- Категорія
- Транспорт
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
В Україні відкрилась реєстрація на пілотний проєкт з відбору водійок автобусів
Від сьогодні, 4 вересня, стартувала реєстрація на проєкт "Розширення професійного потенціалу жінок у сфері пасажирських перевезень". Це безоплатна програма для розвитку професійних навичок майбутніх водійок автобусів.
Про це повідомило Міністерство відновлення України.
Хто може подаватись для участі в проєкті
Зазначається, що на участь у проєкті можуть подаватися жінки віком від 21 до 65 років, що проживають в Україні (а саме в м. Київ, Київській, Дніпропетровській, Запорізькій, Львівській, Полтавській, Чернігівській та Миколаївській області).
Також вони повинні мати водійське посвідчення (категорії B/C/CE або ж D1), досвід водіння понад 3 роки.
Крім того, жінки повинні прагнути розширити свої професійні можливості та мати бажання працевлаштуватись водійкою автобуса.
Більше деталей щодо участі у проєкті та його реалізації за посиланням.
Що відомо про новий проєкт
Нагадаємо, про реалізацію проєкту із навчання жінок-водійок у сфері перевезень пасажирів автобусами домовились наприкінці липня Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України та Представництво ООН "Жінки в Україні".
Це перша ініціатива Міністерства, спрямована як на подолання дефіциту кадрів, так і задля подолання стереотипів та упереджень щодо професій.
За останніми даними, дефіцит водіїв автобусів у регіонах складає близько 30%, а це близько шести тисяч співробітників.
У межах проєкту передбачено також навчання жінок для отримання кваліфікаційної картки водія (код 95). Це документ, який підтверджує професійну компетенцію водія автобуса за європейським стандартом.
Дефіцит кадрів в Україні
Мобілізація фахівців до лав ЗСУ стала важливим викликом для економіки, тому у Міністерстві економіки запропонували перекваліфіковувати жінок на ті професії, представники яких пішли воювати.
Зокрема, через мобілізацію в транспортній галузі України не вистачає працівників громадського транспорту.
В Києві цей показник наближається до 30%. Київський громадський транспорт через війну стикається з проблемою відсутності кадрів - це вже призводить до збільшення інтервалів між поїздами та автобусами.
У червні у зв'язку з дефіцитом фахівців робітничих професій у київському метрополітені змінили графіки руху поїздів. У пікові години інтервали між поїздами збільшився до 3-4 хвилин, а у міжпікові – до 6-6,5 хвилин. Графіки ж вихідного дня залишились без змін: час очікування поїзда складає 6-7 хвилин.
За інформацією виконуючого обов’язки начальника комунального підприємства Віктора Вигівського, наразі жінки складають 41% від загальної кількості працівників метрополітену. Серед них є не лише представниці традиційно "жіночих" професій, а й жінки, які опановують спеціальності, що раніше вважалися переважно чоловічими.
Так, наразі в технічній школі метрополітену вже проходить навчання майбутня машиністка електропоїзда. Це перша жінка, яка проходить підготовку за цією спеціальністю в історії підприємства.
Додамо, що в столиці на 15-30% подорожчали послуги таксі – через дефіцит водіїв, обумовлений мобілізаційними заходами.
Фото: ua.depositphotos.com