"Шляхи солідарності" принесли українській економіці близько €50 мільярдів доходу

"Шляхи солідарності" принесли українській економіці близько €50 мільярдів доходу
Ілюстрація: ua.depositphotos.com

Єврокомісар з питань транспорту Адіна Валеан заявила, що реорганізація логістичних маршрутів у Східній Європі два роки тому через так звані "шляхи солідарності" забезпечила економічну стабільність України та Молдови, а також допомогла уникнути глобальної продовольчої кризи.

Прокачайте маркетинг-стратегію свого бізнесу та знайдіть нові канали взаємодії з аудиторією на MRKTNG марафоні від MMR та Ekonomika+
25 червня топменеджери Ощадбанку, Укрзалізниці, NOVA (Нової пошти), Kernel, Ковальська та ще 25+ великих компаній розкажуть, які стратегії та канали просування підійдуть саме вашому бізнесу.
Забронювати участь

Про це йдеться на сайті ЄС.

За цей час українська економіка отримала приблизно 50 мільярдів євро доходу. Також ці коридори зміцнили економічні зв’язки України з ЄС, імпорт з якого наразі становить близько 107 мільярдів євро.

До сьогоднішнього дня через ці коридори було експортовано понад 136 мільйонів тонн українських товарів, включаючи зерно, мінерали та сталь, а також імпортовано понад 52 мільйони тонн основних товарів, таких як паливо, транспортні засоби, добрива та військова і гуманітарна допомога.

Коридори проходять через Дунайський регіон, Польщу, Балтію та Адріатику, використовуючи залізничні, автомобільні та внутрішні водні шляхи.

Європейська комісія та міжнародні фінансові організації мобілізували понад 2 мільярди євро для підтримки цих коридорів. Протягом останніх двох років Комісія координувала роботу органів влади та транспортної спільноти в ЄС, Україні та Молдові для усунення адміністративних та інфраструктурних бар’єрів та підвищення ефективності торгівлі.

Пріоритетними напрямками стали управління рухом, прикордонні процедури та інвестиції в інфраструктуру та логістичне обладнання.

Наразі, "шляхи солідарності" залишаються безпечним варіантом для торгівлі України та Молдови з рештою світу, які ЄК створила два роки тому для покращення транспортних маршрутів між ЄС, Україною та Молдовою у відповідь на незаконне вторгнення Росії в Україну.

Хоча український Чорноморський коридор, створений 2023 року, є важливим, Дунайський і польсько-балтійський коридори також залишаються ключовими для імпорту, тоді як Адріатичний коридор відіграє важливу роль в експорті, окрім сільськогосподарського сектору України.

Через блокаду кордону польськими страйкарями, яка тривала майже пів року, основний сухопутний експорт з України здійснювався переважно залізницею. Загальний обсяг вантажоперевезень залізницею у лютому склав 14,55 млн тонн, що на 420 тис. тонн більше, ніж у січні.

А порівняно з березнем 2023 року, в березні 2024 — у всіх видах сполучення "Укрзалізниця" перевезла на третину більше вантажів — 16 млн тонн. Це також на 10% більше теж рекордних показників лютого 2024.

Загалом, у першому кварталі 2024 року обсяг перевезень залізничним транспортом зріс на 70% у порівнянні з показниками за аналогічний період 2023 року.

Джерело фото: ua.depositphotos.com