НБУ курс:

USD

41,21

--0,06

EUR

45,96

--0,24

Готівковий курс:

USD

41,50

41,43

EUR

46,42

46,29

ЄС розглядає запровадження санкцій проти "Совкомфлоту", що перевозить російську нафту

ЄС розглядає запровадження санкцій проти "Совкомфлоту", що перевозить російську нафту
Танкер "Михайло Ульянов" компанії "Совкомфлот". Фото: росЗМІ

Європейський союз розглядає запровадження санкцій проти провідної російської судноплавної компанії "Совкомфлот", щоб обмежити можливості РФ фінансувати війну. Про це пише Bloomberg.

Економічна відповідальність: Топ платників податків 2024
Якщо ваша компанія входить до топ-10 підприємств своєї галузі, якщо вона свідомо будуєте “білий бізнес” та чесно платить податки задля підтримки держави — запрошуємо взяти участь у проєкті “Економічна відповідальність: Топ платники податків 2024”
Заповнити анкету

За даними видання, ЄС обдумує дане рішення, адже США у лютому 2024 року вже запровадили санкції проти "Совкомфлоту" та 14 нафтових танкерів, пов'язаних з цією компанією, задля скорочення обсягів продажу російської нафти.

Зазначається, що державна компанія "Совкомфлот" – найбільша судноплавна компанія Росії. Вона є однією з ключових компаній, які допомагають транспортувати російську нафту в умовах західних обмежень, накладених на РФ після її вторгнення в Україну у 2022 році. 

Також ЄС планує запровадити санкції проти 13 суден, які займаються перевезенням товарів та технологій, які використовуються Росією у військовій сфері, а також транспортують нафту та нафтопродукти, чим  сприяють наповненню російського бюджету коштами від прибуткового енергетичного сектору.

Bloomberg нагадує, що нові санкції ЄС потребують одностайного схвалення всіх країн-членів, тому є застереження, що запропоновані обмеження не підтримає Угорщина.

РФ переховує танкери тіньового флоту в Габоні 

За підрахунками суднового брокера Clarksons, кількість суден, зареєстрованих у розташованій на західному узбережжі Африки екваторіальній державі, зросла в шість разів після початку розв'язаної Росією війни проти України. Таким чином Габон став другим у Африці за цим показником. Особливо помітне зростання відбулося з минулого року, коли Росії довелося ховати танкери від санкцій США, пише The Moscow Times.

Із жовтня 2023 року Вашингтон ввів заходи проти майже 40 суден, які порушують встановлену західними країнами вимогу про цінову стелю для російської нафти $60 за барель. У рамках цієї кампанії під санкції потрапив 21 танкер російського "Совкомфлота", а в лютому 2024 році – і сама компанія.

Серед суден, що перереєстрували в Габоні, – 50 танкерів "Совкомфлота", які раніше плавали під ліберійським прапором.

Загалом у реєстрі Габона зараз понад 100 кораблів. Із них більше 70, за оцінкою Lloyd's List Intelligence, мають незрозумілих власників і складають частину тіньового флоту танкерів, які використовуються для операцій з нафтою, що підпадає під санкції. 

Російська нафта нарешті відчуває тиск санкцій

Російська нафтоекспортна машина, що фінансує війну Кремля в Україні, нарешті відчуває на собі силу санкцій, повідомляє агенція Bloomberg.

Як зазначається, десятки російських танкерів простоюють, коли США посилили санкції проти "тіньового флоту", що його РФ використовує для перевезення нафти. Також танкери державного російського "Совкомфлоту" перестали приймати всі індійські нафтопереробники.

Хоча на цьому етапі не очікується різкого скорочення поставок, питання полягає у тому, як далеко західні регулятори зайдуть у закручуванні гайок.

"Ми точно спостерігаємо посилення санкційного тиску США як на російську сиру нафту, так і на експорт", — сказав Грег Брю, аналітик Eurasia Group у Нью-Йорку.

Коли світ почав вводити енергетичні санкції проти Росії, країна-агресор почала створювати сірі схеми для транспортування нафти за кордон, говорить Юлія Павицька, керівниця санкційного напрямку KSE Institute.

В результаті в грудні 2023 року 196 танкерів були ідентифіковані як російський тіньовий флот. Більше про те, як працюють санкції проти російської економіки, читайте у статті Delo.ua "Як завдяки енергетичним санкціям російська економіка не отримала майже $170 млрд. Розповідає Юлія Павицька, КШЕ".