НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

"Шляхи солідарності" принесли українській економіці близько €50 мільярдів доходу

"Шляхи солідарності" принесли українській економіці близько €50 мільярдів доходу
Ілюстрація: ua.depositphotos.com

Єврокомісар з питань транспорту Адіна Велян заявила, що реорганізація логістичних маршрутів у Східній Європі два роки тому через так звані "шляхи солідарності" забезпечила економічну стабільність України та Молдови, а також допомогла уникнути глобальної продовольчої кризи.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це йдеться на сайті ЄС.

За цей час українська економіка отримала приблизно 50 мільярдів євро доходу. Також ці коридори зміцнили економічні зв’язки України з ЄС, імпорт з якого наразі становить близько 107 мільярдів євро.

До сьогоднішнього дня через ці коридори було експортовано понад 136 мільйонів тонн українських товарів, включаючи зерно, мінерали та сталь, а також імпортовано понад 52 мільйони тонн основних товарів, таких як паливо, транспортні засоби, добрива та військова і гуманітарна допомога.

Коридори проходять через Дунайський регіон, Польщу, Балтію та Адріатику, використовуючи залізничні, автомобільні та внутрішні водні шляхи.

Європейська комісія та міжнародні фінансові організації мобілізували понад 2 мільярди євро для підтримки цих коридорів. Протягом останніх двох років Комісія координувала роботу органів влади та транспортної спільноти в ЄС, Україні та Молдові для усунення адміністративних та інфраструктурних бар’єрів та підвищення ефективності торгівлі.

Пріоритетними напрямками стали управління рухом, прикордонні процедури та інвестиції в інфраструктуру та логістичне обладнання.

Наразі, "шляхи солідарності" залишаються безпечним варіантом для торгівлі України та Молдови з рештою світу, які ЄК створила два роки тому для покращення транспортних маршрутів між ЄС, Україною та Молдовою у відповідь на незаконне вторгнення Росії в Україну.

Хоча український Чорноморський коридор, створений 2023 року, є важливим, Дунайський і польсько-балтійський коридори також залишаються ключовими для імпорту, тоді як Адріатичний коридор відіграє важливу роль в експорті, окрім сільськогосподарського сектору України.

Через блокаду кордону польськими страйкарями, яка тривала майже пів року, основний сухопутний експорт з України здійснювався переважно залізницею. Загальний обсяг вантажоперевезень залізницею у лютому склав 14,55 млн тонн, що на 420 тис. тонн більше, ніж у січні.

А порівняно з березнем 2023 року, в березні 2024 — у всіх видах сполучення "Укрзалізниця" перевезла на третину більше вантажів — 16 млн тонн. Це також на 10% більше теж рекордних показників лютого 2024.

Загалом, у першому кварталі 2024 року обсяг перевезень залізничним транспортом зріс на 70% у порівнянні з показниками за аналогічний період 2023 року.

Джерело фото: ua.depositphotos.com