила про припинення участі в зерновій угоді, Україна була вимушена використовувати для експорту зерна переважно річковий, залізничний та автомобільний транспорт. І лише у вересні цивільні судна почали використовувати на вхід морський зерновий коридор, організований Україною самостійно.

Румунські порти стали для Києва головним транзитним вузлом після припинення дії зернової угоди. Як зазначав у жовтні премʼєр-міністр України Денис Шмигаль, через територію Румунії на експорт йдуть до 60% українського зерна.

Констанца стала найбільшим експортним маршрутом. Туди зерно надходить автомобільним, залізничним або баржним транспортом через Дунай. Тому Україна працює над збільшенням пропускної здатності в порту.

Як тепер пояснив гендиректор "Українського Дунайського пароплавства" Дмитро Москаленко, простої барж у Констанці завдають додаткових витрат для власників вантажу і спричиняють катастрофічну втрату ефективності використання флоту.

Джерело фото: ua.depositphotos.com