НБУ курс:

USD

41,93

-0,00

EUR

43,58

-0,00

Готівковий курс:

USD

42,35

42,30

EUR

44,40

44,15

В АМПУ назвали суму збитків від російських атак на порти Великої Одеси та Дунайського кластера

В АМПУ назвали суму збитків від російських атак на порти Великої Одеси та Дунайського кластера
Росіяни атакували Ізмаїл і знищили 13 тисяч тонн зерна. Фото: Одеська ОВА

За підрахунками Адміністрації морських портів України (АМПУ), завдані російськими атаками збитки на портах Великої Одеси та Дунайському кластері з моменту завершення дії "зернової ініціативи" перевищили 1 млрд грн, але ця сума не є остаточною.

Про це розповів голова АМПУ Юрій Литвин на засіданні Зернового клубу УЗА, пише "Інтерфакс-Україна".

Литвин повідомив, що росіяни завдали понад 30 атак, які призвели до пошкоджень 200 об'єктів та загибелі п'ятьох співробітників.

"Пошкоджені об'єкти перебувають не тільки в державній власності. Багато портових і логістичних операторів постраждали від атак. Логічно, що хтось відновлює свої об'єкти: ангари, техніку, хтось її замінює, - процеси тривають безперервно. На жаль, як ми бачимо, і атаки також тривають безперервно", - констатував він.

Голова Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачов, наголосив, що морські порти вже відновили свою роботу, хоча деякі не досягли повної завантаженості. Проте, експортери зерна стикаються з труднощами на західних кордонах, де вичерпаність потужностей транспорту вже відчутна.

"Інфраструктура пошкоджена, але не в такій кількості, щоб заважати працювати портам. Чи буде все відбудовано? Звісно, буде. Але кожна компанія вирішує ці проблеми по-своєму. Були проблеми - зараз використовується частина потужностей у портах", - додав він.

Росіяни пошкодили понад 100 об’єктів портової інфраструктури 

З 18 липня, тобто після виходу РФ із зернової угоди, окупанти пошкодили та частково знищили 105 об’єктів портової інфраструктури в Україні. 

Внаслідок ударів по портам Дунайского кластеру й блокування морських портів експорт зернових вантажів до країн Азії, Африки та Європи скорочено на майже 3 млн тонн на місяць.

Попри таку складну ситуацію, у 2023 році вантажообіг через порти Дунаю досягнув рекордних показників. Упродовж 2023 року через порти пройшло понад 29 мільйонів тонн вантажів, що становить приріст у майже 6 разів порівняно з довоєнним періодом. 

Литвин зазначив, що саме нестабільна безпекова ситуація в Чорному морі підкреслила важливість Дунайських портів як одного з надійних експортних маршрутів.

За його словами, у співпраці з бізнесом було запущено 23 точки перевалки, і планується реалізація ще 15 таких інвестиційних проєктів у портах Ізмаїлу та Рені.