НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

В "Укрзалізниці" розповіли, коли завершиться будівництво євроколії Чоп-Ужгород

залізниця
Фото: Freepik

АТ "Укрзалізниця" розпочало комплекс робіт із підготовки земельного полотна до укладення 22 кілометрів залізничної колії євростандарту на ділянці Чоп-Ужгород.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомляє пресслужба "Укрзалізниці".

Зазначається, що компанія продовжує будувати євроколію від Чопа до Ужгорода. Наразі залізничники збирають на власних потужностях рейкошпальну решітку.

Також триває ремонт штучних споруд, які знаходяться вздовж ділянки. Раніше залізничники вже виконали комплекс підготовчих робіт. Зокрема, проведена зачистка місця будівництва від порослі, чагарників, завершено поточний ремонт колії №2 станції "Струмківка" для руху залізнично-будівельної техніки.

Коли завершать будівництво

Як наголошують в "Укрзалізниці", попри складність, реалізація проєкту з будівництва європейської колії Чоп – Ужгород йде за графіком і буде завершена до липня 2025 року.

Проєкт передбачає:

  • будівництво 22 км залізничної колії європейського стандарту; 
  • реконструкцію штучних споруд, об'єктів та мереж інженерного забезпечення; 
  • оснащення колії двостороннім напівавтоматичним блокуванням та пристроями мікропроцесорної диспетчерської централізації.

Повідомляється, що загальна вартість проєкту  становить 1,3 млрд грн, 50% фінансується з фонду ЄС Connecting Europe Facilit (CEF). "Укрзалізниця" отримала можливість реалізувати цей проєкт у результаті успішної участі в конкурсному відборі проєктів CEF у 2022 році.

Нагадаємо, 11 квітня на Закарпатті розпочалося будівництво європейської колії Чоп-Ужгород. Це дасть можливість запустити пряме залізничне сполучення між Ужгородом та Віднем, Братиславою, Кошице, Будапештом, Прагою, Бухарестом, Дрезденом та Белградом.

Євроколія на Львівщині

У 2023 році було відновлено роботу євроколії, що заходить з Польщі до Львівської області з іншого напрямку - до міста Рава-Руська. В жовтні було запущено комбіноване залізничне сполучення Варшава — Рава-Руська — Брюховичі (станція у селищі у Львівській громаді).

Воно здійснюється польським поїздом компанії SKPL з пересадкою у прикордонному місті на поїзд УЗ. Зазначимо, що в листопаді цей поїзд здійснював також подовжені рейси до Чернівців через Коломию, Івано-Франківськ, Калуш та Стрий.

У вересні 2023 року голова правління УЗ Євген Лященко заявляв, що "Укрзалізниця" хоче розвивати ще один маршрут, що має пролягати майбутньою євроколією: "Мостиська - Скнилів", що дозволить подальше перетворення Львова на європейський залізничний хаб, хоча й без фізичного з'єднання цих ліній.

"В цій конфігурації залізничний вузол Львів уже можна розглядати як окремий проєкт, як хаб, який буде мати з’єднання з європейськими коридорами. Завести нові колії 1435 мм напряму на вокзал — це малореально. Тому подаватимемо окремий проєкт Львівського транспортного вузла, на який буде сходитись велика кількість європейських пасажирських маршрутів", — заявляв очільник УЗ.

Будівництво ділянки євроколії "Мостиська – Скнилів" від держкордону з Польщею до Львова стартує вже в 2024 році. Колію використовуватимуть для вантажних та пасажирських перевезень між Україною та країнами Євросоюзу.