- Категорія
- Банки
20 років Delo.ua20 років Delo.ua Сергій Будкін: Якщо 70-80% всіх приватизаційних сертифікатів у країні контролюють чотири-п’ять фінансово-промислових груп, то їм фондовий ринок не потрібен
Сергій Будкін, засновник і партнер незалежної української інвестиційно-банківської компанії FinPoint, стратегічного партнера Rothschild & Co, якраз консультував українських акціонерів банку “Аваль” щодо продажу групі Raiffeisen International за понад мільярд доларів тоді, коли готувався до друку перший номер ділового видання “Дело” в 2005 році. Він добре пам’ятає, чим жив фінансовий сектор України 20 років тому і всі роки відтоді, бо був його частиною.
- Категорія
- Бізнес
Топ-матеріал Турбота як стратегія: як фармбізнес може бути опорою в країні, що воює
Згідно з оцінками ВООЗ, 46% українців відчули погіршення психічного здоров’я через війну. В Україні це мільйони людей, і серед них не лише військові, а й цивільні, які щодня стикаються з наслідками стресу. У прифронтових містах ця напруга відчувається особливо гостро, і саме фармацевти найчастіше стають першими, хто бачить її прояви.
Щоб підтримати тих, хто сам щодня допомагає іншим, фармацевтична компанія Тева в Україні спільно з Israel Trauma Coalition (ITC) запустила програму навчання для фармацевтів. Їх навчають розпізнавати стрес і реакції на травматичні події, правильно реагувати на поведінку людей у стресі й водночас берегти власну стійкість.
Про те, як народилася ідея цього проєкту, чому саме фармацевти стали його учасниками і які результати вже видно, розповідає Аліна Романенко, лідерка напряму розвитку бренду Тева.
- Категорія
- Нерухомість
20 років Delo.ua20 років Delo.ua Чому ціни на житло впали в період іпотечної кризи, але зростають під час війни — інтерв’ю із провідним експертом ринку нерухомості
Яким був ринок будівництва та нерухомості у 2005 році, яку пройшов трансформацію за два десятиліття, як пристосувався до криз, що змінилось у цінах, підходах, технологічних рішеннях — розповідає у рамках спецпроєкту “20 років Delo.ua” Володимир Даниленко, засновник компанії M4U, який пройшов цей 20-річний шлях на ринку та безпосередньо бере участь у його трансформації.
- Категорія
- Бізнес
20 років Delo.ua20 років Delo.ua Як українське кіно виходить на Netflix та світовий ринок: інтерв'ю з Сергієм Созановським
У 2002 році відомий юрист Сергій Созановський із партнерами заснував Film.ua. За кілька років у київській Троєщині з’явилася повноцінна кіностудія, яку швидко охрестили "місцевим Голлівудом". Колись Film.ua Group знімала серіали для російського ринку, а сьогодні її фільми купує Netflix, а "Мавка. Лісова пісня" збирає мільйони доларів у світовому прокаті.
В ювілейному інтерв’ю для Delo.ua співзасновник Film.ua Group Сергій Созановський розповідає, як змінюється українська кіноіндустрія, за що змагається у світі та коли з’являться українські зірки світового масштабу.
- Категорія
- Страхування
Топ-матеріал "Ми за крок до 100 мільйонів доларів страхових премій", — Андрій Семченко, ІНГО
Війна радикально змінила структуру страхового ринку: концентрація гравців, перерозподіл портфелів, нові ризики й дефіцит перестрахувального капіталу. У цьому середовищі ІНГО зуміла не лише зберегти баланс, а й наростити обсяги — компанія наближається до позначки у 100 мільйонів доларів страхових премій і посилює присутність у роздрібному сегменті. Про адаптацію бізнесу до війни, роботу з воєнними ризиками та майбутні виклики ринку розповідає Андрій Семченко, голова правління страхової компанії ІНГО.
- Категорія
- Бізнес
У готелях та ресторанах Прикарпаття — нестача офіціантів та кухарів. Що чекає Буковель та інші курорти в цей сезон
Повномасштабна війна змінила галузь туризму. Замість моря тепер українці обирають гори - тут ракети ворога долітають не так часто. ТОП-3 найпопулярніші регіони для подорожей залишаються Київ, Львів та Івано-Франківщина. Внутрішній туризм в цих регіонах демонструє зростання кілька років поспіль.
- Категорія
- Бізнес
топ платники податків: фарма Стійкість як стратегія: як Тева зберігає лідерство на фармринку під час війни
Попри війну, зміни в регулюванні та нестачу кадрів, фармацевтична компанія Тева демонструє стабільність і зростання. Компанія інвестує в нові технології, розширює портфель препаратів і залишається №1 за кількістю ліків у програмі «Доступні ліки». У розмові з Дмитром Спіциним, генеральним директором Тева в Україні, ми говоримо про те, як компанія утримує позиції у кризових умовах, підтримує команду та вибудовує довіру пацієнтів.
- Категорія
- Промисловість
20 років Delo.ua20 років Delo.ua Як зруйнований Донбас зробив Ігоря Ліскі підприємцем, який не боїться будувати під час війни
Він виріс на Луганщині серед шахт і заводів, а після 2014 року залишив усе — від активів до дому. Замість втечі Ліскі побудував новий завод у розпал війни, а сьогодні запускає один із найсучасніших склозаводів Європи. Він пояснює, чому промисловість — питання виживання України, як залучати інвестиції під ракетними обстрілами і чому країні потрібен новий образ підприємця — творця, а не олігарха з яхтою.
- Категорія
- Суспільство
Як українці надають Польщі $30 млрд: посол України в Польщі – про вплив біженців на економіку та ринок праці
Після початку вторгнення понад 1 млн українців виїхало до Польщі. Величезна підтримка, яку Польща надала українцям після повномасштабної російської агресії, створили особливий зв'язок між народами. Разом з тим, з роками ситуація змінюється. Чи справді поляки втомилися приймати українців, скільки витрачає чи заробляє економіка Польщі завдяки українцям? Чи дійсно лише 40% українців добре спілкуються польською? І головне - як почувається в Польщі український бізнес і на які роботи влаштовуються українці? Про все це для Delo.ua розповів посол України в Польщі Василь Боднар.
- Категорія
- Бізнес
ЕксклюзивЕксклюзив Зростання податків без зростання економіки: як бізнес адаптується до нових правил гри
Попри зниження виробництва та експортні обмеження, надходження до бюджету зростають – переважно через зміну ставок і підвищення податків. Фінансова директорка Групи Метінвест Юлія Данкова розповіла Delo.ua, як великі компанії тримають фінансову стійкість у кризових умовах, чому прогнозованість тарифів важливіша за пільги, і як відновити баланс між державою та бізнесом.
- Категорія
- Бізнес
Топ-матеріал Як боротьба з тіньовим ринком може додати 20 млрд грн до бюджету – Євген Кобець, "Імперіал Тобакко"
Компанія «Імперіал Тобакко» - частина міжнародної групи Imperial Brands, входить до п’ятірки найбільших платників податків країни. Попри війну, значне пошкодження фабрики та складне регуляторне середовище, бізнес зберігає обсяги виробництва, інвестує у персонал і продовжує працювати прозоро. Про податкові тенденції, загрози тіньового ринку та очікування від держави у сфері регулювання ринку тютюну – в інтерв’ю директора «Імперіал Тобако Юкрейн» Євгена Кобця.
- Категорія
- Бізнес
АктуальноАктуально Як BROCARD змінює філософію б’юті-ритейлу: інтервʼю з Оленою Ладою
На початку вересня у київському ТРЦ Respublika Park відкрився BROCARD Beauty Garden – найбільший магазин мережі та всього українського ринку парфумерії й косметики. Простір площею понад 1 700 кв. м, де зібрано понад 500 брендів, вражає не лише асортиментом, а й новою філософією: тут відвідувачів заохочують не просто купувати, а отримувати задоволення і дбати про себе.