НБУ курс:

USD

41,53

+0,02

EUR

45,00

--0,16

Готівковий курс:

USD

41,50

41,42

EUR

45,30

45,10

Польський бренд відкрив найбільшу кількість магазинів в українських ТРЦ

ТРЦ оновили склад орендарів у 2024 році.
Торік в українських ТРЦ почала відновлюватись сфера розваг. Окрім ігрових студій, часто відкриваються книгарні. Фото: doviz.com

Протягом 2024 року у торговельно-розважальних центрах України відкрилися понад 600 нових орендарів.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Для популярних ТРЦ 2024 рік став роком оновлення та заміни орендарів. Найбільшу кількість нових орендарів – майже половину – зібрав Київ, у лідерах також Львів та Дніпро, зазначається у річному аналітичному огляді ритейлу 2024 року Malls Club.

Лідером за кількістю відкриттів серед ритейлерів став польський бренд одягу Sinsay. У дослідженні йдеться про 13 магазинів в українських ТРЦ. Втім, як розповіли в коментарі Delo.ua в дистриб'юторській компанії LPP Україна (власник бренду Sinsay), протягом 2024 рік понад 100 магазинів Sinsay відкрилось в Україні, оскільки бренд заходив не тільки в ТРЦ, а й в стріт-поінти, а також в окремі будівлі в малих містах.

Великою популярністю під час війни  користується категорія "спортивний одяг", наголосив керівник Malls Club Артем Шлапак. Лідерами в категорії "Розваги" з точки зору відкриттів у ТРЦ у 2024 році стали дитячі центри та ігрові студії. "Це позитивна тенденція, адже сфера розваг дуже постраждала на початку повномасштабного вторгнення, але у 2024 році почала відновлюватися", - пояснив він.

Найактивнішими місяцями з точки зору відкриттів стали березень і грудень. А у квітні відбулася знакова подія — повернення магазинів групи Inditex.

"Цього багато хто чекав, українські бренди — з деякою насторогою, але навіть попри це українські ритейлери не зупинилися та продовжували відкривати свої магазини. Серед прикладів: CHER 17, STIMMA, HARVEST, Yarmich", - додав він.

Також з'явилась тенденція щодо відкриття книгарень та освітніх просторів у ТРЦ, що свідчить про зростання попиту на корисне дозвілля.  

Велика кількість орендарів з одного боку — це добрий знак, вважає Шлапак, адже бізнес і люди адаптуються, запускають нові проєкти, намагаються розвивати економіку навіть у складних умовах. З іншого боку — це показник значної ротації.

"Відкриттів багато, але це означає, що не всі витримують конкуренцію та економічні реалії. У боротьбі за місце на ринку залишаються найсильніші бренди, цікаві формати та ті, хто пропонує кращий клієнтський досвід", - пояснює Шлапак.

Раніше Delo.ua писало про те, що у 2025 році очікується повернення IKEA в Україну.

Також повідомлялось про те, що оборот роздрібної торгівлі зріс на 18%, проте третина виторгу - в тіні.