НБУ курс:

USD

41,49

--0,08

EUR

44,75

--0,08

Готівковий курс:

USD

41,50

41,40

EUR

45,20

45,00

Файли Cookie

Я дозволяю DELO.UA використовувати файли cookie.

Політика конфіденційності

Малий бізнес покращує оцінку втрат від війни: незначними їх називає вже майже третина - опитування

Малий бізнес покращує оцінку втрат від війни: незначними їх називає вже майже третина - опитування
Фото: Pixabay

31,5% представників малого та середнього бізнесу зараз називають незначним розмір своїх прямих втрат з 24 лютого. Про це свідчать результати останнього опитування Advanter Group.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Водночас 26,8% респондентів оцінюють суму втрат до 10 тисяч доларів, 21,3% - у 10-50 тисяч доларів, 11,9% - у 50-200 тисяч доларів, 5,8% - у суму від 200 тисяч до 1 мільйона доларів, 2,1% - у 1-5 мільйонів доларів, а 0,6% - у ще більшу суму.

При цьому порівняння з попередніми опитуваннями, що проводилися, хоч і за набагато меншої вибірки, у березні та в середині квітня, явно показує тенденцію до переоцінки бізнесом своїх втрат у менший бік.

Загальна сума прямих втрат МСБ за шість тижнів війни оцінюється в 64 мільярди доларів, хоча ще наприкінці березня йшлося про 85 мільярдів доларів. Зокрема, середні прямі втрати для мікропідприємств (без урахування фізосіб-підприємців) оцінюються в 38,5 тисячі доларів, для малих підприємств - у 312,6 тисячі доларів, а для середніх - у 2,07 мільйона доларів.

Лише 2,9% опитаних прогнозують отримання за підсумками 2022 року істотного доходу, 4,9% очікують його зростання до 50%, а 9,5% очікують доходу, аналогічного 2021 року. 19,5% респондентів прогнозують збереження цього показника на рівні 50-80% від торішнього, 30% - на рівні 20-50%, 19,9% чекають на падіння виручки в 5 і більше разів, а 13,3% заявляють про припинення бізнесу цього року.

Середній очікуваний показник обсягів реалізованої продукції за 2022 рік зараз становить 54% від торішнього, у тому числі 57,3% серед середніх підприємств, 45,2% серед малих і 48,2% серед мікропідприємств.

У відповідь на питання про обсяг фінансової підтримки, необхідної для реалізації їх бізнес-стратегії, майже половина опитаних (49,2%) назвала суму до 1 млн грн. Ще 33,9% вказали суму від 1 до 10 млн грн, 9,4% – 11-30 млн грн, 3,8% – 31-60 млн грн, 2,3% – 61-300 млн грн, 1,5 % – понад 300 млн грн.

У середньому мікропідприємства називають 3,8 млн грн, малі підприємства – 21,4 млн, а середні – 157,4 млн грн. Загальні ж потреби у фінансуванні малого та середнього бізнесу в Україні, враховуючи результати опитування, оцінюються в 54 мільярди доларів.

Опитування було проведене 4-7 травня серед 934 власників та керівників підприємств. Серед об'єктів дослідження 22% – бізнес з оборотом у 2021 році до 1 млн грн, 29% – з оборотом 1-5 млн грн, 15% – 5-10 млн грн, 17% – 10-50 млн грн, 6% – 50 -100 млн грн, 7% – 100-500 млн грн, 4% – з більшим оборотом.

Всеукраїнських компаній серед опитаних 21,6%, решта – регіональні. Так, 27,6% працюють здебільшого у Києві, 6,8% – у Харківській області, 6,6% – у Дніпропетровській, 5,2% – у Київській, 4,8% – в Одеській, 4,4% – у Львівській, 3,9% – у Запорізькій, 2,6% – у Донецькій.

Зазначимо також, що згідно з результатами опитування кадрового порталу grc.ua, 53% українських компаній, які призупинили комерційну діяльність, не можуть відповісти зараз, чи зможуть вони взагалі відновитися, і лише чекають на завершення війни в країні.